LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestekla vaatwasser handig?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Roos D.
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:02

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door Roos D. »

Bedankt voor de reacties! Ben even langs Bosch infocentrum gefietst en bleek abuis wat betreft mijn idee dat ook hier in alle ssstille machines een besteklade zit. Nee, een besteketagère is toch echt wat anders…lijkt me trouwens wel handig voor soeplepels etc.
maar ben best nieuwsgierig of er merken Miele gaan volgen want niet iedereen denkt en reageert hetzelfde.
Hallo zelfstandigste: Ja hoor, in een apart hoekje stonden al een paar Bosch machines met een besteklade. Type nummers (o.a?) SMV69T10EU en SMI69M15EU. Mij konden nog geen prijzen genoemd worden, want ze komen pas later dit jaar op de markt.

Tja, die besteklade. Ik ben er door verschillende reacties inmiddels wel wat positiever over geworden, maar toch... Met mijn eenpersoonshuishouden lijkt me de ruimtewinst in de onderlade niet echt nodig. Er is dus ook ruimteverlies in de bovenlade. Netjes sorteren kan ook in een korfje, doe ik nu ook bij handmatig afwassen. Het gaat mij er bij een machine vooral om hoe iets op de makkelijkste manier goed schoon wordt. Over dit laatste blijken de meningen toch ook uiteen te lopen.

N.a.v. van mijn ‘programma van eisen’ heb ik twee stille machines vergeleken, Miele G1572 SC Vi en Bosch SGV67T33EU. Beide voldoen aan de meeste punten. Afgezien van de besteklade blijft dan nog over het voorspoelprogramma; wel bij de Bosch, maar niet bij de Miele. Lijkt me handig, omdat ik in m'n uppie niet elke dag een machine vol heb. Om ook het forum schoon te houden zal ik hierover (misschien) een nieuw topic starten.

Gevoelsmatig ga ik voor een Miele, maar Bosch scoort een puntje beter op programma van eisen. Wel weer jammer dat hier blauwe plastic greepjes inzitten.
Ach, het hoofd en het hart. Ik moet gewoon een ei leggen.
Nogmaals bedankt voor de input.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door siemens »

Heb al z'n machine gezien bij BCC dus zijn al leverbaar. ook van siemens het zelfde als bosch.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind een voordeel van een bestekmandje dat je het mandje makkelijk uit de machine kunt pakken om het bestek op te ruimen. Dan heb je meer vrijheid om de afwasmachine op een plek te zetten die je zelf wilt, en hoef je niet persé een bestekla in de keuken dicht bij de afwasmachine te hebben.

Een tweede nadeel van een lade lijkt mij dat je steeds moet opletten dat je de lepels goed neerlegt, dat er geen water in blijft liggen. Dat is natuurlijk maar een kleine handeling, maar kan op den duur volgens mij wel vervelend worden.

Veel mandjes hebben overigens ook een soort verdeelrekje dat je erop kunt zetten en waarmee het bestek los naast elkaar blijft staan en niet tegen elkaar aan komt. Daarmee voorkom je de oxidatie (krijg je dat niet vooral als je rvs en zilver tegen elkaar zet?).

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door leonard58 »

Beste Kweenie,
Als je de korf er steeds uithaalt, dan kan je erop wachten dat de klemvoetjes afbreken.... Bij mijn vorige machine 2 x gebeurt! Ik zweer nu bij de Miele bestekla!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij mijn afwasmachine staat het bestekkorfje gewoon los en is het niet vastgeklemd oid met klemvoetjes. Je kunt het dus eenvoudig er uithalen en weer terugzetten. Zou het ook vreemd vinden als dat niet zou kunnen, want zo'n korfje heeft toch niet voor niets een handvat.

Het is trouwens ook wel prettig voor je rug dat je het bestek op normale hoogte kunt inruimen en uitruimen, net als bij een besteklade.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door rayke »

jammer dat hier blauwe plastic greepjes
en nog veel meer plastic.
Alleen al om het interieur zou ik voor de miele gaan.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: bestekla vaatwasser handig?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Heb al z'n machine gezien bij BCC dus zijn al leverbaar. ook van siemens het zelfde als bosch.
Vrijstaand wel ja! Inbouw zijn ze leverbaar vanaf dit najaar.

Gesloten