LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] appartuur veel goedkoper

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marcel68

appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door marcel68 »

Wij zijn in meerdere zaken geweest voor het kijken naar een keuken incl. appartuur, nou viel het op dat op internet de apparatuur veel goekoper is
Wij keken bijvoorbeeld op www.veiligkopen.nu en daar scheelde het heel erg veel. :lol: :lol:
Heeft iemenad ervaring met het kopen van apparatuur op internet

Keukengek
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2005 01:17

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Keukengek »

Heeft iemenad ervaring met het kopen van apparatuur op internet

Via internet kopen lijkt in eerste instantie goedkoper.

Let wel:

- fabrikanten zullen bij reparaties het volle pond berekenen.
- uw leverancier zal hierin niet voor u bemiddelen.
- indien u bij een goede keukenzaak een volledige keuken koopt
zal dit in de totaalprijs (korting) te merken zijn.
- u kan bij een keukenzaak makkelijk binnen stappen voor vragen,
advies, etc maar bij een internet site bent u uitsluitend welkom om te
kopen niet meer en ook niet minder.

Zoek dus een leuke en goede keukenzaak waar u goed geinformeerd wordt. Bij goed geinformeerd hoort ook dat u gevraagd wordt naar wat u van aparatuur verwacht.
Een verkoper die u alleen kan vertellen dat een koelkast koelt of een magnetron ontdooit/opwarmt heeft er echt geen kaas van gegeten.
Een stuk achtergrond informatie over het kunnen van een apparaat en de onderlingen verschillen/mogelijkheden is iets waar u wat aan heeft.
Dit geld overigens niet alleen voor aparatuur maar zeker voor alle onderdelen die in een keuken worden gebruikt.

Een keuken lijkt misschien iets simpels maar dit is in de verste verte niet zo. Dat blijkt ook wel uit de vele mensen die ontevreden zijn over hun aankoop.
Let ook op dat het als u iets wordt aagenboden dat dit niet perse het goedkoopste of het duurste is.

Ik spreek uit praktijk ervaring met vele jaren ervaring in de keuken branch.

Veel succes.

Peter James
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2005 21:02

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Peter James »

Ik ben het helemaal eens met "keukengek". Als je zeker weet wat je wilt en durft het risico te nemen is het kopen via internet van keukenapparatuur zo gek nog niet. Maar moet je hem zelf aansluiten, hoe gaat dat in z'n werk.Wat als het apparaat niet blijkt te voldoen aan de eisen? Je ziet op tv dat ze vaak een keuken of badkamer in een of twee afleveringen doen, samen met een hele achtertuin, maar in de praktijk valt het vies tegen.En dan heb ik het niet eens over het tegelwerk van de keuken, het regelen van een goede gas/electro instalateur etc.Neem toch ruim de tijd en shop vooral lekker rond, laat je NOOIT gelijk wat aanpraten, de echte vakman heeft vooral GEDULD.En houd goed je knip in de gaten, want dat is uiteindelijk waar het allemaal uit moet komen.Veel succes.

Ronald63

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Ronald63 »

Wij zijn in meerdere zaken geweest voor het kijken naar een keuken incl. appartuur, nou viel het op dat op internet de apparatuur veel goekoper is
Wij keken bijvoorbeeld op www.veiligkopen.nu


en marcel68 heb je al wat besteld via internet,wij zijn ook van plan om dit te gaan doen wij hebben ook gekeken bij www.kieskeurig.nl en dit vergeleken met de prijs die je in de winkel betaald en dat scheelt behoorlijk misschien kan je even reageren of je dit nu gedaan hebt ben erg benieuwd :lol: :D

marcel68

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door marcel68 »

Ik heb toevallig gisterenavond mijn bestelling doorgegeven bij www.veiligkopen.nu, deze had ik gevondenbij vergelijk.nl.
Vandaag kreeg ik een nette bevestiging per mail en spullen konden volgende week al geleverd worden, maar ik heb het pas half febreuari nodig

Ook hoeft je niets aan te betalen, gewoon pinnen aan de deur.

Ik weet niet wat al die keukengekken zitten te schreeuwen maar voorlopig scheelde het mijn ruim € 400.00 en op de koop toe ook geen aanbetaling, direct goede bevestiging en snelle levering.

WELKE KEUKENZAAK KAN HIER TEGENOP :lol:

Nou Ronald dit is echt een aanrader :idea: , ik hoor het wel

gr marcel

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Shareena »

Welke keukenzaak kan hier tegenop? Nou dat zal ik je vertellen... Als er iets kapot is en er gerepareerd moet worden! Kijken of ze dan nog zo snel op de stoep staan... Wat denk je zelf?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door trappist »

denk dat de eerste keukenzaak die inbouwapparatuur repareert nog gevonden moet worden, voor service ben je immers toch altijd aangewezen op de fabrikant/importeur! En info over de prestaties van het apparaat is voldoende op het web aanwezig :lol:

Gastronoom

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gastronoom »

voor service ben je immers toch altijd aangewezen op de fabrikant/importeur!
Dat klopt, maar fabrikanten zijn er niet blij mee om service te MOETEN verlenen aan apparaten die niet via de detailhandel worden verkocht. Naar het schijnt liggen, door gebrek aan informatie door internet aanbieders, de servicekosten aanzienlijk hoger dan bij de detailhandel.

Fabrikanten krijgen daarnaast ook veel druk van de reguliere detailhandel. Het zal mij niet verbazen als de tijd van de spectaculaire internet aanbiedingen snel voorbij zal zijn.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door rayke »

Als je goed om je heen kijkt zie dat bij al die aanbieders dezelfde apparaten "spectaculair" goedkoop zijn. Deze apparaten worden gewoon door de fabrikant 'duur" geprijsd in de folder zodat er "hoge" korting op gegeven kan worden.
Het is niet verwonderlijk dat deze apparaten ook vaak in de aanbiedingskeukens van o.a. super keukens worden aangeboden.

Veel keukenzaken kunnen makkelijk mee met die prijs.
Maar een klant die alleen maar voor een paar tientjes voordeel komt, zit je daar op te wachten?

En wat betreft de service : die goedkope dozenschuivers nemen je oude afgedankte apparaat niet terug terwijl ze dat wel verplicht zijn.

rayke

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

denk dat de eerste keukenzaak die inbouwapparatuur repareert nog gevonden moet worden, voor service ben je immers toch altijd aangewezen op de fabrikant/importeur
Ik ken ze wel! Ik ken keukenzaken die een eigen servicemonteur voor de apparatuur hebben. Zij dan toch onderscheidend!

KS

marcel68

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door marcel68 »

Rayke,

Ik denk niet meer dat je van deze tijd bent, je kan wel lekker afgeven op de internetbedrijven maar bij het bedrijf waar ik mijn apparatuur kocht scheelde dat ruim € 400.00, dit zijn NIET enkele tientjes.
Wij zijn bij veel keukenbedrijven geweest maar aan deze prijzen kwam helemaal niemand!!

Het internet bedrijf www.veiligkopen levert,neemt de oude apparaten GRATIS mee en je kan zelfs nog laten installeren dus als je het over service hebt zit dat allemaal wel snoor.
Maar goed maakt niet uit hoor, je mag natuurlijk altijd meer betalen :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben onlangs een nieuwe keuken gekocht.... We hebben de prijzen vergeleken van het internet maar bij ons maakte het maar 50 euro uit..... we hebben besloten om het dus niet via het internet te bestellen i.v.m garantie en zow....... :?

Superkeukens..... heeft hartstikke goede, mooie en voordelige keukens <- (vergeleken met de dure keukenzaken dan hehe)... kun je tenminste nog een keer betalen... En je hebt een goede garantie op je keuken en apparatuur :P

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ken ze wel! Ik ken keukenzaken die een eigen servicemonteur voor de apparatuur hebben. Zij dan toch onderscheidend!

KS
Hebben die internetbedrijven dit ook?
Of is dit iets wat er in de toekomst ongetwijfelt aan gaat komen, aangezien er steeds meer handel via internet bedreven wordt?

S.

gastig

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door gastig »

De handel middels internet zal helemaal niet toenemen m.i.
De fabrikanten worden namelijk onder druk gezet door de keukenzaken om de internet aanbieders niet meer te leveren.

Begin van het eind dus.
Slecht nieuws voor consument, goed nieuws voor keukenzaken.
Profiteer ervan zolang het kan!

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

De fabrikanten worden namelijk onder druk gezet door de keukenzaken om de internet aanbieders niet meer te leveren.
En wat voor een tegenzet hebben de internetaanbieders dan in gedachten?

Of zou het zo zijn dat over een paar jaar enkele van deze aanbieders heel groot worden en de internet- keukenapparatenhandel gaan beheersen?

S.

jabadabadoe

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door jabadabadoe »

De meeste aanbieders van apparatuur zijn zelf onderdeel van keukenzaken. Dus deze handel is niet echt te stoppen.
Het is wel waar dat de leveranciers een soort ontmoedigingsbeleid
proberen te hanteren.
Maar veel verder dan serviceaanvragen geen prioriteit bieden en en te vertragen komen ze ook niet.
Ook in hun ogen is handel gewoon handel, zeker in deze tijd, waar er zeker klappen gaan vallen bij de grotere merken.

Gaggenau is vrijwel niet te krijgen op het net ?

insider2

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door insider2 »

Bij Atag, Etna, Pelgrim is het al zo dat leveranciers die deze merken voor dumpprijzen aanbieden op het internet kunnen rekenen op strafkorting op hun bonussen, omdat via het internet aangeschafte goedkope inbouwapparatuur veelal niet volgens de voorschriften wordt ingebouwd, met als gevolg veel servicegevallen extra voor de fabrikanten.
De fabrikanten zullen consumenten die gewoon via de vakzaak hun apparatuur kopen voorrang geven bij het verlenen van service of garantieclaims.
Deze zijn het inmiddels goed zat en het zal niet lang meer duren of goedkoop via het internet kopen van inbouwapparatuur zal uiteindelijk duurkoop zal blijken.
Als je een beetje shopt langs diverse keukenzaken kun je ook een goeie prijs bedingen en heb je al die problemen niet.
Veel van de internethandel vindt plaats op zolderkamertjes waar opportunisten een graantje proberen mee te pikken uit de internetruif.
Volgend jaar doen ze weer war anders.
Goed voor de handel!
Leve de vakzaken en wat mij betreft mogen die internetaanbieders met onmiddelijke ingang verboden worden nog langer de markt te verzieken.

uit Rotterdam

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door uit Rotterdam »

Zoek voor de gein eens iets van een inbouwvaatwasser o.i.d.

je wordt her en der getriggerd door mooie prijzen maar als deze al incl. bezorgskosten zijn, kunnen ze vaak niet op korte termijn leveren.

De artikelen die iets meer marktconform zijn daarintegen zijn wel makkelijk leverbaar.

Als je een keuken koopt koop dan tegelijk bij de keukenhandel je apparatuur zodat je ook zeker weet dat alles compleet is en wordt aangesloten.

Zoek je iets ter vervanging van zoek op internet en vergelijk een regulire winkel. prijsverschil vaak nihil en in de winkel meer inzicht in voorradigheid.

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzin. Het zou wel heel toevallig zijn, als de keukenzaak waar ik mijn keuken wil kopen net zoveel korting geeft op de inbouwapparatuur als al die "zaken" op internet.
Bij de zaak waar ik mijn keuken heb gekocht, vond ik de apparatuur veel te duur. Ik heb flink zitten vergelijken, er zijn zoveel internetbedrijven, en heb bij 2 verschillende zaken mijn apparatuur gekocht. De kookplaat zelf opgehaald, grote items laten bezorgen. Ik had alles binnen een week in huis. Vervolgens voor een kleine meerprijs de apparatuur volgens voorschriften laten inbouwen, tegelijk met plaatsing van de keuken. De keukenzaak had geen bezwaar, logisch ik betaalde ervoor, en zij konden mij de keuken verkopen.

Gast1806

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast1806 »

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Zoals Gastig al zei:
Begin van het eind dus.
Slecht nieuws voor consument, goed nieuws voor keukenzaken.
Profiteer ervan zolang het kan!

Gesloten