LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marcel 187740
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2010 20:49

Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door Marcel 187740 »

Dit jaar gaat mijn keuken vervangen worden, en in de afgelopen maand heb ik rondgekeken (en gesprekken gevoerd) bij bovengenoemde leveranciers.
Ik moet zeggen dat ik geen van drieën als opdringerig heb ervaren, misschien komt dat omdat ik meteen naar de verkopers duidelijk heb gemaakt dat ik mij eerst rustig wil orienteren. Blijkbaar zagen ze allemaal wel in dat pushen averechts zou werken. Ik ben van plan pas in mei te beslissen, dus ik neem veel tijd om (min of meer) zeker te weten dat ik niets over het hoofd zie.
Tot nu toe geen problemen dus, het enige 'probleem' is dat ze alle drie wel een keuken hebben staan die me aanspreekt, zodat het lastig kiezen wordt.
Zijn er noemenswaardige verschillen in kwaliteit en/of service tussen deze drie leveranciers, of kan ik gewoon de goedkoopste kiezen?
Reacties welkom!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Interessant is hier dat de door jou gewenste keuken bij alledrie een andere (merk)naam heeft en evengoed van hetzelfde merk kan zijn. Brugman en Keukenkampioen verkopen bijv. beiden Hacker en Pronorm onder verschillende namen/types/merken.

Dus als je meer info, serienummer of naam of uiterlijke beschrijving hebt over de gewenste keuken?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door legoleek »

Als je even op 't forum rond zoekt, zul je kunnen vinden dat ze een "tracking" systeem hanteren bij deze zaken. Dwz. ze vallen allen onder de DMG-vlag. Eenmaal in hun systeem en ze kunnen zie wat er elders voor je wordt gerekend en dus kunnen handelen met voorkennis.
ennieweej,
genoeg over deze zaken te lezen en te leren hier.
succes.

Marcel 187740
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2010 20:49

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door Marcel 187740 »

CocaCola81 schreef:Interessant is hier dat de door jou gewenste keuken bij alledrie een andere (merk)naam heeft en evengoed van hetzelfde merk kan zijn. Brugman en Keukenkampioen verkopen bijv. beiden Hacker en Pronorm onder verschillende namen/types/merken.

Dus als je meer info, serienummer of naam of uiterlijke beschrijving hebt over de gewenste keuken?
Hoi,
De keuken die ik op het oog heb is greeploos en (glanzend) roomwit/magnolia/gebroken wit o.i.d.
Bij Brugman noemen ze hem Baracca, in de folder van Keukenkampioen staat de Evy die er allebei wel op lijkt (maar een lichtere kleur?) en bij Keukenconcurrent kon ik nog geen naam vinden, hij staat op bladzijde 32/33 van de folder die ik daar kreeg. Ik dacht trouwens dat Keukenkampioen alleen Steinhaus leverde, of is dat hetzelfde c.q. onderdeel van Hacker of Pronorm?
Hopelijk kan je hier wat mee...

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Via Google kon ik alleen dit vinden: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarch ... 0909_1.pdf

Of is het een echte greeploze keuken? Ik, als leek, herken er niet direct een merk in. Wellicht de experts wel hier. :)

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door legoleek »

nee, dit is geen greeploze keuken. de greep zit op de bovenkant van het deurtje bevestigd.
kan werkelijke elke fabrikant zijn, omdat zowat elke fabrikant dit soort grepen in het assortiment heeft.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door reja »

Als je verstandig bent koop je in geen van deze 3 zaken, maar in een zaak die niet is aangesloten bij de DMG, en die nog eerlijk prijs en advies geeft.
Kijk wel uit als je in een andere zaak een keuken koopt van het merk Pronorm, wat dit merk namelijk ook al eigendom van de DMG.
Ja, waar kan eens mens nou eigenlijk een mooie keuken kopen zonder dat er maar ook één cent in de zak van meester oplichter Ben Mandemakers verdwijnt :evil: .

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Bovenstaande reactie is wellicht een kant van het DMG verhaal, toch wil ik TS niet afschrikken, ik heb naar volle tevredenheid een Systemat keuken gekocht welke bij de luxe merkdealer vreselijk veel duurder was en in Duitsland iets duurder was, 1:1 vergeleken.

Ontopic: we weten nog niet veel over het werkelijke merk van de keuken en kunnen TS dus ook weinig helpen..

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Ik vraag me af of een figuur als "Reja" zomaar een gerespecteerd zakenman als Ben Mandemakers hier af mag schilderen als meesteroplichter!! Je kunt het niet eens zijn met een verkoper of zijn manier van verkopen maar het beledigen van mensen is werkelijk meer als schandalig!
Deze man is werkgever voor meer als 5000 mensen en verdient het niet om door een "goedkoop verkopertje", wat Reja zal zijn, zo te worden beledigd!
In een woord: Schandalig!!!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Deze man is werkgever voor meer als 5000 mensen en verdient het niet om door een "goedkoop verkopertje", wat Reja zal zijn, zo te worden beledigd!
Daar zijn niet alle (voormalig-) werknemers het met u eens hoor!
-Afgelopen jaar zijn er bijna 600 mensen uitgekinkeld.
-De gele en rode kaarten worden nog flink getrokken....
-Arbo bestaat niet binnen het DMG concern.
-Openheid van cijfers; daar voelt de DMG zich boven staan.
-Opgelegde boetes worden lachend betaald en de fiscalisten wijzigen de contracten zodat de werkzaamheden op dezelfde voet voortgezet kunnen worden.

In vergelijking met uitlatingen van voormalig werknemers en gedumpte-collega's van Ben is de uitspraak van "reja" een kik in een vol stadion......

Desondanks heb ik best wel respect voor de "zakenman" Ben, maar ben ik toch blij dat ik niet over zo'n kille mentaliteit beschik.......

Of moeten men tegenwoordig maar blij zijn dat men werk heeft?

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door reja »

Dat Ben Mandemakers alom een gerespecteerd zakenman is, kan ik me indenken als je ziet wat hij allemaal heeft gepresteerd en dan ben je voor de buitenkant natuurlijk al gauw een goede zakenman.
De vraag blijft natuurlijk is het ook een eerlijke zakenman, hoe is hij zo rijk geworden, hoe is hij voor zijn personeel en hoe gaan zijn personeel met klanten om.
Ik zal niet ontkennen dat Ben Mandemakers een zeer hard werkend persoon is, maar hij gaat wel over lijken.
Waarom betitel ik deze man als "meester oplichter", nou het antwoord is heel duidelijk:
Zodra je begint met Keuken merknamen te verzinnen die totaal niet bestaan en zo al de klant begint te belazeren, dan zelf nieuwe verkoopboeken maakt met daarin de prijzen met maar liefst 40% verhoogt, daarnaast je verkopend personeel nog eens instructies geeft om keukens veel duurder uit te rekenen dan deze in werkelijkheid zijn, vind ik dat je toch wel in het rijtje van oplichters thuis begint te horen.
Dan hebben we ook nog dat geweldige personeelsbeleid van de DMG. Er zijn veel werknemers in dienst maar de 5000 gaat hij echt nog niet halen.
Het is daar een draaideur systeem wat personeel betreft, zoveel als ze aannemen gaan er ook weer uit. Ze beloven je van alles maar komen nooit hun woord na, een ieder die daar gaat werken wordt uitgeknepen tot de laatste cent en als je een keer wat terug zegt trekken ze die beroemde "gele kaart" en zeggen ze nog rustig: Je weet wat 2x geel betekend hé!!.
Ja jongens dit is echt lekker opbouwend. Gemiddeld loopt er 30% van het personeel na de jaar gesprekken weg omdat de DMG hun afspraken weer eens niet nakomen.
Dus niet alleen als je de klant oplicht, maar ook als je je eigen personeel belazerd, ben je voor mij een "meester oplichter"
Ik heb nu ook een eigen bedrijf, (geen keukens), maar ik geeft mij klanten eerlijk advies en een eerlijke prijs en krijg het hierdoor steeds drukker.
Mijn personeel behandel ik als volwaardige mensen en wat ik beloof kom ik na.
Nee ik zal niet zo rijk worden als Ben Mandemakers, maar ik kan de mensen wel recht in hun oog kijken, en hoef niet over mijn schouder te kijken of ik geen mes in mijn rug krijg.

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Leuk dat je een eigen bedrijf hebt! Maar ik geloof daar helemaal niets van!! Je hebt een mening over iemand maar je praat over dingen die alleen door iemand kunnen worden verteld die heel diep in de organisatie van Mandemakers zit. Als je zo te keer gaat tegen je werkgever blijft er een ding over: weggaan en zo flink zijn om hier kenbaar te maken waar je hebt gewerkt!!
Nu weet ik nu al dat je dat niet durft!!
Je durft wel mensen te beledigen en zo een sfeer te creeren waar klanten van terugschrikken!
Hoe diep kan iemand zakken!!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door pfffff »

je praat over dingen die alleen door iemand kunnen worden verteld die heel diep in de organisatie van Mandemakers zit
Is een publiek geheim hoor, binnen de branche. Het betoog van reja klopt helemaal.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Leuk dat je een eigen bedrijf hebt! Maar ik geloof daar helemaal niets van!! Je hebt een mening over iemand maar je praat over dingen die alleen door iemand kunnen worden verteld die heel diep in de organisatie van Mandemakers zit.

@ ikbenhetgezeurzat,
Nou nou, ik heb nooit diep in de organisatie gezeten, ben er enkel als vertegenwoordiger mee in aanraking geweest, ken ook de feiten.......en heb nu ook een eigen bedrijf; wel in de keukens.

Ik ben het ook volmondig met REJA eens 8)
Je durft wel mensen te beledigen en zo een sfeer te creeren waar klanten van terugschrikken
Waar staat een belediging? :wink:
Hoe diep kan iemand zakken!!
Dat vraag ik mij ook steeds af als ik weer eens lees hoe iemand geforceerd is een handtekening te zetten onder een koopcontract van een keuken en daar op terug wil komen en hij/zij dit verhaal meld op het trosradar forum...........................o.a. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 15&t=76430

:?

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Zodra je begint met Keuken merknamen te verzinnen die totaal niet bestaan en zo al de klant begint te belazeren, dan zelf nieuwe verkoopboeken maakt met daarin de prijzen met maar liefst 40% verhoogt,
Ben Mandemakers is misschien wel slim en rijk, maar volgens mij heeft hij het maken van eigen prijslijsten afgekeken van destijds Keukenmax (dus Hennie Brugman) en het verzinnen van destijds Hans Verkerk. Gewoon gekopieerd dus.

Wel eren wie eren toekomt! :D :D

KS

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door dia »

En toch zal ik het zeker niet nalaten om ook daar te gaan kijken voor een mooie keuken met mijn beperkt budget,en waar ik een keuken naar mijn zin vind die ik kan betalen dan zal ik niet twijfelen.
Ik heb al verschillende adressen waar ik kan gaan zien en waar mijn zin vind in mijn budget zal ik kopen.
Ik wil gewoon een mooie keuken vinden en de rest intreseerd mij niet.

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door zanikje »

dia schreef:En toch zal ik het zeker niet nalaten om ook daar te gaan kijken voor een mooie keuken met mijn beperkt budget,en waar ik een keuken naar mijn zin vind die ik kan betalen dan zal ik niet twijfelen.
Ik heb al verschillende adressen waar ik kan gaan zien en waar mijn zin vind in mijn budget zal ik kopen.
Ik wil gewoon een mooie keuken vinden en de rest intreseerd mij niet.

Ik kan je geen ongelijk geven....maar wees op je hoede bij de DMG-tjes en teken niets meteen !

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Weet wat je koopt, weet wat je wil en weet ook wat het (ergens anders) kost.. hier nog steeds tevreden met mijn keukentje/de prijs. Ook daarvan werd hier geroepen dat het onmogelijk was etc maar soms kan je het blijkbaar treffen. :D

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door dia »

Wees gerust ik ben zeer goed uitgeslapen en niet zomaar te vangen.
Ik heb een heel sterk karakter waar al mening verkoper zich op stuk gebeten heeft.
Ik heb trouwens nog een paar adressen gekregen waar ik zeker eerst zal gaan zien en dat zijn.
Jan van sunderd en budgetkeukens in tilburg.
Ik wil gewoon een keuken vinden in mijn budget zonder te moeten lenen.
groetjes

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik bedoelde meer dat je weet wat voor merk en kwaliteit keuken (herkennen!) je voor je hebt/voorgeschoteld krijgt, wat het aandeel aan circa netto apparatuur is (optellen gemiddelde webshop), wat je werkblad ongeveer kost (ca. meterprijs), een reeel bedrag voor montage 750-1250-1500 voor een gemiddelde keuken en dan is het kijken of je het geld over hebt voor de kasten. Succes!

Gesloten