LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van Pelgrim??????

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fokko

Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door Fokko »

Pelgrim? Gelooft alleen zijn eigen monteurs. We hebben een nieuwe keuken laten plaatsen met Pelgrim-apparatuur. Is tijdens het transport de oven beschadigd. Pelgrim zou langs komen (garantie) op een vooraf vastgestelde datum. Wij zijn thuis. Blijkt op een gegeven moment de monteur al langs te zijn geweest. Lag een briefje in de buitenbrievenbus dat de monteur ons niet thuis trof. Pelgrim wil wel weer langs komen, moeten we eerst voorrijkosten betalen (50 euro). Waarvoor? We waren toch thuis? Kunnen ondertussen al bijna 2 maanden de nieuwe oven niet gebruiken. En halstarrig wordt je beantwoord voor de telefoon. Niet te zuinig. Voorrijkosten betalen en anders geen deur in je oven. Ik laat de voordeur toch niet dicht als ik weet dat er een monteur komt om eindelijk de deur te vervangen.

GJ

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door GJ »

Even de was ophangen? Even kinderen wegbrengen/ophalen? Boodschappen doen?

Het enige wat zo'n monteur kan doen is aanbellen.............. Als er niet opengedaan wordt kan hij ervan uitgaan dat er niemand thuis is.

Hij zal toch niet expres stiekum weggaan en jullie met de daardoor gemaakte kosten laten zitten? Wat schiet hij daar nu mee op.

En dan nu lekker zo'n bedrijf zwartmaken. Kunnen ze zich ook wel tegen verweren.............

Gast

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door Gast »

Niet iedereen staat de hele dag achter de voordeur of mensen wonen buiten. Hoe vaak ik het zelf niet heb gehad (post, selektvracht, meteropnemer, schoorsteenveger) dat men een paar seconden wacht, briefje in de bus mikt en wegscheurt. Lekker vroeg naar de volgende en dan naar huis.

Ik heb twee herdershonden die elke speld buiten op de weg horen vallen, maar mijn grote gietijzeren bel aan hek niet zouden horen? Die wordt gewoon niet gebruikt die bel.

sjaakie

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door sjaakie »

een gewone deurbel kopen. Met 2 herders achter het tuinhek zou ik het ook niet wagen om naar de deur te komen.
Trouwens: je weet toch dat er iemand komt op zo'n dag? Of geven ze dat niet aan?

Ik kom voor mijn werk elke dag bij mensen thuis.
Een kleine bloemlezing:
* briefje op de deur met; bel even met 06 nummer, dan ben ik er met 45 minuten....... alsof ik geen dagplanning heb.
* briefje op de deur met; ik ben zo terug, en dan 20 minuten laten wachten
* gewoon niet open doen en dan later het verhaal; ik lag nog op bed te slapen
* even de kinderen van school halen en dat niet aangeven; als er een briefje op de deur hangt met een redelijke termijn erop (ben met 10 minuten terug) dan wacht ik echt wel.

Redelijkheid komt van 2 kanten; graag respect voor elkaars situatie.

Gast

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door Gast »

sjaakie

is de baan van ambtenaar niets voor jou met je 9 tot 5 mentaliteit

sjaakie

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door sjaakie »

Wat zeg ik nou? Ik ben servicemonteur; die hebben nooit een 9 tot 5 mentaliteit. Wel meestal een hoge werkdruk. Je wil je defecte apparaat of anderszins toch weer kunnen gebruiken? en dat zsm?

Nou dan; jij moet extra lang wachten omdat iemand anders zijn afspraak niet nakomt (gewoon de deur niet opendoet).
Enne........... breng volgende keer eens iets zinvols.

Gast

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door Gast »

een gewone deurbel kopen. Met 2 herders achter het tuinhek zou ik het ook niet wagen om naar de deur te komen.

Ik woon BUITEN (dus niet in de stad) en die honden zitten BINNEN. Ik schreef ook niet dat die honden buiten zaten. Geen dingen erbij verzinnen Sjakie.

Trouwens: je weet toch dat er iemand komt op zo'n dag? Of geven ze dat niet aan?

Ik ga niet de hele dag achter het hek staan wachten hoor. Er hangt een grote BEL met een bordje ernaast: BEL HIER.

Wat begrijp je hier niet aan? Dat je even moet wachten tot iemand zijn deur uit kan komen om naar het hek te komen.. goh.. nee dat is teveel hoor.

sjaakie

Re: Service van Pelgrim??????

Ongelezen bericht door sjaakie »

Als je een gewone, bereikbare deurbel hebt, en het is veilig om op die bel te drukken, dan zal er geen servicemonteur zijn die dat niet gewoon doet.
Sterker nog; ik bel altijd 3 keer (met ruime tussenpoos) en als het dan niet lukt probeer ik het telefoonnummer (we hebben een mobiele telefoon).
Ik bel altijd terwijl ik dicht bij het betreffende huis sta; als ik dan de telefoon hoor overgaan weet ik meteen dat ik bij het juiste huis sta.
Mocht er dan nog geen antwoord zijn maak ik in mijn auto een briefje waarin ik kenbaar maak dat er iemand van ons bedrijf geweest is (en jawel; ook wij zullen dan de voorrijdkosten van dat zinloze bezoek in rekening brengen).
Dat briefje gooi ik, nadat ik nogmaals heb aangebeld, in de brievenbus.

Als je dan de deur nog niet hebt kunnen openen................

Kun je in ieder geval niet zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan.

Zie es of je hier nog een zinloze opmerking over kunt verzinnen.
Ik ga niet de hele dag achter het hek staan wachten hoor. Er hangt een grote BEL met een bordje ernaast: BEL HIER.
Er moeten een hoop domme mensen bij jullie in de buurt wonen......
Wat begrijp je hier niet aan? Dat je even moet wachten tot iemand zijn deur uit kan komen om naar het hek te komen.. goh.. nee dat is teveel hoor.
Je gaat (onterecht) wel uit van het slechtste in de mens he........ Enne ik begrijp het wel hoor; zo'n bordje met "bel hier" gaat waarschijnlijk mijn iq te boven, maar dit begrijp ik wel.

Gesloten