LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boretti of M-Systems

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Wie heeft er ervaringen met vrijstaande fornuizen?
Ik las dat M-Systems uit de Boretti fabriek komt. Er zit een aanzienlijk prijsverschil in, waar zit 'm dat in?
Ik wil graag een 90 cm breed vrijstaand fornuis, tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Melissa

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lizzylizzz,

Er is geen Boretti-fabriek. Boretti laat een fabriek, die ook vele andere merken van fornuizen voorziet, hun product maken.

Boretti ziet er leuk uit maar het onderhoud is minder prettig. Til in een showroom de pannendragers eens op en kijk eens goed naar de naden, kieren en schroeven. Ik kies liever een merk waar de bovenschaal naadloos en uit 1 stuk gemaakt zijn.

Kijk eens naar Solitaire, duurder in de folder maar vaak voordeliger onder aan de streep.

MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Oké, dat is wel iets om mee te nemen ja, schoonmaken is niet mijn grootste hobby :lol: ...
Je hebt ze ook met een keramische plaat, misschien is dat wat?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Boretti heeft de grootste keuze in fornuizen, daarom werken ze met "module-platen" en zitten er schroefjes in de vangschaal. Neemt niet weg dat het goede fornuizen zijn met voor ieder wat wils. Het "mindere" schoonmaken is iets wat er nou eenmaal bij hoort.

De M-system fornuizen heeft Boretti erbij maar zijn kwalitatief wat minder (even voorbeeld Boretti fornuis-oven is bijna altijd A klasse, M-system oven is meestal een B of D klasse)

Bij M-system heb je wel een vangschaal uit één deel dus hier telt het schoonmaak-argument niet.

Enneeeh....maxx de Boretti Fabriek is ILVE deze maken in de BeNeLux géén fornuizen voor andere merken, daarbuiten doen ze wel iets maar Boretti is de grootste afnemer.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Kijk, dit had ik geschreven kunnen hebben Zelfstandigste........ :wink:

Dit is natuurlijk weer echte girls talk van onze Maxx, ik heb werkelijk nog nooit een klant terug gehad in mijn winkel omdat er wat schroefjes of naden in de vangschaal van een Boretti zouden zitten die daarom moeilijk zijn schoon te maken. Maargoed waarschijnlijk zijn de condities van Maxx bij Boretti niet al te goed en verkoopt hij liever Solitaire van Bosch.

Ps. Wie verzint die argumenten Maxx……je vriend of je moeder? :D

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door rayke »

ik heb werkelijk nog nooit een klant terug gehad in mijn winkel omdat er wat schroefjes of naden in de vangschaal van een Boretti zouden zitten die daarom moeilijk zijn schoon te maken
Waarschijnlijk omdat je dit vòòr dat Maxx het vertelde nooit is opgevallen en je je klanten er ook nooit op wijst. Bezoek je klanten eens een jaar later en vraag naar de bevindingen over de geleverde keuken, wedden dat je nog eens een fornuisje extra door verkoopt :-)

En voor de goede orde :
De M-system fornuizen heeft Boretti erbij
Boretti en M system is geen familie.
De Nederlandse Boretti importeur heeft naast dit agentschap zelf de lijn van M system opgezet.

Als je opzoek bent naar een fornuis kijk dan ook eens naar Falcon fornuizen.
Falcon maakt deel uit van de AGA groep en ontwikkelt een fornuis vanuit een andere gedachte. Functionaliteit & kwaliteit staan voorop. Alleen wat minder keus.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Ps. Wie verzint die argumenten Maxx

Mijn klanten en ik moet zeggen dat ik ze gelijk geef.


Vorige week monteerden we een 100cm lang model met frytop waarbij de naden tussen de vangschalen dusdanig groot waren dat je in het apparaat kon kijken (2/3mm). Ik hoef niet uit te leggen dat soep, vet en andere goedjes heel makkelijk eeen weg vinden naar een, voor de schoonmaak, onbereikbare plaats.

Beste Gerrie, blijkbaar vindt jij het normaal om een mogelijke bacteriehaard te hebben op 20cm afstand van de plaats waar het eten wordt bereid. Ik denk dat Rob Geus er niet blij van wordt. Geen stickertje op de deur voor jou. Gelukkig heb je er een mooie leren jas en een jaarlijks fietstochtje aan over gehouden.

Inkoopcondities....... ik denk liever aan de conditie van het product en die van mijn klant :lol: Wij verkopen fornuizen van diverse merken waaronder Falcon, Solitaire en Smeg en ja ook Boretti. Ik laat de klant wel zien, en mijn klanten kunnen dat beamen, wat de voor- en nadelen zijn van een product.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Inkoopcondities....... ik denk liever aan de conditie van het product en die van mijn klant
Heel mooi gesproken.......... :cry: snif .......waar zat je winkel ook al weer?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Zijn de argumenten weer eens op?? Vroeger was je scherper....

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Wacht maar ik ben nog niet klaar eerst even eten! :)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Waar ging dit topic ook alweer over? :shock:

Ik geef antwoord op de topicvraag, gezien de reacties van de consumenten wordt dit hier gewaardeerd.
Ondanks dat ik alle merken fornuizen verkoop en de klant de keuze laat ga ik de keuze natuurlijk niet moeilijker maken door met 4 andere merken te komen als de vraag is "wat zijn de verschillen tussen Boretti en M-system?"

@GWTE & Maxx
Bovendien heb ik er wel een goede korting, een horloge, een fiets een leren jas aan over gehouden. Ook de alpe d'Huez, Mallorca en andere fietstochten heb ik in Boretti tenue meegemaakt.... :wink:

Fijne zondag en eet smakelijk, ik ga maar ff fietsen om de fietstocht van Boretti in mei mee te kunnen doen :)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste iedereen en Maxx,

Ik ken natuurlijk niet alle ca. 120 modellen fornuizen van Boretti uit mijn hoofd (het is zondag) maar onacceptabele naden in een fornuis zijn onaanvaardbaar. In een dergelijk geval kun je natuurlijk een beroep doen op de Boretti service en een ander fornuis eisen. Een naad is niet te voorkomen, ze kunnen een fornuis natuurlijk niet uit één stuk maken. De naden dienen natuurlijk wel dicht te zijn en netjes aan te sluiten. Dit doen ze normaal ook wel.

Natuurlijk is het wel zo dat alle kookplaten, ovens en/of fornuizen altijd voorzien zijn van gaatjes, naden voor ventilatie, schroefjes en dergelijke. De één wat meer dan de ander afhankelijk van het type. Ook staan fornuizen op zichzelf (solitair) en zijn er tussen de aansluitende kasten en het blad links en rechts en aan de achterkant ook naden waar allerlei vet en vuil (of soep volgens Maxx) tussen kan lopen en waar je niet meer bij komt.

In tegenstelling tot wat Rayke beweerde kom ik wel degelijk bij mijn klanten thuis zelfs na vele jaren en demonteren wij (met onze monteurs) complete keukens of alleen fornuizen en werkbladen voor vervanging of uitbreiding. Je wilt niet weten wat we dan allemaal tegenkomen achter de kasten, onder de plinten, onder of tussen en achter ovens of fornuizen in de afzuigunit of op één van de vele andere voor het schoonmaak sopje onbereikbare plaatsen in een keuken. Dit is éénvoudig niet te voorkomen tenzij je alles dicht kit. Dat is natuurlijk niet om aan te zien en het geeft dan weer problemen met de ventilatie of garantie van bepaalde apparaten.

Kortom wat we allemaal al wisten is dat de keuken schoon lijkt maar in werkelijkheid de minst hygiënische plek in het huis is waar je zeker niet van de vloer moet eten. :wink:

GWTE

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Wat heerlijk om te lezen allemaal!

Ik ben nou eens benieuwd welk fornuis volgens jullie nou echt helemaal TOP is? (of komt iedereen nu met een ander antwoord??? :? )

Groetjes,
Lizzz

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Een naad is niet te voorkomen, ze kunnen een fornuis natuurlijk niet uit één stuk maken.
Er zijn diverse leveranciers van fornuizen die de bovenschaal van het fornuis naadloos leveren. Zeer eenvoudig in onderhoud. Wat Zelfstandigste zegt over modulesystemen kan allemaal wel, maar dan zou je ook mogen verwachten dat je dit in de prijs zou terug kunnen zien. Als modulesysteem naden betekent dan liever niet.

Ook staan fornuizen op zichzelf (solitair) en zijn er tussen de aansluitende kasten en het blad links en rechts en aan de achterkant ook naden waar allerlei vet en vuil (of soep volgens Maxx) tussen kan lopen en waar je niet meer bij komt.



Kom nou toch GWTE, hier hebben ze zuurvrije transparante siliconenkit uitgevonden. Hiermee kitten wij het fornuis rondom af met een praktisch onzichtbaar naadje. Ik verwacht bij een goed fornuis alleen niet dat ik de bovenschaal ook zou moeten afkitten.

Rayke weet blijkbaar dat die naden geen zeldzaamheid zijn maar eerder regel. Wedden dat je het nu in de gaten gaat houden!?

@ Lizzylizzz,

Wij hebben goede ervaring met Falcon en Solitair. Hier is over gebruik net zoveel aandacht besteed als aan uiterlijk.


MVG

Zo, nu lekker wandelen in de duinen! Het is wel koud, even kijken of ik die mooie leren jas nog kan vinden :wink:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Er zijn diverse leveranciers van fornuizen die de bovenschaal van het fornuis naadloos leveren.
Oke, noem er dan eens 1 met een frytop net als Boretti, Maaaaaaaaxx.
Kom nou toch GWTE, hier hebben ze zuurvrije transparante siliconenkit uitgevonden. Hiermee kitten wij het fornuis rondom af met een praktisch onzichtbaar naadje.
Ha ha ha ha ha, kitten is echt heel lelijk Maxx! En daarbij, nooit met de service afdeling van bepaalde merken gesproken zeker over het afkitten van apparaten of een fornuis of een kookplaat?
Ik verwacht bij een goed fornuis alleen niet dat ik de bovenschaal ook zou moeten afkitten. Rayke weet blijkbaar dat die naden geen zeldzaamheid zijn maar eerder regel. Wedden dat je het nu in de gaten gaat houden!?
Ik heb er een paar in de winkel staan, dat zoek ik dus uit. Ik moet wel zeggen er nooit klachten op gekregen te hebben.

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door rayke »

de vraag blijft... is LizzyLizz nu wijser geworden?

Om echt een antwoord op je vraag te kunnen geven zou je zo ding gewoon uit mekaar moeten kieperen.
Om ff een voorbeeld te geven : als je een low budget oventje van zanussi neemt met verkoopprijs 300 euro en een AEG van 1400 euro (komen allebei van hetzelfde concern) ... moet je eens proberen om binnen 1 meter afstand te komen als die zanussi aanstaat.... (wel makkelijk je benen te ontharen :-) )
Om een lang verhaal heeeeel kort te maken. Aan de buitenkant zie dr nie zoveel van.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door GWTE »

Om echt een antwoord op je vraag te kunnen geven zou je zo ding gewoon uit mekaar moeten kieperen.
Om een lang verhaal nog langer en onzinerger te maken. Neemt u ons keukenadviseurs niet kwalijk maar Rayke heeft gisteren een klap van de molen gekregen tijdens een tochtje kinderdijk........sorry.

Om een lang verhaal heeeeel kort te maken. Niet naar deze gek (Rayke) luisteren aub.. :shock:
GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Oke, noem er dan eens 1 met een frytop net als Boretti, Maaaaaaaaxx.
Smeg.... om er 1 te noemen. Ze noemen het daar Tepan Yaki maar komt op hetzelfde neer. Andere merken leveren het ook. Geeft niks dat je dat niet weet. Ook jij kunt iedere dag leren.

Ha ha ha ha ha, kitten is echt heel lelijk Maxx! En daarbij, nooit met de service afdeling van bepaalde merken gesproken zeker over het afkitten van apparaten of een fornuis of een kookplaat?
Ik weet niet hoe jij kit maar die kitnaadjes zijn praktisch niet zichtbaar. Als er service gepleegd moet worden op een dergelijk apparaat moet alleen een mesje langs het apparaat worden gehaald. Kitten wij het naderhand het HEEEEEL netjes af. Een fornuis is geen badkuip.

Ik heb er een paar in de winkel staan, dat zoek ik dus uit. Ik moet wel zeggen er nooit klachten op gekregen te hebben.
Ik werd er door een klant op gewezen waar, jawel, de soeppan met tomatensoep een plons soep had losgelaten. Ook een manier om die naden te vullen :lol: Daarna ben ik er op gaan letten.

MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Tjonge, jullie maken me het wel moeilijk hoor!
Wil gewoon een groot stoer strak fornuis van 90 breed.
Iemand tips????

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Boretti of M-Systems

Ongelezen bericht door maxx »

Lizzylizz,

Solitaire en Falcon.

MVG

Gesloten