LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch en Siemens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door kweenie »

Korte en misschien simpele vraag. Zit er technisch verschil tussen apparatuur van Bosch en Siemens? Ik weet dat veel producten wat betreft specificaties overeen komen (en alleen een ander frontje hebben), maar zijn er misschien uitzonderingen op die regel?

Voor mijn gevoel heeft Siemens vanouds meer kennis van electronica en Bosch van mechanische zaken. Dus ik zou mij kunnen voorstellen dat er in het Siemens assortiment meer varianten zijn met meer nieuwe technische snufjes (die dan volgend jaar ook in de Bosch modellen komen), terwijl er in het Bosch assortiment bijvoorbeeld meer mechanische varianten zijn. Maar misschien is dat wel grote onzin...

Wie weet hier meer over? Zit er verschil tussen of kun je gewoon het type kiezen dat het meest aan je specificaties voldoet en dat je er het mooiste uit vindt zien?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Technisch geen verschil, uiterlijk en aanbod (keuzemogelijkheden per apparaatgroep) verschilt wel...........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt! Dus ik kan gewoon, zonder kwaliteitsverschil, kiezen welk apparaat aan mijn specificaties voldoet en welke dan het leukste eruit ziet. (En welke dan het goedkoopste is...)

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door pyotr »

Bosch en Siemens hebben beide een "aktie" dat je 5 jaar garantie krijgt als je vier (of meer) apparaten koopt. Ik denk niet dat beide merken zo gelijk zijn dat je die 5 jaar ook krijgt als je 2 Bosch en 2 Siemens apparaten koopt :lol:

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Laatst in de Bosch Solitaire Neff showroom geweest bij Villa Arena in Amsterdam. Ik vond het vreemd dat Siemens daar niet te zien is. Ik dacht ook in eerste instantie dat die S voor Siemens stond. Solitaire is voor semi-professioneel gebruik, veel RVS en is naast Bosch en Neff een beetje een vreemde eend.

Wat mij opviel is dat Bosch steeds meer plastic aan de buitenkant krijgt. Technisch misschien een goed merk, maar de uitstraling wordt steeds minder. Neff maakte op mij een veel beter indruk, vooal als het om kookplaten en ovens gaat. Neff is vrijwel alleen inbouw en de koelkasten en vaatwassers komen trouwens van Siemens, met dat verschil dat die van Neff duurder zijn.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door Kulta »

Bosch, Neff en Siemens komen alle drie( en nog een aantal andere merken) uit de stal van de BSH (Bosch und Siemens Hausgeräte) GmbH http://www.bsh-group.de/


Het feit dat dit niet in 1 fabrieksshowroom te zien is komt voort uit het feit dan in Nederland twee verschillende agenten de producten aan bieden: Siemens Nederland (voor Siemens) en Willem van Rijn (Bosch en Neff)

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door pyotr »

Het feit dat dit niet in 1 fabrieksshowroom te zien is komt voort uit het feit dan in Nederland twee verschillende agenten de producten aan bieden: Siemens Nederland (voor Siemens) en Willem van Rijn (Bosch en Neff)
Technisch is er dan misschien weinig verschil in kwaliteit, maar hoe zit het dan met ondersteuning, service en garantie? Is Siemens NL beter van Van Rijn of maakt het niet uit?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door Eek »

Hebben allebei een vrij goed service apparaat.....

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Bosch en Siemens

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry:

Gesloten