LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bladderende keuken, wat zijn mijn rechten?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lottevdveek
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2017 13:55

Bladderende keuken, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door lottevdveek »

Goedemiddag,

Graag hoop ik dat iemand mij kan helpen over het volgende probleem:
Mijn keuken is nu aantal jaar oud en nu gaat de zichtlaag bladeren. Ik heb contact opgenomen met de verkoper van de keuken maar deze geeft aan dat ze niets kunnen betekenen voor ons.

Nu ben ik heel benieuwd wat onze rechten zijn? Ik hoop dat iemand hier iets over weet..

Alvast bedankt.
Lotte
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2017 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Bladderende keuken, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door *.* »

Een aantal jaar oud
Wat hier van belang is hoe oud dit dan is.
Je mag namelijk van een keuken verwachten dat deze langer mee gaat dan een paar jaar (conformiteitseis).
Dan hoort de keukenleverancier dit netjes op te lossen.
Is de keuken al richting 8 a 10 jaar oud dan zal er ook sprake zijn van de aankoopprijs in verhouding tot de schade (nieuwe deuren) en is er een economische afschrijving.

Sommige keukenleveranciers hebben een verlengde garantie die dan aflopend is, d.w.z. dat koper als verkoper een deel van de kosten betalen van de te vervangen artikelen. In feite een wassen neus, gelet op de conformiteitseis en op het feit dat de keukenverkoper de prijs bepaald van het te vervangen product en dus in zijn/haar voordeel kan rekenen.

stofzuigertje

Re: Bladderende keuken, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke prijs was die keuken en was er voldoende afvoer kookdampen en ventilatie want vocht is meestal de oorzaak.
Ook een koude matig of niet verwarmde keuken zoals in mijn werkplaats heeft dit probleem, maar dat is 100% mijn eigen schuld.

Gesloten