LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ballerina keukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gforceken
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 13:24

Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door gforceken »

Hallo,
Ik heb in Belgisch Limburg een offerte ontvangen voor een Ballerina keuken, maar ik vind dit nogal aan de hoge kant.

Heeft er iemand ervaring met Ballerina keukens?
Wij hebben een offerte van 23.300 EURO.

Muur 5m lengte x 2,5 hoogte in een L-vorm en ander stuk is +/- 2m lengte, hier staat enkel een onderkast + pompbak.
Dan nog een losstaand model 2mx1m onderkast + tablet op
6 Bauknecht toestellen: vuur + microgolf + oven + vaatwasser + dampkap + frigo

Zijn er nog winkelketens die Ballerina aanbieden?
Of is dit geen goed merk?

Thx

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Ballerina is een goed merk, maar als je dezelfde kwaliteit wilt voor een lagere prijs, kijk dan eens naar Beckermann. In Hasselt zit de importeur, die zowel Ballerina als Beckermann verkoopt. Goed adres om te vergelijken.
Succes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

op de Genkersteenweg (In Hasselt maar dat weet u waarschijnlijk wel) vind U voldoende dealers U kunt daar Ballerina vergelijken met Nobilia en tot een goed vergelijk komen. Zitten er meerdere met dezelfde merken.

vriesia
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:45

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door vriesia »

Wij hebben 2 jaar geleden een ballerina keuken gekocht. En we zijn er super tevreden over.
Alles is perfect afgeleverd en gemonteerd . Vrienden van ons hebben 6 mnd geleden ook een ballerina keuken gekocht . Ook zij zijn er erg tevreden over. Wat zij erg mooi vinden zijn de extra dikke achterwanden ( 1 cm dik en geschroefd ). Dit heeft geen enkel ander keukenmerk. Dus dat geeft de echte kwaliteit aan. Succes met je keuze. Een tevreden ballerina klant.

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door killeke »

@ vriesia, moet je eens een Bulthaup keuken kijken, ook dikke achterwanden, ditzelfde geld voor een BAX keuken....

vriesia
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:45

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door vriesia »

Killeke dat wist ik niet. Maar dat zijn wel keukenmerken die extreem duur zijn.
En waar je puur voor de naam betaald , danvolgens mij. En dat is niet zo bij een ballerina keuken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ook zij zijn er erg tevreden over. Wat zij erg mooi vinden zijn de extra dikke achterwanden ( 1 cm dik en geschroefd ). Dit heeft geen enkel ander keukenmerk.


keukenmerken met 8 of 9mm achterwanden:

Bax
Beda
NUNO
Eggersmann
Tristar
Rempp
Bulthaup
en ik denk dat ik er nog niet ben.....................

vriesia
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:45

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door vriesia »

Dit wist ik niet . Maar deze keukenmerken zullen wel een stuk duurder zijn.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door pfffff »

Maar deze keukenmerken zullen wel een stuk duurder zijn.
Nee dus, wellicht eens een keukenzaak binnenlopen en u laten adviseren ?
En extra dikke achterwanden ? Boeiend

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door killeke »

Het is belangrijker dat een keukenkastje haaks en waterpas staat. Dan heb je eigenlijk geen achterwand nodig. Bij goedkopere keukenmerken zit de rugwand er vaak scheef in vast geschroefd/verlijmd/geniet. Dit zorgt ervoor dat je kastje nooit compleet waterpas kan komen te staan. Als je dan dus een dikkere achterwand hebt is dit probleem nog groter want bij een dunne ( boardwand ) achterwand van +/- 3 mm kan je er met een hamer op de desbetreffende hoek slaan zodat hij recht schiet. Bij keukens zoals Ballerina moeten vaak de traverse latten ( boven bodem ) verplaatst worden naar beneden en weggezaagd worden tot een minimaal randje van 1,5cm aan de voorzijde omdat anders de spoelbak of de kookplaat niet past. Bij een wat duurdere keuken zijn hiervoor vanuit de fabriek vandaan al aanpassingen aan verricht waardoor de kast ook meer kans heeft op een water gepast leventje! Mits dit natuurlijk niet door een ******** geplaatst wordt. Maar als je verder nog geen idee hebt op wat je wil. Ga dan gewoon is naar een keukenzaak toe voor advies en kijk daarna eens op forums voor tips.

succes...

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door Prolix »

nou, ik heb wel eens lulverhalen gehoord en gelezen, maar wat hierboven staat is echt te.. Ik heb er geen woorden voor. Alleen uit een fabriek kan het recht gemaakt komen, want de goedkope keukens komen niet uit een fabriek maar groeien aan een boom ofzo? En daarom kan de extra dunne achterwand er niet recht in waardoor het hele aanrecht haaks op de vloer staat. Daarom moet je op een hoek slaan met een motorhamer...
Jemig... Gewoon Ikea, Gamma, Praxis, Budget-iets..lekker zelf in elkaar zetten. duurt het inderdaad langer maar je hebt er des te meer plezier van. En voor diegene die maar blijven denken dat het bij een keukenspeciaalzaak beter gaat: kijk eens voor de gein bij een uitzendbureau. Vragen ze erg vaak 19 jarige jongens om keukens te installeren. Niet de Ikea, maar je keukenspeciaalzaak. En wat een bult ervaring nemen die tieners mee he?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ballerina keukens?

Ongelezen bericht door maxx »

Nou nou Prolix ga je lekker?

Van goedkope keukens glijden we in één adem door naar Ikea, Gamma etc.... das nogal kort door de bocht, lijkt me.

Het nut van een geschroefde dikke wand is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden. Het kan tijdens de montage een voordeel geven maar als de kast eenmaal hangt of staat dan is er geen voordeel merkbaar. Lijkt me dus ook geen meerwaarde voor de eindgebruiker.

19 jarige jochies worden meestal met een ervaren monteur meegestuurd om het vak te leren. Beginnen als uitpakker en tilhulpje bij zware werkbladen. Ik ben zelf eerst een jaar meegelopen met een ervaren monteur die me de kneepjes van het vak heeft bijgebracht.

Alternatief voor Ballarina? Loop een Sachsen dealer in de regio binnen. Zelfde onderdelen, zelfde kwaliteit, zelfde eigenaar.

MVG

Gesloten