LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] folie versus spuiten van keukendeurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MichaelSchagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2017 15:48
Contacteer:

folie versus spuiten van keukendeurtjes

Ongelezen bericht door MichaelSchagen »

Na zo'n 12 jaar laat de folie van onze bruynzeel keukendeurtjes los en heb ik het idee opgevat de keuken te renoveren, d.w.z. nieuwe deurtjes (weer met folie) erin of de bestaande te laten overspuiten. Ik vraag me nu af wat de ervaringen van anderen zijn hiermee. Enerzijds ben ik wat huiverig om weer voor folie te gaan maar ik heb bijvoorbeeld ook badkamerkastjes van ikea die even oud zijn en nog als nieuw zijn terwijl de badkamer nou niet bepaald een ideale omgeving is voor dit soort deurtjes. Dus de kwaliteit van folie deurtjes kan wellicht nogal varieren. Overspuiten lijkt me dan weer een methode waarbij weinig mis kan gaan en bij krassen o.i.d. is het waarschijnlijk eenvoudiger te repareren dan bij folie. Hebben anderen ervaring hiermee?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: folie versus spuiten van keukendeurtjes

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Is overspuiten van deurtjes waarvan de folie (de verfdrager) nu loslaat wel een logische oplossing?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: folie versus spuiten van keukendeurtjes

Ongelezen bericht door riddert »

hänschen klein schreef:Is overspuiten van deurtjes waarvan de folie (de verfdrager) nu loslaat wel een logische oplossing?
De folie wordt er vanzelfsprekend vanaf getrokken, vóór het spuiten.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: folie versus spuiten van keukendeurtjes

Ongelezen bericht door gemist »

Mijn eigengemaakte keukendeurtjes en ladefrontjes zijn van multiplex, bekleed met laminaat. Je weet wel, dat spul voor op de vloer. Heel veel werk, inderdaad, maar een verrassend resultaat...

Rimanibi
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017 18:23

Re: folie versus spuiten van keukendeurtjes

Ongelezen bericht door Rimanibi »

Wij hebben het ook net gedaan. Folie eraf en de hele keuken laten spuiten. Hij is weer als nieuw. We hebben het wel door een professionele schilder laten doen.

Gesloten