LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ballerina - Apetito keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
AudiRS2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2014 11:39

Ballerina - Apetito keuken

Ongelezen bericht door AudiRS2 »

Vraagje aan de kenners. Wij zijn bij Voortman keukens geweest en hebben daar gesproken over een Apetito keuken. Dit is het eigen merk en komt blijkbaar uit de fabriek van Ballerina.

Over Ballerina, lees ik op internet, dat dit een merk uit het lagere segment zou zijn. Als ik echter kijk naar de opbouw van de kastjes (oa dikke geschroefde achterzijde) en de gebruikte scharnieren, rails en lades dan zie ik toch veel overeenkomsten met keukenmerken die in de bekende kwaliteitsrijtjes als hoog segment worden gewaardeerd. Heeft Ballerina een inhaalslag gemaakt? Trap ik in marketingtrucs van de fabrikant en kijk ik naar de verkeerde dingen?

Alle info is welkom, waarvoor bij voorbaat dank

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ballerina - Apetito keuken

Ongelezen bericht door encore »

Als jij er blij mee bent, wat boeit het dan nog dat een ander een ander merk "beter" of "slechter" vindt?
Je kunt ook zelf aan de slag met spaanplaat en een tafelfrees...

AudiRS2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2014 11:39

Re: Ballerina - Apetito keuken

Ongelezen bericht door AudiRS2 »

Bedankt voor je weinig toevoegende post. Vraag is of er een qua kwaliteit een inhaalslag is gemaakt. De overzichten over de kwaliteit van de verschillende keukenmerken zijn al weer een paar jaar oud, vandaar mijn vraag

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Ballerina - Apetito keuken

Ongelezen bericht door *.* »

Veel merken zijn inmiddels aan elkaar gewaagd. Er zijn steeds minder keukenfabrikanten die allemaal gebruik maken van dezelfde materialen. Ballerina heeft de laatste jaren zeker een inhaalslag gemaakt en concurreert stevig met merken als Systemat, Siematic, Schuller,e.d.
Het is een prima merk waarvan de kasten ook best wel 20 jaar of langer staan.
Veel keukenzaken leveren dit merk onder eigen label om de concurrentie moeilijker te maken.
Door deze eigen labels is het misschien wel verstandig ook een andere ballerina offerte op te vragen bij een andere keukenzaak. Maar dan wel verder appels met appels vergelijken.
Wil je toch met een ander merk vergelijken dan zou ik de Schuller ernaast zetten (bij Superkeukens als Super+ verkocht). Maatvoeringen van beide zijn gelijk maar de Super+ is constructief net even een stapje verder. Ik heb er geen aandelen maar werk wel graag met ze.
Succes.

Gesloten