LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beda of Tristar

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
houtspoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019 10:41

Beda of Tristar

Ongelezen bericht door houtspoor »

Voor de aanschaf van een nieuwe keuken komen we uit op een Beda of op een Tristar keuken.
Wat zijn nou de voor of nadelen van de twee merken. Van de keukenleveranciers worden we daar niet veel wijzer van, die vinden het merk dat ze zelf leveren de beste keuze. Heeft iemand ervaring met deze twee merken?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

houtspoor schreef:
15 sep 2019 10:56
Voor de aanschaf van een nieuwe keuken komen we uit op een Beda of op een Tristar keuken.
Wat zijn nou de voor of nadelen van de twee merken. Van de keukenleveranciers worden we daar niet veel wijzer van, die vinden het merk dat ze zelf leveren de beste keuze. Heeft iemand ervaring met deze twee merken?
Waarom zouden er voordelen en/of nadelen zijn tegenover beide fabrikanten? Beide leveren keukens en zijn gevestigd in Nederland. Beide leveren kwaliteit maar de keukens verschillen op stijl gebied van elkaar.

houtspoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019 10:41

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door houtspoor »

We zijn op zoek naar de ervaringen over Beda of Tristar, zodat we een goede keuze kunnen maken.
Als de een of de ander tegenvalt van bijvoorbeeld krasbestendigheid van de acryllaag, dan helpt dat. Ook bv voor de garantie / service / duurzaamheid willen we graag meer weten.
We horen graag wat de ervaringen zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beda, geen idee welke fabriek daar achter zit.
Maar Tristar, is een goedkoop merk van apparaten en zou die niet als inbouw willen.
Neem Bosch of Siemens apparaten en de kasten van Tristar, ook nooit gehoord.....

Naast de kasten die ik niet kan beoordelen vooral aan inbouw apparaten kijken of het een redelijk merk is en hoe het aantal sterren is en reacties van eerdere kopers....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door scontra »

houtspoor schreef:
16 sep 2019 23:42
We zijn op zoek naar de ervaringen over Beda of Tristar, zodat we een goede keuze kunnen maken.
We horen graag wat de ervaringen zijn.
Denkelijk kunt u beter gaan zoeken op het grote WWW oftewel Google naar de door u gezochte ervaringen.
Heb heel even rondgesnuffeld en er is info genoeg te vinden van gebruikerservaringen en andere zaken die rond deze merken spelen.

verdraaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2019 01:18

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door verdraaid »

ik ben ook wel geïnteresseerd in ervaringen van gebruikers van Beda of Tristar keukens of van mensen uit het vak. Hoe is de kwaliteit in vergelijking met andere merken, zijn er tussen deze twee merken kwaliteitsverschillen, etc. Tristar en Beda zijn overigens beide zogenaamde maatwerk keukenmeubels en worden in Nederland gemaakt (dus niet Tristar voor huishoudelijke apparaten) en hebben beide dezelfde specificaties voor laden (blum legrabox en Blum blue motion dempers). Op internet is weinig goede info over Beda en Tristar te vinden, het zijn ook wat kleinere merken. Ook mijn ervaring is dat er in keukenzaken nogal verschillende info wordt gegeven.
En wat zijn de ervaringen met acryl (mat) keukenfronten in het algemeen en bij deze twee merken?

mel-k
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 nov 2012 13:17

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door mel-k »

Wij hebben een Tristar keuken en zijn zeer tevreden over de kwaliteit. Degelijk stevig materiaal en soepel lopende laden. De keuken is wel pas in mei jl. geplaatst dus op langere termijn nog even afwachten, maar voor nu is me nog niets tegengevallen.

Marktkenner
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Het verschil zit 'm grotendeels in de details, hiernaar kun je vragen (vraag wat unieke kenmerken zijn van of Beda of Tristar) maar je kunt ook zelf goed naar de kasten, deuren, scharnieren en lades kijken.
Wat is de dikte van de kastenwanden en bodems, dikte van de achterwanden (indien aanwezig), dikte van de legplanken, hoe is de kopse kant afgewerkt aan de voorzijde, maar evt ook de achterzijden, welk type scharnier, softclose ja/nee, merk/type ladegeleiders, volledig uittrekbaar?, trek de lades eens volledig uit en wiebel er aan, hoeveel gewicht kan de lade dragen, wat voor type poten staan er onder de kast, ruimte achter de kasten voor evt doorvoer van afvoeren en elektra e.d.,, Front afwerking kunststof, gelakt of anders?
dit zijn een beetje de highlights van waar je naar kunt kijken. het schelt nogal eens per keukenmerk hoe zo'n kastje in elkaar steekt en alles heft zijn prijs zeg maar. Maar ook gewoon vragen naar service en garantie voorwaarden e.d. Wat doen ze wel maar nog belangrijker, wat doen ze absoluut niet? vraag daar maar eens naar....

doe er je voordeel mee. Succes.

verdraaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2019 01:18

Re: Beda of Tristar

Ongelezen bericht door verdraaid »

Bedankt voor de reacties. Tristar heeft corpusdikte deuren van 16 mm , Beda 18 mm. Ik vraag me af of dat veel verschil maakt, maar misschien wel. Beiden hebben frontafwerking acryl en Blum legrabox laden en blue motion demper, dus laden verschillen niet. Planken binnenkant kasten lijken niet veel te verschillen, zien er beiden mooi (beter dan gemiddeld van wat ik heb gezien) afgewerkt uit. Achterkant en dergelijke weet ik niet.

Gesloten