LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Steel Magnolia
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2009 15:24

Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door Steel Magnolia »

Geachte keukenkenners;
Tijdens het koken is in mijn zwart gepolijst granieten achterwand een breuk gesprongen.
Achterwand,blad,plinten en keuken zijn vorig jaar april geplaatst.
Valt dit onder ´eigen schuld,dikke bult´ of kan ik mij beroepen op garantie??

Graag uw advies.

nwll
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2009 19:37

Re: Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door nwll »

goede avond je zal het kunnen proberen op de garantie te verhalen
maar we hebben ook een wand van graniet en tijdens het plaatsen is ons verteld dat het kan barsten bij hitte maar is uw dat niet verteld

mvg andre rietveld (nwll)

Steel Magnolia
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2009 15:24

Re: Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door Steel Magnolia »

Ik weet dat je geen gloeiend hete pannen/deksels zo op het blad kunt zetten maar een achterwand komt niet met pannen in aanraking.Ik kook op inductie dus ik heb geen extra warmte afgifte van een vlam.
Zou het hier niet om inferieure kwaliteit graniet kunnen gaan?

nwll
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2009 19:37

Re: Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door nwll »

in dat geval als het daar om gaat zal het nog binnen de garantie perioden vallen
dus buiten uw schuld om.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door maxx »

Het zal een moeilijk verhaal worden.

Graniet/natuursteen heeft van nature breuklijnen en zwakke plekken. Er mag tijdens de montage geen enkele vorm van druk worden uitgeoefend die achterwand onder spanning zou kunnen zetten. Je kunt controleren of ze de plaat niet bol/hol hebben gedrukt door een lange waterpas oid tegen de achterwand te houden.

Een inductiekookplaat kan de oorzaak niet zijn omdat deze niet veel warmte afgeeft. Heb je zeker weten geen pan tegen de achterwand getikt? De leverancier zal op beschadigingen in de plaat controleren. Dat zou ik zelf ook doen.

In ieder geval succes.
in dat geval als het daar om gaat zal het nog binnen de garantie perioden vallen
dus buiten uw schuld om.
Beste nwll,

Dat zijn nogal uitspraken om te doen zonder dat je de situatie hebt gezien. Maar ja, met jouw ervaring zal dat geen probleem zijn.
MVG

JWKlasse
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009 16:42

Re: Breuk in granieten achterwand tijdens koken

Ongelezen bericht door JWKlasse »

Een deskundige kan zien of de breuk wss komt door materiaal-eigenschappen of door omstandigheden van "buitenaf".
De breuk zal dus bestudeerd moeten worden om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Feit is dat een breuk niet uit zichzelf hersteld , er zal dus altijd een nieuwe wand geplaatst moeten worden al of niet onder garantie.
Wat is dan erger ; mogelijk kleur-verschil of een breuk (lijntje ?) ?
Dat is van geval tot geval door de gebruiker te beoordelen.

Gesloten