LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman Keukens & Badkamers UITSPRAAK Geschillencommissie Wo

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Brugman Keukens & Badkamers UITSPRAAK Geschillencommissie Wo

Ongelezen bericht door 16again »

.....voor 100% garanderen
Wat ik zeker weet is dat zo'n advocaat geld kost, zelfs als je bij de rechter wint.
Ook loop je het risico van een ongunstigere uitspraak.

Indien je toch naar de rechter stapt, neem dan zoveel mogelijk andere argumenten mee, niet alleen beroep op die EEG richtlijn:

-laat keukenwinkel schade maar aantonen
-beroep op wet OHP 193g.g : Indien de verkoper de volgens de branchevoorwaarden gebruikelijke termijn had gegeven om te beslissen over de aankoop (18 dagen) dan had je eerst op je gemak hypotheek kunnen regelen, en was de koop op dat moment helemaal niet door gegaan.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Op 11 januari heb ik deze brief mogen ontvangen van Brugman!

Geachte heer/mevrouw student538,

Wij hebben bovengenoemd schrijven in goede orde ontvangen.

Indien u het niet eens bent met de uitspraak van de Stichting Geschillencommissie Wonen kunt u de kantonrechter een verzoek doen het dossier te beoordelen. Brugman zal in dat geval zijn standpunt opnieuw kenbaar maken.

Om uit deze impasse te geraken is Brugman bereid onderstaand voorstel te doen.

Naar aanleiding van uw email gericht aan onze zakenrelatie de firma Giesbersbouw heeft de heer Vleeming telefonisch contact met u opgenomen. Onder meer het verzoek onze zakenrelaties niet lastig te vallen met het geschil dat u met ons heeft. U heeft te kennen gegeven momenteel nog geen nieuwe badkamer te hebben aangeschaft. Derhalve willen wij u voorstellen om de reeds betaalde annuleringskosten ad € 978,60 bij nieuw af te sluiten order te beschouwen als zijnde aanbetaling, mits u een nieuwe order sluit binnen één jaar na dagtekening.

Mocht u zich kunnen vinden in bovengenoemd voorste vernemen wij dit graag van u.

Wij vertrouwen er op hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yvonne S.

student538

Kan iemand mij hier een antwoord opgeven? Begrijp ik het goed dat ik in wezen voor bedrag van € 978,60 euro iets kan uitzoeken? Hellup!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

student538 schreef:Op 11 januari heb ik deze brief mogen ontvangen van Brugman!

Geachte heer/mevrouw student538,

Wij hebben bovengenoemd schrijven in goede orde ontvangen.

Indien u het niet eens bent met de uitspraak van de Stichting Geschillencommissie Wonen kunt u de kantonrechter een verzoek doen het dossier te beoordelen. Brugman zal in dat geval zijn standpunt opnieuw kenbaar maken.

Om uit deze impasse te geraken is Brugman bereid onderstaand voorstel te doen.

Naar aanleiding van uw email gericht aan onze zakenrelatie de firma Giesbersbouw heeft de heer Vleeming telefonisch contact met u opgenomen. Onder meer het verzoek onze zakenrelaties niet lastig te vallen met het geschil dat u met ons heeft. U heeft te kennen gegeven momenteel nog geen nieuwe badkamer te hebben aangeschaft. Derhalve willen wij u voorstellen om de reeds betaalde annuleringskosten ad € 978,60 bij nieuw af te sluiten order te beschouwen als zijnde aanbetaling, mits u een nieuwe order sluit binnen één jaar na dagtekening.

Mocht u zich kunnen vinden in bovengenoemd voorste vernemen wij dit graag van u.

Wij vertrouwen er op hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yvonne S.
Daar staat inderdaad dat je die € 978,60 kunt besteden bij hun bedrijf ALS
je daar een nieuwe order sluit, dus iets nieuws wilt uitzoeken en kopen daar.
Dan word dat bedrag als aanbetaling gezien en word dus uiteindelijk in mindering gebracht op je aankoop.
Mits
je dat binnen 1 jaar doet anders vervalt het.

16again

voor bedrag van € 978,60 euro iets kan uitzoeken
Ik denk niet dat het de bedoeling is om alleen voor dat bedrag klein spul als douche kranen douchekoppen etc uit te zoeken.
Het lijkt mij de bedoeling dat je die korting pas krijgt bij aanschaf van gehele badkamer, al is die brief op dat punt niet heel duidelijk.
U heeft te kennen gegeven momenteel nog geen nieuwe badkamer te hebben aangeschaft.....nieuwe order

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk ook dat het er om gaat als u een nieuwe order sluit voor een nieuwe badkamer.
Maar natuurlijk hoeft u niet de gehele badkamer te verbouwen, dat is wat u zelf wilt.

student538

Ik wilde precies voor dat bedrag wat gaan afsluiten. Ik heb navraag gedaan bij Brugman Badkamers & Keukens hun schrijven hierin als volgt:

In ons schrijven d.d. 11 januari jl. hebben wij u te kennen gegeven indien u binnen 1 jaar een nieuwe order bij Brugman afsluiten het reeds voldane bedrag, de annuleringskosten omtrent *ordernummer*, zullen worden beschouwd als zijnde aanbetaling op de nieuw af te sluiten order. Dit bedrag zal dan worden overgeboekt naar het nieuwe ordernummer.

Een nieuwe order kan ik dus ook laten afsluiten door een bedrag te besteden ad € 978,60 euro? Dat lijkt mij het beste.

16again

Alleen tussen de regels door is in de brief te lezen dat je een badkamer moet kopen.

Uiteraard staat het je vrij om het te proberen. Probeer uiteraard eerst korting te bedingen, maak het bedrag vol, en pas als je de koopovereenkomst in handen hebt, kom je met de "kortingsbrief" op de proppen.
(Die overeenkomst hoef je nog niet zelf te tekenen, zodra je dit gedane aanbod aanvaardt zit de winkel er gewoon aan vast)

Een geliefde klant zal je daar sowieso niet worden....

student538

Bedankt voor jullie schrijven. Waaruit maak je op (tussen de regels door) dat ze er vanuit gaan dat je een badkamer moet gaan kopen?

lampie69

Ongelezen bericht door lampie69 »

Daarom heet het tussen de regels staan => Het staat er niet letterlijk. :roll:
Het woord order is wat groot voor alleen een kraantje....

student538

Vraag maar voorgelegd aan mijn advocaat. Want als straks doet blijken dat dit niet het geval is dan zit je weer.

Gesloten