LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen beugelbeha in een waszakje in de Bosch wasmachine

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

Geen beugelbeha in een waszakje in de Bosch wasmachine

Ongelezen bericht door Gast »

:cry:

Ik voel mij als consument, door Bosch en door de winkelier EP gedeeltelijk in de steek gelaten. We hebben inmiddels een assortiment van Bosch opgebouwd, zoals: Bosch droger, Bosch vaatwasser, Bosch gasfornuis, Bosch wokpan, Bosch thermoskan en diverse Bosch gereedschappen, waar wij erg tevreden over zijn.

Dat de wasmachine voldeed aan alle eisen die ik als consument mag verwachten van een goede wasmachine, is het erg jammer wat er nu gebeurd is.

Ik had namelijk een technisch antwoord van hun verwacht, want waarom zit op deze wasmachine dan een handwas knop. Dan moeten jullie voortaan in jullie gebruiksaanwijzing boekje zetten de eventuele gevolgen er inzetten zoals “wassen voor eigen risico” , “gevolgschade is voor eigen rekening”.

Ik had verwacht dat de verkoper ons een deugdelijk product had geleverd. Gezien ik op een normale wijze met het product ben omgegaan heeft de verkoper het gebrek gedeeltelijk verholpen. Ik kan nu wel wassen in de wasmachine, maar geen beugelbeha’s in een waszakje, want dat blijft een raadsel.

Dat ik de beha in een waszakje hebt gedaan en zo mag wassen volgens de voorschriften van het Bosch gebruiksaanwijzingboekje. Dat tijdens het wassen de beugels los kunnen laten en daardoor schade kan veroorzaken, daar kan ik mij in vinden. In “mijn geval” zitten de beugels nog vast in de beha en de alleen de stof is doorgesleten. Dit is een ander soort gevolgschade dan dat Bosch beschrijven en waarschuwen in het boekje aan de consument. Alleen begrijp ik dat zij ook voor een raadsel staan en verschuilen jullie je maar achter het waslabel van de beugelbeha. Mocht er onverhoopt toch schade ontstaan, dan had ik redelijkerwijze de schadevergoeding verwacht.

Mijn technisch vermoeden is dat het waszakje aan de rubberen uitstulpsel is blijven hangen, en er zit waarschijnlijk ruimte tussen de glazen deur en het rubber waardoor het zakje en de Beha tussen is gekomen en door het centrifugeren wrijving is ontstaan en zodoende flink stuk is gegaan. De 1ste keer was alleen het zakje stuk. De 2de keer het zakje, de beha en het rubber van de wasmachine. Alleen jammer dat het niet meer na te gaan is.

:D Mag een beugelbeha beschermd in een waszakje in jullie wasmachine?
Uiteraard mag een BH in een waszakje in onze machine gewassen worden.
Een lingerie waszakje raden wij wel aan, ook i.v.m. minder slijtage van uw
lingerie.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd

Bosch WFO 141A

Betreft: vergoeding voor de vervolgschade?

Op 26 maart jl. is mijn vrij nieuwe beugelbeha van “Warner”, welke in een waszakje zat, beschadigd door het manchetrubber van de wasmachine. Het rubber moest vervangen worden en ik heb een nieuwe beha en waszakje moeten aanschaffen. De Bosch wasmachine WFO 141A is ongeveer 6 maanden oud.

Door EP is de reparatie aan de wasmachine is keurig uitgevoerd, omdat deze nog maar bijna een half jaar oud was.

Voor de vervolgschade aan de beha en het waszakje stelde ik EP aansprakelijk. Hij voelt zich niet verantwoordelijk daarvoor, hij heeft zijn best gedaan om het rubber te vervangen. Hij blijft erbij dat beugelbeha’s in een waszakje niet in de wasmachine gewassen mogen worden.

In het gebruiksaanwijzing boekje van de Bosch wasmachine staat op pagina 10;

ik citeer:

In een netje of een kussensloopwassen:

- BH’s met beugel (de beugels kunnen tijdens het wassen loslaten
en daardoor schade veroorzaken)



In mijn geval zijn de beugels niet losgeraakt, de beugels zitten nog steeds goed vast in de beha. Ik heb al meerdere keren de beha in het waszakje gewassen, zonder dat er iets gebeurde.

Een paar weken eerder haalde ik al eens een beschadigd waszakje uit de wasmachine en de beugelbeha was toen niet beschadigd. Mijn vermoeden was dat het waszakje aan een kledingstuk met klittenband was blijven hangen. Maar klittenband blijft niet aan het waszakje kleven.

Aangezien ik al 20 jaar de beugelbeha’s op deze manier wast, ben ik ervan overtuigd dat het aan de wasmachine heeft gelegen. Want hoe kan een beugelbeha en een waszakje beschadigen in de wasmachine?



Naar mijn mening wordt deze schade door de regel in het gebruiksaanwijzing boekje gedekt.

PS: ik durf een beugelbeha in een waszakje niet meer in deze wasmachine van Bosch te wassen!

In het waslabel van beugelbh's staat dat deze niet mogen worden gewassen in
wasmachines.
Hoewel in de gebruiksaanwijzing bij de wasautomaat staat dat bh's met beugel
in een netje of kussensloop gedaan dienen te worden, staat er tevens bij dat
de beugels tijdens het wassen kunnen loslaten en daardoor schade kunnen
veroorzaken. Het risico van toch in de wasmachine wassen komt dan ook
volledig voor rekening van de gebruiker.

Op grond daarvan moeten wij uw verzoek tot schadevergoeding dan ook
afwijzen.

Gesloten