LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

Ikea keuken: een DRAMA. Twee maanden terug een ikea keuken gekcocht en laten plaatsen. Ikea besteedt dat uit aan bedrijven en die bedrijven huren dan weer zzp ers in. Gevolg: onze keuken ziet er niet uit. Laden hangen meteen al scheef en andere laden steken uit, terwijl weer andere laden een centimeter naar binnen vallen.
Daarnaast hadden we gekozen voor een eiken aanrechtblad. Dat blad moesten we eerst vier keer bewerken/impregneren met een soort olie-achtig spul. Maar toen we op het blad een pan hadden neergezet hadden we een grote zwarte vlek als de omtrek van die pan. Het blijkt dat het aanrechtblad niet nat mag worden terwijl er een metalen pan op staat. Hoe is het mogelijk: een aanrechtblad dat blijkbaar niet nat mag worden??! Bij de verkoop was dat NIET gezegd. Anders neem je natuurlijk niet zo'n aanrechtblad. Al met al een strop van meer dan 2000 euro.
Intussen zitten we in de klachtenprocedure, maar het duurt maar. Ikea klantenservice Barendrecht was aan de balie heel toegeeflijk, maar vervolgens werd kwam iemand langs van Van Beek-expertise. Deze man gooide een middeltje over de zwarte vlek, waarna we nu met een extra schade zitten omdat het middeltje een uitgebeten vlek heeft veroorzaakt op het blad. En wij maar wachten tot Ikea met een oplossing komt. Schande.Schande.Schande Ikea.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2016 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door newmikey »

schoutenschouten schreef:Schande.Schande.Schande
U houdt kennelijk van herhaling maar dat terzijde. Geen goede reclame voor IKEA inderdaad. Ze zullen dit voor u op moeten lossen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door kokka »

waarom schande schande schande, ze zijn toch bezig om het op te lossen?
als je keuken wordt geinstalleerd sta je er toch met je neus bovenop, je tekent toch ook niet voor akkoord als de boel scheef is?
er kan altijd iets mis gaan met het plaatsen van een keuken, het zou schande zijn als Ikea vervolgens niet thuis geeft. nu is het schande dat je meteen begint te brullen terwijl er nog aan gewerkt wordt.

schoutenschouten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2016 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door schoutenschouten »

nou ik verwacht goed geinformeerd te worden bij een aankoop van meer dan 2000 euro. Ik verwacht niet dat er zwarte plekken ontstaan. Ik verwacht ook niet dat laden scheef beginnen te hangen. En ik twijfelde of de laden goed waren geplaatst. Ik ben geen deskundige. Ik vond het wat vreemd en ben gaan checken in een filiaal van IKea hoe het er daar uitziet. En dat bleek na een zorgvuldige check van mijn kant dus heel anders. En ja: wel schande dus. Ik hou er niet van om aan het lijntje gehouden te worden als WERKELIJK van alles fout gaat aan die keuken en het blad Ondeugdelijk blijkt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door kokka »

Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door sjohie »

schoutenschouten schreef:Ikea keuken: een DRAMA. Twee maanden terug een ikea keuken gekcocht en laten plaatsen. Ikea besteedt dat uit aan bedrijven en die bedrijven huren dan weer zzp ers in. Gevolg: onze keuken ziet er niet uit. Laden hangen meteen al scheef en andere laden steken uit, terwijl weer andere laden een centimeter naar binnen vallen.
Daarnaast hadden we gekozen voor een eiken aanrechtblad. Dat blad moesten we eerst vier keer bewerken/impregneren met een soort olie-achtig spul. Maar toen we op het blad een pan hadden neergezet hadden we een grote zwarte vlek als de omtrek van die pan. Het blijkt dat het aanrechtblad niet nat mag worden terwijl er een metalen pan op staat. Hoe is het mogelijk: een aanrechtblad dat blijkbaar niet nat mag worden??! Bij de verkoop was dat NIET gezegd. Anders neem je natuurlijk niet zo'n aanrechtblad. Al met al een strop van meer dan 2000 euro.
Intussen zitten we in de klachtenprocedure, maar het duurt maar. Ikea klantenservice Barendrecht was aan de balie heel toegeeflijk, maar vervolgens werd kwam iemand langs van Van Beek-expertise. Deze man gooide een middeltje over de zwarte vlek, waarna we nu met een extra schade zitten omdat het middeltje een uitgebeten vlek heeft veroorzaakt op het blad. En wij maar wachten tot Ikea met een oplossing komt. Schande.Schande.Schande Ikea.
Los van alle ellende, lijkt het me ergens wel logisch van die pan, ik bedoel, hout, als het wordt verwarmt, verbrand/verkoolt bij een X temperatuur, en dan wordt het zwart. Was het een warme/hete pan?

Adviseerden
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jun 2015 13:14

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Adviseerden »

Hallo,

Vervelend verhaal maar, 50% of meer van de problemen had jezelf kunnen voorkomen. Met vooraf je laten informeren had je dit waarschijnlijk grotendeels kunnen voorkomen.

Een massief eikenblad op je keukenkasten en dan verkeerd behandeld kan grote gevolgen hebben voor de hele keuken. Eveneens is het dagelijks gebruik ook anders als een stenen of kunstofblad.

Eiken kan tot 1cm per meter uitzetten.

Groet

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door prem »

Tja een hete pan op hout... Waar hebben ze nou onderzettertjes voor uitgevonden?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff
Wanneer je betaalt voor de montage, dan mag je verwachten dat de keuken net zo strak wordt als in de showroom. Kennelijk heeft ts een paar prutsers over de vloer gehad.

Dat is aan Ikea om op te lossen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Tja een hete pan op hout... Waar hebben ze nou onderzettertjes voor uitgevonden?
Waar lees je dat dit een hete pan betrof? In topic start wordt gesuggereerd dat de combinatie met water de boosdoener was.

mh73

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door mh73 »

Tenzij ze die pan een paar dagen in de nattigheid op het aanrecht hebben laten staan, betwijfel ik of een koude pan deze schade kan aanrichten. Een hete pan daarentegen...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:
kokka schreef:Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff
Wanneer je betaalt voor de montage, dan mag je verwachten dat de keuken net zo strak wordt als in de showroom. Kennelijk heeft ts een paar prutsers over de vloer gehad.

Dat is aan Ikea om op te lossen.
Wel eens in een IKEA showroom geweest?

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Toppy »

Pan op aanrecht en zwarte kring??
Nu heb ik zelf al zo'n 12 jaar een IKEA keuken, overigens zelf gemonteerd maar dat terzijde, met een beuken blad. In 12 jaar geen enkel probleem mee gehad. Ook niet met een natte pan. Een erg hete pan kun je beter niet op een houten aanrechtblad zetten. Dan verbrand namelijk de laag impregneermiddel. Lijkt mij dat je daarvoor geen professor hoeft te zijn.
Overigens is dat euvel met een schuurmachine en een kwast in een half uurtje verholpen.

En de ladefrontjes er strak op zetten vergt wat geduld, een schroevendraaier en een handleiding.
Maar u heeft het monteren uitbesteed dus u mag wel verwachten dat het bedrijf dat dit gedaan heeft op dat punt netjes werk aflevert.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef:
crazyme schreef:
kokka schreef:Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff
Wanneer je betaalt voor de montage, dan mag je verwachten dat de keuken net zo strak wordt als in de showroom. Kennelijk heeft ts een paar prutsers over de vloer gehad.

Dat is aan Ikea om op te lossen.
Wel eens in een IKEA showroom geweest?
Ik zeg toch: net zo strak. Je moet dus niet meer verwachten dan daar staat.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Miepje1 »

kokka schreef:Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff
Misschien is voor TS 2000 euro wel een astronomisch bedrag! Misschien heeft hij er lang voor moeten sparen? Je kan nooit in iemands portemonnee kijken. Niet iedereen kan meedoen met de gekte om een keuken van 20.000 euro te kopen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Miepje1 schreef:
kokka schreef:Ik begrijp het. U geeft het astronomische bedragvan 2000 euro uit voor een keuken dus hoe halen ze het in hun hoofd om eerst een onderzoek te doen om te kijken of ze het op kunnen lossen. Pffff
Misschien is voor TS 2000 euro wel een astronomisch bedrag! Misschien heeft hij er lang voor moeten sparen? Je kan nooit in iemands portemonnee kijken. Niet iedereen kan meedoen met de gekte om een keuken van 20.000 euro te kopen.
Neemt niet weg dat het voor het product erg weinig geld is.. en TS had ook zelf wel enig initiatief mogen nemen wat betreft weten hoe hij met het materiaal om moet gaan, aangezien dat hem niet duidelijk lijkt te zijn.

Verder is IKEA nog bezig met een oplossing, dus om ze nu alvast aan de schandpaal te nagelen getuigd nou niet echt bepaald van karakter.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door Quark »

Heb mijn keuken in 2007 bij Ikea gekocht en zelf gemonteerd, keuken is nog steeds in prima staat.
Heb wel onderzetters om (hete) pannen op te zetten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door kokka »

Julie4444 schreef: Neemt niet weg dat het voor het product erg weinig geld is.. en TS had ook zelf wel enig initiatief mogen nemen wat betreft weten hoe hij met het materiaal om moet gaan, aangezien dat hem niet duidelijk lijkt te zijn.

Verder is IKEA nog bezig met een oplossing, dus om ze nu alvast aan de schandpaal te nagelen getuigd nou niet echt bepaald van karakter.

Precies! Zelfs voor een geplaatste ikea keuken is 2000 euro heel weinig. Dat ikea het moet oplossen is duidelijk maar ze moeten wel die kans krijgen
Laatst gewijzigd door kokka op 03 feb 2016 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door *.* »

Wanneer je betaalt voor de montage, dan mag je verwachten dat de keuken net zo strak wordt als in de showroom.
Laden hangen meteen al scheef en andere laden steken uit, terwijl weer andere laden een centimeter naar binnen vallen.
Dus gewoon hetzelfde als in de showroom gemonteerd :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: IKEA-keuken waardeloos geplaatst, aanrechtblad verziekt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:
GJvdZ schreef: Wel eens in een IKEA showroom geweest?
Ik zeg toch: net zo strak. Je moet dus niet meer verwachten dan daar staat.
[off topic] Dat vind ik trouwens altijd zo vreemd (niet alleen bij IKEA) dat veel spullen zo slordig worden gemonteerd voor in een showroom. Vaak is het niet meer dan de schroeven even goed aandraaien en de boel staat er strak bij.

Gesloten