LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker levert slechte service aan klanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het waterreservoir van ons ca. 1 ½ jaar oude Philips koffiezetapparaat raakte defect. Op de website van Philips dit waterreservoir opgezocht. Het is leverbaar als reserveonderdeel voor een aanbevolen verkoopprijs van € 9,99. Philips levert deze reserveonderdelen echter niet direct aan de consument maar verwijst voor het aanschaffen hiervan naar haar retailers. Voor onze woonplaats verwijst Philips naar de vestiging van Blokker in het centrum.

Mijn echtgenote was gisteren om dit onderdeel bij de plaatselijke Blokker te bestellen. De verkoopster van de winkel zij echter geen onderdelen te leveren en wilde de onderdelen ook bij Philips niet bestellen. Op aangeven dat het Philips zelf is die naar de Blokker verwijst werd mijn echtgenote verteld dat ze dan maar bij Philips moest zijn en dat zij niets voor ons kon betekenen. Wel verwees ze ons naar de Handyman voor ditzelfde waterreservoir. Omdat Handyman geen retailer van Philips is rekenen zij € 22,95 + € 0,95 verpakkingskosten voor dit waterreservoir. Dat hebben we maar gelaten voor wat het is, gezien de aanbevolen verkoopprijs van € 9,99 zoals aangegeven door Philips.

Met de klantenservice van Blokker hierover contact opgenomen. Maar ook deze blijven bij het standpunt dat Blokker geen onderdelen besteld en zij niet weten hoe Philips erbij komt Blokker in onze woonplaats als retailer voor haar producten aan te wijzen. Daar kunnen we het mee doen.

Dat het slecht gaat met Blokker is alom bekend. Gezien deze houding van de individuele vestigingen van Blokker verbaasd me dat ook niet. Kennelijk is de klant geen koning meer bij Blokker en stevenen zij hierdoor af op een dik verdiend faillissement.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door mahadma »

Ga naar een kringloop en koop voor € 10,00 een complete machine en haal daar het reservoir af. Misschien hebben ze wel een los reservoir voor € 1,00?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Blokker geeft twee jaar garantie op Philips koffiezetapparaten. Had je beter voor de garantie kunnen gaan. Alleen bij blokker, niet bij Philips.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Beetje kort door de bocht om het eventuele faillissement hierop af te rekenen. Volgens mij hoef je geen econoom te zijn om in te zien dat de problemen van Blokker zijn ontstaan omdat zij het startschot om een webshop te beginnen hebben gemist.

Daarnaast is het begrijpelijk dat Blokker zelf bepaalt welke activiteiten Blokker uitvoert.
Theotrucker schreef:
20 dec 2018 22:02
Blokker geeft twee jaar garantie op Philips koffiezetapparaten. Had je beter voor de garantie kunnen gaan. Alleen bij blokker, niet bij Philips.
Waaruit maak je op dat het koffiezetapparaat bij Blokker is gekocht?

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
20 dec 2018 21:34
Het waterreservoir van ons ca. 1 ½ jaar oude Philips koffiezetapparaat raakte defect. Op de website van Philips dit waterreservoir opgezocht. Het is leverbaar als reserveonderdeel voor een aanbevolen verkoopprijs van € 9,99. Philips levert deze reserveonderdelen echter niet direct aan de consument maar verwijst voor het aanschaffen hiervan naar haar retailers. Voor onze woonplaats verwijst Philips naar de vestiging van Blokker in het centrum.

Mijn echtgenote was gisteren om dit onderdeel bij de plaatselijke Blokker te bestellen. De verkoopster van de winkel zij echter geen onderdelen te leveren en wilde de onderdelen ook bij Philips niet bestellen. Op aangeven dat het Philips zelf is die naar de Blokker verwijst werd mijn echtgenote verteld dat ze dan maar bij Philips moest zijn en dat zij niets voor ons kon betekenen. Wel verwees ze ons naar de Handyman voor ditzelfde waterreservoir. Omdat Handyman geen retailer van Philips is rekenen zij € 22,95 + € 0,95 verpakkingskosten voor dit waterreservoir. Dat hebben we maar gelaten voor wat het is, gezien de aanbevolen verkoopprijs van € 9,99 zoals aangegeven door Philips.

Met de klantenservice van Blokker hierover contact opgenomen. Maar ook deze blijven bij het standpunt dat Blokker geen onderdelen besteld en zij niet weten hoe Philips erbij komt Blokker in onze woonplaats als retailer voor haar producten aan te wijzen. Daar kunnen we het mee doen.

Dat het slecht gaat met Blokker is alom bekend. Gezien deze houding van de individuele vestigingen van Blokker verbaasd me dat ook niet. Kennelijk is de klant geen koning meer bij Blokker en stevenen zij hierdoor af op een dik verdiend faillissement.
Het is toch aan een retailer zélf om al dan niet de reparatie-issues van een ander op te willen lossen?

Hieruit concluderen dat er sprake is van een “dik verdiend faillissement” getuigd van een hemeltergend eigen-gericht zijn. Sneu.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De naam Blokker kun je zo vervangen door minstens 20 andere shop namen die ook niet doen aan het leveren van onderdelen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar ze zijn altijd goed geweest met garantie. De garantie tijd staat op de kassabon.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
20 dec 2018 22:18
Maar ze zijn altijd goed geweest met garantie. De garantie tijd staat op de kassabon.
Maar een waterreservoir gaat niet zomaar kapot. Verder is het natuurlijk een onzin topic. Philips geeft onjuiste informatie en TS vind de service van Blokker fout. Tot op heden heb je daar enkel eenduidige informatie gehad, namelijk dat ze het niet bestellen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door scontra »

Een faillissement wensen en dat alleen maar omdat u uw zin niet krijgt, hoe verzin je het !!
Philips kan van alles en nog wat op hun site zetten, maar daar hoeft de winkelier niet blindelings in mee te gaan.
Philips geeft klaarblijkelijk onjuiste informatie en zodoende dient u over Philips te klagen en niet over Blokker. :idea:

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Blokker is, op een enkele zelfstandige na, een filiaal bedrijf. Het hoofdkantoor bepaald het assortiment en dat wordt verkocht. Het filiaal is geen zelfstandig bedrijf en heeft geen medewerkers in dienst die de inkooptaken op zich nemen. Ze hebben dus ook geen lijsten van leveranciers. Het filiaal kan dus simpelweg geen onderdelen bestellen. Het is ook maar de vraag of Blokker uberhaupt rechtstreeks bij Philips besteld. Kan ook bij een tussenhandelaar zijn.
Mocht u een aankoop gedaan hebben waar garantie op zit, dan zal dit filiaal dit ook niet repareren. Dit wordt naar een servicecenter of hoofdkantoor gestuurd.

U geeft dus op de verkeerde af. Ook de geadviseerde prijs van Philips kunt u niets mee. Een bedrijf mag geen prijzen neerleggen van verkopers. Marge is namelijk iets dat de winkelier bepaald en niet de fabrikant.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door henk51 »

Is het een waterreservoir voor een Senseo? Zo ja kun je gewoon bestellen op Philips.nl komt er 1.99 verzendkosten bij.
Zo heb ik ook een nieuwe Airfryer mandje bij hun gekocht. Is gewoon rechtstreeks aan mij geleverd. Aanklikken op website en betalen




groeten Henk

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en accessoires zijn gewoon bij de Philips webshop te bestellen https://www.philips.nl/c-m-ac/koffie-ac ... -grid-icon

Iets in de winkelwagen gegooid https://www.philips.nl/shop/cart

Ik vermoed dat je geen zin had om een paar euro verzendkosten te betalen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Bedankt Zeer Prive. Ga ik uitproberen.

Het waterreservoir is niet van een Senseo, maar van een Intense.

In de meeste reacties gaat men eraan voorbij dat ik op aanwijzing van Philips naar het desbetreffende Blokker filiaal ben gestapt. Kennelijk heeft Philips dan uit haar duim gezogen om dit filiaal als retailer van haar reserve-onderdelen op hun website te plaatsen. Ben benieuwd hoe Philips reageert op de vermelding dat zij retailers aangeven maar die retailers vervolgens de klant in de kou laten staan.

Ook al zou het een fout van Philips zijn, als zo duidelijk mijn filiaal als retailer door een grote organisatie aangewezen zou zijn, dan zou ik er alles aan doen om die klant, ook al ben ik het misschien niet verplicht, toch te helpen. Bij Blokker werkt dit kennelijk niet zo.

Als meer mensen ditzelfde soort gebeurtenissen bij deze grote winkelketen meemaken kan ik me heel goed voorstellen dat men daarna liever met een boogje om die zaken heen lopen, met als gevolg de consequentie zoals genoemd in mijn openingspost.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat de website van Philips niet voor iedere winkel onderscheid maakt (of kan maken) tussen welke producten wel of niet geleverd kunnen worden. En dat de winkelzoeker dus vooral aangeeft op welke plaatsen er Philips producten worden verkocht. Misschien dat er nog wel onderscheid wordt gemaakt tussen nieuwe producten en onderdelen, maar dat dit dus niet meteen inhoudt dat ieder onderdeel van iedere artikelgroep bij elke aangegeven winkel verkrijgbaar is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een intense ervaring

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
21 dec 2018 05:04
Ook al zou het een fout van Philips zijn, als zo duidelijk mijn filiaal als retailer door een grote organisatie aangewezen zou zijn, dan zou ik er alles aan doen om die klant, ook al ben ik het misschien niet verplicht, toch te helpen. Bij Blokker werkt dit kennelijk niet zo.
En hoe ziet u dat voor u? Een filiaal is geen zelfstandig bedrijf en heeft ook geen eigen rekeningnummer. Het personeel zal iets moeten bestellen, maar kan niet betalen. Ze kunnen immers geen geld uit de kassa halen en door de usb poort naar Philips sturen. Dan het volgende probleem, hoe moet het aan u verkocht worden? Aan een artikel hangt een artikelnummer. Daarin zit allerlei informatie verwerkt, met als belangrijkste een inkoopprijs en een bepaalde marge. Of zou het volgens u op een algemeen nummer geboekt moeten worden? Maar hoe doe je het dan met garantie? En hoe moet dat in de boeken van Blokker terecht komen?

Het is echt niet zo simpel voor een filiaal bedrijf om even iets buiten het assortiment om te bestellen voor een klant. U verwacht een hoop, maar die verwachting is echt te hoog.

ZeerPrivé
Berichten: 5414
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@BreejKC Dit waterreservoir soms? https://www.philips.nl/shop/cart

Geschikt voor Intense koffiezetter
HD7685/30
HD7685/90
HD7695/90
HD7696/90
HD7697/90

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
21 dec 2018 05:04
In de meeste reacties gaat men eraan voorbij dat ik op aanwijzing van Philips naar het desbetreffende Blokker filiaal ben gestapt.
Nee, juist JIJ gaat daaraan voorbij. Logisch zou immers zijn dat je je pijlen op Philips zou richten. Maar nee, jij doet dat op Blokker. Ten onrechte.
BreejKC schreef:
21 dec 2018 05:04
Ook al zou het een fout van Philips zijn, als zo duidelijk mijn filiaal als retailer door een grote organisatie aangewezen zou zijn, dan zou ik er alles aan doen om die klant, ook al ben ik het misschien niet verplicht, toch te helpen. Bij Blokker werkt dit kennelijk niet zo.
Wat een onzin, je laat hiermee duidelijk merken geen idee te hebben wat er wel en niet mogelijk is in een retailorganisatie.
BreejKC schreef:
21 dec 2018 05:04
Als meer mensen ditzelfde soort gebeurtenissen bij deze grote winkelketen meemaken kan ik me heel goed voorstellen dat men daarna liever met een boogje om die zaken heen lopen, met als gevolg de consequentie zoals genoemd in mijn openingspost.
Flauw dat je niet gewoon toegeeft dat je statement uit de OP onjuist en veel te bot was. Je zwakt het nu af, maar je "dik verdiende faillissement" uit de OP is en blijft een belachelijk statement.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kleine zelfstandige winkels doen dit soort bestellingen wel, vooral met defecte erbij voor juiste bestel nummer....
Wel vaak 100% vooruit betalen want helaas zijn er mensen die niet ophalen en ze willen geen moeilijk verkoopbare onderdelen!

Blokker is nauwelijks goedkoper en soms zelfs duurder dan speciaalzaak waar ze wel goede service bieden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alleen die speciaal zaak is er vrijwel nergens meer.

Gesloten