LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Het is volgens mij best een eindje fietsen hoor, naar Duitsland..
Succes daar..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door hark »

wat gaan die adviseurs toch leuk met elkaar om he? :lol:

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Beste,

Wil je alle apparatuur in 1 stijl, kies dan voor siemens, bosch of neff, afhankelijk van je smaak en evt. extra korting bij je leverancier. Wil je de meeste waar voor je geld, dan moet je idd alles bij verschillende leveranciers afnemen, combi van BSN, kookplaat gas Atag, electrisch ook BSN, koeler Liebherr, afzuig Itho, VW ook BSN.

Dit zijn per productgroep de producenten met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. gaan de prijzen je boven de pet, dan zul je je eisen moeten bijstellen. Bauknecht is dan geen slechte keus voor de meeste artikelen, en smegg zou ik mijden (ik vind het erg mooi, maar ik heb te weinig tevreden klanten gehad om het nog met een gerust hart te verkopen), evenals AEG, dat ik te duur vind voor de kwaliteit die het levert.

Succes!

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Een groot broodje AAP verhaal van ........

Schneu,
Geen merken genoemd en geen offerte :oops: het weekend is begonnen dus ik zou zeggen doe je best .... :lol: de rest reageert vanzelf.

Geen reclame voor de ICT overigens

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door scheuj »

klant020,

Kan je lezen!!!!! Heb ik gisteren niet dit gemeld???
Maar hij heeft toegezegd om de offerte te gaan uitwerken.
Dus zou ik hem dan al hebben???

Bertha,

Pffff, hehe eindelijk van die pop af. Deze was nogal aan de dikke kant zodoende heb ik 24 uur klem gezeten. Maar het antwoord aan Max is dat ik geen idee heb welke keukenmerken hij allemaal verkoopt en het interesseert me ook geen ruk. Spaanplaat met 6 persingen blijft spaanplaat of er nu Systemat,Next, Keller of weet ik veel op staat. Ik weet alleen dat ik z'n showroom nogal sobertjes vond en dat vind ik trouwens van veel keukenboeren. Ik weet gelukkig geen bal van keukens en wil dat graag zo houden. Wel weet ik een paar dingetjes van informatica, electronica en fysische techniek. Je hebt mij dan ook nooit kunnen betrappen op een opmerking over de kwaliteit van een keukentje maar wel over de electronica die daar in toegepast wordt.

Waar het omgaat zijn de lulverhalen van een paar verkopertjes hier die denken dat ze iedere potentiele klant met hun gezwets hun winkeltje in kunnen krijgen. Voorbeeld??? Ik geloof dat de keukenkneus hier een paar dagen terug een vraag heeft gesteld aan een van Sundert verkoper.
Werkt die opgevoerde bandenverkoper nog bij jullie?

Nou dan weet je gelijk waar je liever niet mee te maken hebt als je even zo'n 20000 euro's uit gaat geven.
Laatst gewijzigd door scheuj op 02 nov 2007 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt, sjoerd15, voor de normale posting tussen alle spam door in dit topic... Ik ben niet zo stijl-/merkvast. Zat dus ook te denken aan een Itho afzuigkap en een Bosch/Siemens combi, omdat die ook ovens met een normale inhoud hebben (ruime oven met magnetron functie ipv. een kleine magnetron met ovenfunctie). Dat is dus geen echt slechte keuze? Vw heb ik kort geleden nieuw gekocht, dus zal ik niet opnieuw hoeven te hebben (aeg, geloof ik). Zit dan dus vooral nog met het koken en koelen.

Ik wil graag inductie, maar ook met een groot vermogen. Zou eigenlijk een exhte gas-wokpit erbij willen, maar dat wordt hem waarschijnlijk niet. In plaats daarvan dus een inductiepit met veel vermogen. Heb wel gezien dat Siemens/Bosch twee inductieplaten hebben met daarin een 4,4 kW pit, maar weet niet hoe inductieplaten van Bosxh/Siemens zijn... Bovendien is dan de keuze tussen een smalle plaat met maar 3 pitten en een brede met 5 pitten waarbij de grote helaas in het midden zit... Ik heb nog geen andere merken gezien met zulke sterke pitten.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kzin »

ik weet wel een paar dingetjes van informatica, electronica
Dat doet half India ook, en dat is een ontwikkelingsland :wink:

Zullen we deze topic maar sluiten mensen?

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Ik vind het op z'n tijd wel grappig, die middelbare-school-humor, maar met keukens heeft het inderdaad niks meer te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik had de indruk dat die Atag toch weer net een tikkie duurder was. Dat de prijzen in de richting zouden zijn van 1000 euro voor die 3 pits Siemens, 1500 voor de 5 pits 90 cm Siemens en 2000 voor die Atag. Maar misschien vergis ik me daar ook wel in?

Heb je toevallig ervaring met een van die drie kookplaten? Ik zou vanwege de breedte eigenlijk graag 60 cm willen, maar ik ben bang dat 3 pitten te weinig is. (Alhoewel, hoe vaak gebruik je nu meer dan 3 pitten?) En de hoogste pit in het midden (zoals bij de 90 cm Siemens) vind ik wat onhandig.

Lijkt voor mij dus een keuze tussen 60 cm standaard inductie met 4 pitten, 60 cm met 3 pitten waarvan 1 pit redelijk krachtig en een duurdere 90 cm Atag combinatie met een echte wokbrander. (Of eventueel een 60 com standaard inductie plus domino wokbrander.) Tsja, wat is wijsheid...

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor die 3 pits zat ik te denken aan alleen de 3-pits met 4400 pit (dus zonder domino), omdat ik toch liever 60cm breed zou willen. Dan zit je volgens mij wel een stuk lager. Maar verder is het prijsverschil zo te zien inderdaad niet zo heel groot. Dan is het toch eerder kiezen voor wat ik zou willen ipv wat het voordeligste is...

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 07 nov 2007 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door pyotr »

Die 3pits Bosch (of de vergelijkbare Siemens EH70S501E) ziet er inderdaad erg interessant uit. Omdat inductie efficienter is dan een gasbrander zou je zelfs meer effectief vermogen hebben dan een 5,6KW wokbrander op gas. Ik vraag me alleen af of die 2e ring wel effect heeft als je er een wok/wadjang op zet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is een goede vraag, pyotr. Werkt zo'n inductiering alleen als de pan even groot of groter is dan de inductiering? Anders zou de wok misschien inderdaad een te brede bodem moeten hebben (of zou de tweede ring dus inderdaad niet werken bij een wok). De tweede ring heeft een doorsnede van 28 cm (de eerste van 18), zou de bodem van de pan dan ook 28 cm of meer moeten zijn?

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Die inductiering werkt alleen als deze contact maakt met een bodem, dus deze zal geen effect hebben op een panbodem van bijv 15cm.

Gesloten