Bestelling gedaan bij bedrijf in financiële problemen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd

Re: Bestelling gedaan bij bedrijf in financiële problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 jun 2019 09:41

Helaas is het mogelijk via Facebook te adverteren, als je niets vind of alleen negatieve berichten en een totaal onbekende of nieuwe firma zaken gaat doen en vooruit betaalde loop je dit risico.

Bij onbekende bedrijven en op website na niets te vinden liever achteraf of via Creditcard betalen!

Enkele tientallen kopers is voldoende voor dikke winst van thuiswerker, niets leveren geeft meer winst dan met kleine marge leveren dus oplichters verdienen 100%, en wel leveren maar 1 tot 3% marge bij vele producten!

Vele hebben het daarom ook over Fake Boek, vooral adverteerders die daar komen sla ik lekker over, maar enkele goede en betrouwbare gezien, zoals mijn kunststof kozijnen leverancier!

lianneke

Ongelezen bericht door lianneke » 25 jun 2019 07:35

Heb ook de ringdong besteld via Facebook. Kreeg vanmorgen deze mail.

Beste klant.
Recent is SocialSmart shop overgenomen en hebben wij Ringdong/ringbel geprobeerd voort te zetten.
Wegens enorm succes van het product en langere levertijd door dropshipping is er veel negativiteit ontstaan op het internet.
Als kettingreactie hebben consumenten massaal gebruikt gemaakt van herroepingsrecht.

We hebben desondanks geprobeerd om ringdong nog verder voort te zetten. Maar dit mocht echter niet baten. Marketing kosten in verhouding van de opbrengst is zodanig hoog opgelopen dat wij gedwongen zijn om ringdong te moeten staken.
Dit betekend dat wij helaas ringdong niet meer verder voort kunnen zetten.
Lopende bestellingen worden geannuleerd en zullen wij proberen z.s.m. te crediteren.

Wij treuren enorm om deze boodschap te moeten verkondigen.

Met vriendelijke groet,
Team Ringdong

SocialSmart Shop en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 75069903, BTW NL227080841B01 Guido Gezellestraat 1 5251LK Vlijmen,

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 16:46

Ik lees op het Kassaforum dat dat adres aan de Guido Gezellestraat een woonhuis is, waar jongeren begeleid wonen.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid » 25 jun 2019 17:22

Dat kan, mijn bedrijfadres is ook gewoon een woonhuis. Niet begeleid, dat dan weer wel.
Hoeft niet bij voorbaat iets te betekenen.
Er zijn trouwens veel betere deurbellen, met beter beeld, stabiele verbinding en prima app en ondersteuning.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 17:32

Nee, hoeft niets te betekenen, maar jongeren, die niet voor zichzelf kunnen zorgen die een webshop starten, met alle ellende voor de kopers van dien.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 jun 2019 20:21

Als dat zo is dan moet de bewindvoering en de begeleiding hierop aangesproken worden.

Hebepago

Ongelezen bericht door Hebepago » 01 jul 2019 18:23

Ik heb het zelfde probleem.
Aangifte gedaan bij de politie.
Volgens deze is er geen strafbaar feit gepleegd.

jorgen

Ongelezen bericht door jorgen » 01 jul 2019 23:21

Ook ik heb een deurbel besteld en betaald en deze oplichters gaan er met mijn geld vandoor.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 jul 2019 00:10

Wat is er in vredesnaam voor bijzonders aan die deurbel, dat iedereen daar zijn goede geld aan spendeert?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 jul 2019 07:38

Niets, in tegendeel. Ze weten een brak product gewoon heel goed te vermarkten middels flitsende Facebook-advertenties.

Roelv81

Ongelezen bericht door Roelv81 » 02 jul 2019 22:38

Ik ben er ook ingetrapt, er waren op het moment van bestellen nog geen negatieve reacties te lezen.
Bij politie melden heeft geen nut, voor hun betreft dit een civiele kwestie. Ik heb het bij meldnu gemeld. Maar kunnen we er nog iets mee ?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 03 jul 2019 15:12

Roelv81 schreef:
02 jul 2019 22:38
Bij politie melden heeft geen nut, voor hun betreft dit een civiele kwestie. Ik heb het bij meldnu gemeld. Maar kunnen we er nog iets mee ?
Of "we" er iets mee kunnen weet ik niet, u kunt er wel wat mee. De politie heeft je al een tip gegeven, namelijk de weg bewandelen van een civiele kwestie.

Monique Jojo1

Ongelezen bericht door Monique Jojo1 » 10 jul 2019 22:16

Ook wij hebben hier een ringdong besteld.
Ook niets ontvangen en de mail ontvangen.
Triest dat mensen zo aan hun geld willen en vooral ook ongestraft kunnen komen.
Kun je tegenwoordig onder valse naam een bankrekening openen die niet te traceren is?
Zo ja, dan heb ik denk ik iets gemist.
Moeten we ons geld terug vragen aan de desbetreffende bank aangezien de persoon achter deze rekening niet traceerbaar is ???????

GroeninkSN

Ongelezen bericht door GroeninkSN » 24 jul 2019 12:02

Kunnen we ons niet verenigen en met zijn allen een melding maken/aangifte doen bij de politie voor oplichting c.q. een jurist inschakelen via Radar misschien inzake dit bedrijf? Ik heb overigens ook een Ringdong besteld via Facebook op 3-6-2019, niet ontvangen en geen geld terug. Dus ook opgelicht.

Klapgeest

Ongelezen bericht door Klapgeest » 24 jul 2019 23:22

Bizar!

Voor dit soort ####### moeten wij als consument toch optimaal beschermd worden?
Secure website, KvK, BTW-nummer...

Wel of geen keurmerk, ik vind dat iedereen schadeloos gesteld moet worden door de instanties die dit soort ####### de mogelijkheid biedt om voor een paar euro een bedrijf te starten.

Waarvan akte!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 jul 2019 11:54

Heb jij je internet rijbewijs trouwens al gehaald? Wie zou jou die blunders terug betalen.?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 25 jul 2019 12:57

Klapgeest schreef:
24 jul 2019 23:22
Bizar!

Voor dit soort ####### moeten wij als consument toch optimaal beschermd worden?
Secure website, KvK, BTW-nummer...

Wel of geen keurmerk, ik vind dat iedereen schadeloos gesteld moet worden door de instanties die dit soort ####### de mogelijkheid biedt om voor een paar euro een bedrijf te starten.

Waarvan akte!
Er worden al jarenlang tips gegeven waar je op moet letten bij het online kopen. Als je hier het forum een beetje volgt komen mensen voorbij die merkschoenen kopen bij sites als discotheekbumpers.nl, hetvolleglas.nl en zelfs bij parochiediessen.nl. En voor die mensen moeten anderen opdraaien?

Online kopen heeft altijd een risico, kijk maar naar Kijkshop, V&D en Halfords. Echter, je kan vooral wel een hoop nakijken of een site betrouwbaar is of niet. Kvk gegevens zichtbaar, contactgegevens en geen online formulier, 06 nummer of Gmail adres, algemene voorwaarden conform de wet, enz. Je kan ook iets dieper gaan kijken, waar zit het bedrijf, kloppen de naw gegevens en is het wel een bedrijf, zijn ze ergens bij aangesloten en klopt dat keurmerk ook. Niet dat een bedrijf op een woonhuis niet zou kunnen, maar waar ligt de voorraad opgeslagen.

Als kopers stoppen met blind staren op een prijs, actie, of welke schreeuw dan ook, dan stoppen de malafide eshops en de zolderkamerhobbiesten vanzelf wel. Daar hoeft de consument niet in beschermd te worden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jul 2019 13:09

@ klapgeest

Ook u kan een bedrijf starten. En die zooi in China inkopen en daarvandaan rechtstreeks naar de klant laten sturen. Dan hoeft u alleen maar te vangen.

Het lijkt wel of half Nederland ineens zo’n bel nodig had.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 25 jul 2019 13:57

Lady1234 schreef:
25 jul 2019 13:09
@ klapgeest

Ook u kan een bedrijf starten. En die zooi in China inkopen en daarvandaan rechtstreeks naar de klant laten sturen. Dan hoeft u alleen maar te vangen.

Het lijkt wel of half Nederland ineens zo’n bel nodig had.
Nodig waarschijnlijk niet, maar hoe stoer ben je als je op het strand ligt en je kan praten met diegene die voor je deur staat. Net zoals de eerste telefoons die je in het buitenland kon gebruiken. Iedereen moet het kunnen zien, maar het mag niets kosten.

Klapgeest

Ongelezen bericht door Klapgeest » 25 jul 2019 14:05

Lady1234 schreef:
25 jul 2019 13:09
@ klapgeest

Exact! Daar gaat het dus fout! #irestmycase

Plaats reactie