LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lukather
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 12:50

Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door Lukather »

Wij hebben een tweetal offertes gehad voor een keuken met exact dezelfde specificaties echter de één is een Schmidt en de andere een Beda.

Bij beide betalen we ongeveer € 16.000 voor de keuken, maar de ene is een Schmidt en de andere een Beda, graag uw oordeel cq advies. Overigens heeft de Schmidt geen stollenwanden aan weerszijden van de kastenwand, de Beda wel (2 stollen van 5cm). Er is nog enige twijfel over zwarte greeplijsten of alu/rvs greeplijsten.

Kort over de keuken:
- 3 delige greeploze eilandkeuken: kastenwand (3 hoge kasten), kookeiland 190cm, keukenblok/aanrecht tegen muur 310cm;
- fronten van matzwart houtfineer, fijne nerf in horizontale richting;
- blad: 8 cm keramiek.

Qua apparatuur (stoombakoven 45cm en bakoven 60cm) twijfelen we nog tussen Bosch (de serie met dubbel display) en Neff. Bosch vinden wij het mooist vanwege de robuuste uitstraling, maar Neff kan wellicht iets goedkoper en schijnt betere prestaties te leveren. Wat is het advies van de onafhankelijke forummer? :-)

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door *.* »

Beide keukens zijn zijn goed. Dus dat zal kiezen worden voor de uitstraling. In dit geval hebben dus de stollenwanden een stukje toegevoegde waarde.

Neff apparatuur is meestal wat uitgebreider qua functionaliteit dan de Bosch apparatuur en zal ook nietje duurder zijn. Omdat die meerfuncties voor de doorsnee keukengebruiker nauwelijks van invloed zijn zal ook hier de keuze door het uitkijk bepaald worden. Beide merken komen uit dezelfde fabrieken.

Succes.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door pedro714 »

90% van de Neff apparatuur wordt door Bosch gefabriceerd. En wat betreft Beda od Schmidt kies ik voor Schmidt...of beter nog...voor geen van beide

der Schmutz
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2012 12:20

Re: Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door der Schmutz »

pedro714 schreef:90% van de Neff apparatuur wordt door Bosch gefabriceerd. En wat betreft Beda od Schmidt kies ik voor Schmidt...of beter nog...voor geen van beide
'voor geen van beide' omdat :?:
- het beide rotzooi is
- er voor het zelfde geld beter te krijgen is
- :?: :?: :?: :?: :?:
graag iets meer uitleg voor een geïnteresseerde leek

Lukather
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2012 12:50

Re: Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door Lukather »

Het 'geen van beiden' verhaal is inderdaad nogal onduidelijk. Daarnaast heb ik daar weinig aan omdat het wel één van beiden wordt.

De Schmidt verkoper zegt dat zijn product veel beter is dan "het Nederlandse merkje" Beda, o.a. omdat Schmidt een van de grootste keukenfabrieken van Europa is. Mij persoonlijk geeft het feit dat de Beda een handgemaakt Nederlands product is juist een beter gevoel dan een massa massa massa product uit Frankrijk, maar ik ben een leek.

De Beda verkoper zegt dat Schmidt ook een goede keuken is, maar hij is van mening dat Beda een hogere kwaliteit heeft vanwege o.a. beter hang en sluitwerk (ook van Blum, maar een andere lijn) en bijvoorbeeld de geschroefde achterwanden. Hij komt met de vergelijking BMW/Citroën. Beide niet slecht, maar de één duidelijk van een iets hoger niveau.

Daarnaast heeft Beda een super uitgebreid kleurenpalet (RAL en Sikkens waaier), voor ons ook een pré aangezien wij het zwart van Schmidt wat 'hard' zwart vinden. Bij Beda is een super donkere antracietkleur bijvoorbeeld ook mogelijk. De Beda verkoper vindt Beda ook van een hoger niveau dan de Häcker Systemat lijn welke hij ook verkoopt (maar onze specificaties/kleur/afwerking niet kan leveren).

Nu wil ik dus graag van de mensen hier weten welke keuken nou een hoger afwerkings- en kwaliteitsniveau heeft en waarom. Voor de apparatuur is reeds een keuze gemaakt, dat wordt Bosch.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Beda of Schmidt bij zelfde offertebedrag? En Bosch of Neff?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De Schmidt verkoper zegt dat zijn product veel beter is dan "het Nederlandse merkje" Beda, o.a. omdat Schmidt een van de grootste keukenfabrieken van Europa is. Mij persoonlijk geeft het feit dat de Beda een handgemaakt Nederlands product is juist een beter gevoel dan een massa massa massa product uit Frankrijk, maar ik ben een leek.
De uitspraak "het nederlandse merkje" zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen...........

Schmidt één van de grootste van europa? het zou me verbazen als ze al in de top tien zouden staan....!!!!

Doch is het een 'scheef' vergelijk; inderdaad een 'massaproducent' met een zeer uigebreid programma waar de keuken van een klant 'van de plank'wordt gepakt...... tegenover een maatwerkfabrikant waar de keuken per kommissie gemaakt wordt.
De Beda verkoper zegt dat Schmidt ook een goede keuken is, maar hij is van mening dat Beda een hogere kwaliteit heeft vanwege o.a. beter hang en sluitwerk (ook van Blum, maar een andere lijn) en bijvoorbeeld de geschroefde achterwanden.
Bij Beda is een super donkere antracietkleur bijvoorbeeld ook mogelijk. De Beda verkoper vindt Beda ook van een hoger niveau dan de Häcker Systemat lijn welke hij ook verkoopt (maar onze specificaties/kleur/afwerking niet kan leveren).
Klinkt (en is-) meer geloofwaardiger :wink:

Gesloten