LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring delen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gastvrij

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Echt laag segment is bij mij, Bruynzeel, Pronorm, Bribus , Keller, Ballerina.
Waarom heet dit laag-segment?
Ik zie ook heel luxe keukens van bruynzeel en pronorm.
Wat er standaard in een huurwoning zit; dat noem ik laag-segment.

gastronoom

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door gastronoom »

Beste gastvrij,

Dat is nou net de kunst!

Je neemt een 'goedkope' keuken. Waarvan niemand behalve de verkoper weet wat de kastjes kosten. ( dat is al in andere topics besproken en bij jou als veelvuldig lezer hier bekend ). En je stopt in die keuken een luxe merk apparatuur ( Siemens, Miele etc ) en je doet er nog een mooi granieten ( of composiet ) werkblad op. Dan lijkt het een hele mooie luxe keuken. Het blijft kwalitatief echter een mindere versie. Een slap aftreksel.

Om het voor de leek duidelijker te maken.
In plaats van een kale BMW levert men een aangeklede Opel.
Ziet er allebei mooi uit ( ja, ja smaken verschillen ) maar die Opel zal ondanks zijn spoilers en dikke sloffen nooit een BMW worden.


By the way, Ik heb Pronorm nooit laag segment genoemd.
Rotpunkt, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Nobilia, is laag segment voor keukenspeciaalzaken, wat mij betreft.
Het projectsegment wordt door Keller, Bribus en Bruynzeel bedient en daar leveren deze firma's ook geen top kwaliteit. Maar zowel Keller als Bruynzeel hebben ook keukens in een luxere uitvoering.
Natuurlijk bestaat er ook nog lager segment, hetgeen verkrijgbaar is in een bouwmarkt (befas, optifit ) of bij Ikea.
Middensegment bestaat uit Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller en het topsegment uit Siematic, Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann.
Tussen het midden en topsegment zit ook nog een laag bestaande uit Systemat, next 125, Rational, leicht, Zeyko

En dan ben ik nog een heleboel 'merken' vergeten.
Want ook die discussie hebben we al eerder gevoerd.
De consument kent wellicht een paar nederlandse fabrikanten; Keller en Bruynzeel en een paar uit het topsegment; Siematic maar voor de rest zijn het allemaal no-names waarvan amper een consument gehoord heeft.

Tot zover deze teleac cursus; keukenmarkt in een notedop.
Weet je wat nu leuk is. Nu gaan alle branche-insiders roepen dat hun merk in het middensegment zit. Of dat een ander merk in hun ogen toch echt in het laagsegment thuis hoort.
En dan zijn we weer terug bij af.

Leuke markt he.

Gastronoom

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Mr. P,
Scara is waarschijnlijk jaren vastgeroest en "zijn" showroom niet uitgeweest
Dat mocht ook helemaal niet van Van der Dussen.
Als Siematic dealers in aanraking kwamen met andere merken dan wilden ze andere merken verkopen. Dus dat werd ook angstvallig tegengehouden. Nu Van der Dussen weg is en de teugels wat losser hangen ben ik benieuwd hoe lang dit imperium stand houd.

Was net zo met Almat.
Dat was de beste opleiding voor keukenverkopers. Maar toen de verkopers is de gaten kregen dat er meer kleuren verkrijgbaar waren dat alleen wit, wit en wit is de grote leegloop begonnen.


Maaruh, Scara is een beste vent hoor.
In iedergeval met de beste bedoelingen.

Gast

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gast »

GEEEEEUUUUUWW!!!!!!!

Scara

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Scara »

Ben niet zo vastgeroest hoor :D
En wellicht dat Siematic iets losser wordt, maar dat waag ik te betwijfelen.
Voor de rest weet ik wat ik mooi en goed vindt en zal ook andere merken promoten en aanraden indien gevraagd.


Ik houd het bij Boffi

Gastvrij

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Tot zover deze teleac cursus; keukenmarkt in een notedop........
Leuke markt he.
Bedankt voor de cursus. :D

Gastronoom

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gastronoom »

Scara,
En wellicht dat Siematic iets losser wordt, maar dat waag ik te betwijfelen.
Ik denk ook niet dat Siematic losser wordt.
Ik ben alleen van mening dat Van der Dussen het cement was tussen de Siematic stenen in NL.
Hij verdedigde ( tegen beter weten in ) met hand en tand zijn Siematic omzet. Nu hij er niet meer is zullen dealers buiten hun Siematic studio komen en zien wat er allemaal nog meer voor moois verkrijgbaar is.
En daar ook nog eens meer mee kunnen verdienen ook!

Ik ben dan ook van mening dat de hoogtij dagen van Siematic voorbij zijn en ook niet meer terug zullen komen.

Maar wie ben ik?

Gast

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gast »

Nu hij er niet meer is zullen dealers buiten hun Siematic studio komen en zien wat
HIJ NIET DOOD!

Hij is nog steedswerkzaam als adviseur voor SieMatic Nederland. Hij doet nu o.a. werving&selectie en adviseert huidige directie. Dus al deze verhalen kunnen naar het bekende rijk der fabelen.

KS

Scara

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Scara »

En R Zweep is geen verkeerde hoor :lol:

Nox

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Nox »

Hi,

Ik dacht, ga kijken wat in dit forum word vermeld over
keukens, aangezien ik binnenkort een keuken wil aanschaffen.
Met het idee om wat tips te lezen van onbevooroordeelde
mensen. maar aan de meeste reacties te lezen zijn het toch
voornamelijk de keukenverkopertjes die hier reageren en gewoon
hun eigen spulletjes aanprijzen.

:?

Gast

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gast »

Precies.......

Eigenlijk wordt je er een beetje moe van
:( :( :( :(

Gast

Re: Ervaring delen

Ongelezen bericht door Gast »

nivo keukens in pijnacker zeer goed bedrijf perfecte service goede kwaliteit voor een redelijke prijs

Gesloten