LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel keuken nooit doen!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door rkupper »

Ik heb ook dik een jaar moeten vechten tegen "gigant" Bruynzeel. ik herken heel veel in alle verhalen. de verkopers weten echt niet wat ze verkopen en ze kunnen geen tekening aflezen.

In mijn situatie had ik geen keuze dan alles vooraf te betalen want het betrof een nieuwbouwwoning. Bruynzeel werkte samen met de projectontwikkelaar. Als ik niet alles betaalde kreeg ik mijn sleutels niet van de aannemer. Ik heb het geweten. Vanaf dag 1 begon de ellende.
Nadat alles afgerond is, krijg ik na maanden rust, de zoveelste ellende weer over mijn dak. Dus weer naar Bruynzeel om garantie aan te spreken.

Ik heb uiteindelijk een vergoeding uit weten te onderhandelen toendertijd vraag niet hoe maar het is gelukt. het komt erop neer op het volgende:
- afspraken altijd op papier
- Bruynzeel verantwoordelijk stellen voor wanprestaties of niet nagekomen afspraken
- als de montagelui iets hebben gedaan en je moet een formulier tekenen. Maak altijd een kopie van dat formulier en geef aan op het formulier of je wel of niet akkoord gaat met de montage, reparatie etc.
- Zorg dat je iets hebt zodat ze gedwongen worden om terug te komen bijv. geld achter houden. Voor nieuwbouw woningen heb je de mogelijkheid van een depot bij de notaris (juiste term weet ik niet meer)
- altijd vergoeding eisen
- ik heb geen gebruik gemaakt van de geschillencommissie of van een advocaat.
- Van alle nieuwbouwwoningen die een Bruynzeelkeuken hadden waren 95 % met problemen.

De kreet waar veel bestellingen gedaan worden, kunnen fouten gemaakt worden gaat bij mij niet op want dit is typisch een geval van geld binnen halen en laat de consumenten maar stikken. Als ze niet mondig zijn dan zullen ze ook niet claimen. En 90% van de consument/kopers vindt het maar prima en hebben geen zin in dat touwtrekkerij of kunnen dat niet.

Dus niet bij Bruynzeel kopen tenzij je van problemen houdt!!!!



RK

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Even een korte "update". De zaak is [op verzoek van Bruynzeel] 14 dagen aangehouden. Dus ik ben voor Jan met de Korte Achternaam naar 's Hertogenbosch gereden. Kostte me weer een ochtend.
De rechter zette grote ogen op bij het zien van de dikte van het dossier dat ik aangelegd had [en er zit niet eens alles - zoals tekeningen en oorspronkelijke foute offertes - in!]. Door die aanhouding zouden we tijd hebben om de kwestie onderling te regelen, maar ik heb nog niets van Bruynzeel of de advocaat gehoord. Ben zelf maar weer bezig met een brief/fax. Wordt vervolgd........

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

En Otje alweer wat nieuws te melden zijn inmiddels een week verder ?

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Op mijn voorstel aan de advocaat van Bruynzeel [dd 9 april!] heb ik [nog steeds] geen reactie ontvangen! Maar ik heb alweer een fax voorbereid. En daarvan gaat [weer!] een kopie naar de procureur. Ik begin het bijna leuk te vinden. Heb eens berekend hoeveel extra [vrije] dagen Bruynzeel me gekost heeft. Bij een faillissementsaanvraag kan ik dat niet als tegenvordering indienen. Bij een gewone procedure wel. Ik zou bijna gaan hopen dat ze mijn voorstel afwijzen [de faillissementsaanvraag wordt vast ook afgewezen] en dat er een gewone procedure volgt. Als ik wat hoor, horen jullie het ook!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Al iets gehoord?
Ben benieuwd of de grote zaken, zoals gewoonlijk, weer winnen.

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Hoi allemaal. Bedankt voor jullie belangstelling.
Ik kreeg gistermiddag een telefoontje [gevolgd door een fax] dat de faillissementsaanvraag vandaag wordt ingetrokken en dat ik dus niet hoef te komen. De advocaat heeft de zaak teruggegeven aan Atradius, hij trekt zijn handen er dus vanaf. Wel waarschuwde hij mij dat Atradius waarschijnlijk een procedure via de kantonrechter zal opstarten. Daar verheug ik me al bijna op! Mijn tegenclaim overtreft ruimschoots de oorspronkelijke [restant]nota, laat staan het bedrag dat ik in depot had gehouden. Ik houd jullie op de hoogte!

Chuka
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:32

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Chuka »

Met tranen in de ogen lees ik deze topic. Wat was ik hier graag eerder van op de hoogte geweest. Je raad het al ook wij zijn slachtoffer van de Bruynzeel dynastie.
Vorig jaar mei hebben we een Bruynzeelkeuken besteld. Afgelopen week 17 is er een monteur geweest die een poging heeft gedaan onze bestelde keuken te plaatsen.
( Het heeft zolang geduurd omdat we niet accoord gingen met het hele bedrag ineens betalen en hebben nu een aanbetaling gedaan).
Juist niet naar de keukenconcurent of mandemakers nee zoals de verkoper bevestigde een bedrijf dat al meer dan 100 jaar bestaat en zijn sporen heeft verdiend.
Het komt er kort op neer dat alleen het gasfornuis, de vaatwasser en de koelkast functioneren. De rest is echt bagger.
Alle deurtjes zijn verkeerd gespoten en van een enkele laat zelfs de verf al los. Er zijn direct al tijdelijke deurtjes meegeleverd. Onze "apothekerskast" is er niet bijgeleverd en alle vier de bovenkasten zijn op zo'n slechte manier "geniet"aan de achterkant dat ze allemaal beschadigd zijn en kieren. Dit is hetzelfde geval met de kast boven de koelkast.
Een handgreep is er al beschadigd opgezet.
Kortom al het geleverde van Bruynzeel deugt voor geen meter.
In week 20 zou de volgende lichting deurtjes komen en de apothekerskast. Van de bovenkasten en al het andere hebben we nog geen flauw idee.
Als we bellen worden we door onze "orderbeheerder" niet echt vriendelijk behandeld. Als we teruggebeld zullen worden gebeurd dat niet etc etc.
Ik heb er nu al een officiele klacht neergelegd maar vrees dat dat weinig uit zal halen.
Grote grap is dat we afgelopen zaterdag een factuur kregen met het verzoek het resterende bedrag over te maken.
Ik heb de boekhouding gebeld en gemeld dat ze niet eerder geld krijgen als de hele keuken in orde is. Aanmaningen sturen zal niet helpen.
Wat ik zo hier lees gaat dat dus nog een hele tijd duren.
Wat kan ik nog meer doen??? Moet ik mijn rechtsbijstand alvast erbij gaan halen?

Wat heb ik een spijt mensen, wat ben ik dom geweest.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

Tsja ik zie momenteel weinig verschil meer tussen de discount formules van de Mandemakers groep en Bruynzeel. Bruynzeel is gewoon in de uitverkoop gegaan en teert nog op de oude naam en glorie, waar weinig meer van over is....

Ik zou zeker wel je rechtsbijstand erbij halen en Bruynzeel in gebreke stellen en ze bevoorbeeld 4 weken te geven het probleem op te lossen(redelijke termijn). Indien ze dat niet lukt zou ik de rest betaling achterwege laten en de hele keuken op laten halen,je eerdere betaling terugvorderen en ergens anders een keuken kopen.

Hou ons op de hoogte !

Chuka
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:32

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Chuka »

Dat wat je hier boven beschrijft is mogelijk??
Dan ga ik hier zeker mee aan het werk.
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!
Dank voor de tip!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

Dit is heel goed mogelijk en ook nog eens volgens het CBW verantwoord, waar Bruynzeel zelf lid van is en waar je als het goed is een kopie van hebt gekregen (achterzijde koopovereenkomst bij Bruynzeel....:-).

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik zou zeker wel je rechtsbijstand erbij halen en Bruynzeel in gebreke stellen en ze bevoorbeeld 4 weken te geven het probleem op te lossen(redelijke termijn). Indien ze dat niet lukt zou ik de rest betaling achterwege laten en de hele keuken op laten halen,je eerdere betaling terugvorderen en ergens anders een keuken kopen.
Tuurlijk....laat me niet lachen. Probeer er met Bruynzeel uit te komen..mijn ervaring is dat ze het uiteindelijk altijd wel oplossen. Even doorbijten dus......helaas. Afbeelding

GWTE

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Oh jee Chuka wat komt me dat allemaal bekend voor...
Direct de rechtsbijstand inschakelen en Bruynzeel in gebreke stellen. Gelegenheid geven alsnog de overeenkomst na te komen [termijn stellen, bijvoorbeeld 2-4 weken].

VALKUIL!!!! Let op: in ons geval kwamen ze 13!! keer terug om de keuken af te maken. Wij zijn zo stom geweest om ons aan het lijntje te laten houden op die manier. Trap daar dus niet in. De volgende keer dat ze komen, lossen ze maar alle problemen op [maak een lijst en foto's] en anders kunnen ze de boel inpakken.

Succes ermee en sterkte!

P.S. ik heb nog niets van Atradius gehoord... Blijf dat maar vrolijk verder afwachten.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

En...? Zijn er al weer wat nieuwe ontwikkelingen te melden ?

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pufje »

Bakzeil vrees ik :lol:

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Bakzeil? Wie? Ikke niet.
Nog steeds niet[s meer] betaald en nog steeds niets van Atradius c.s. gehoord. Bijna net zulke vlotte en zorgvuldige werkers als Bruijnzeel.

bremen
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 21:52

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door bremen »

Op 8 oktober 2007 werd mijn keuken geplaatst, één van de duurste uit de Bruynzeel colelctie. Niet omdat we zo rijk zijn, maar omdat we er lang genoeg voor gespaard hadden. Tenslotte is mijn hobby koken en eindelijk zou ik mijn droomkeuken krijgen. Nou het lijkt eerder een nachtmerrie te worden. Het is bijna eind juni en nog steeds is er van alles fout. Het is een never ending story. A.s. vrijdag komen 2 hoofdmonteurs van Bruynzeel om uiteindelijk de boel af te werken. Als ik al weer zie dat er onderdelen zijn afgeleverd die niet kloppen, dan heb ik er wederom een hard hoofd in. Tussen begin plaatsing en nu, is het montagebedrijf 6 keer bij ons geweest, de leverancier van het granieten werkblad ook 6 keer en Bruynzeel zelf al 3 keer. Ik had al eerder van alle problemen gehoord die mensen ondervonden bij het leveren en plaaatsen van een keuken. Ik dacht nog, ik ga bij Bruynzeel, dat is een gerenommeerd merk, mij overkomt dat niet. Helaas wel. Ik heb er een hard hoofd in. Wat er sinds oktober al allemaal is fout gegaan is te veel om op te noemen. Jammer genoeg moet je inderdaad vooraf het hele bedrag (en dat was veel) betalen.Het is mij nu wel duidelijk waarom die keukens zo duur zijn, er worden zo vaak verkeerde spullen besteld en geleverd en monteurs moeten zo vaak terug komen. Uiteindelijk wordt dit toch doorberekend aan de consument:cry:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door rayke »

Gewoon de leverancier nu in gebreke stellen.
termijn opgeven waarbinnen geheel dient te worden afgemaakt, bijvoorbeeld 6 weken.
Anders ontbinding van de overeenkomst = keuken terug, terugbetalen + forse onkostenvergoeding.
Handig om hiervoor je rechtsbijstand in te schakelen.

bremen
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 21:52

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door bremen »

Wij wachten even af wat er a.s. vrijdag uit de bus komt.
Hopelijk is dat het einde van de "ellende".
Overigens moet ik er niet aan denken om de keuken te laten terughalen en vervolgens een "nieuwe" ergens anders te bestellen. Krijg je al die ellende weer over je heen!

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door bdi »

Beste Bruynzeel kopertjes,

Ook wij hebben een keuken gekocht bij Bruynzeel. Gelukkig hebben wij nu na een half jaar zo'n beetje alles voor elkaar en viel niet lang geleden de meerwerkrekening in de bus. Gelukkig hadden wij 10% van de factuur nog niet betaald, want nooit een factuur ontvangen. Zelf dachten we bijna voetstoots dat het niet opeisen van de laatste 10% coulance zou zijn. :D

Gelukkig was dat niet waar en kregen wij een rekening voor de laatste 10% en een rekening voor het meerwerk. Nu is het meerwerk een bij elkaar verzonnen lijstje met punten en makkelijk een gat in te schieten. Maar voor de lezertjes die ondanks de uitgebreide lijst met ellende hier op het forum toch graag met Bruynzeel in zee willen, het volgende:
Teken nooit een offerte voordat u alles rustig leest. Rustig wil zeggen thuis en alles wil zeggen ook de achterkant van het gele doordruk vodje van Bruynzeel. Als voorbeeld staat daar op dat het aansluiten geen onderdeel uitmaakt van deze offerte, ondanks dat jij vaak denkt en mondeling afspreekt dat alle (ja alle) kosten opgenomen zijn in de offerte.
Spreek schriftelijk af dat je minimaal 10% achterhoudt tot de oplevering. Bij oplevering betaal je die 10% handje contantje uit, indien je geen opleverpunten hebt. Heb je die wel, houd je die 10 of eventueel een lager percentage achter.
Wie schrijft die blijft, met andere woorden alles gaat schriftelijk en overal graag een copietje van, dus ook van het opmeten.
Voordenken in plaats van nadenken, mocht je enige vorm van sado masochisme hebben, bedenk dan vooraf waar het pijn mag doen, betaal je graag meer, houd je van een halve keuken of vind je het niet erg dat je schouwkap onder een hoek van 80 graden ten opzichte van het plafond hangt. Kies alvast jouw pijn uit en communiceer dat met de Bruynzeel zetbaas, wellicht kan hij er rekening mee houden.

Succes
Laatst gewijzigd door bdi op 01 sep 2008 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.

adje_schiedam
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 20:34

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door adje_schiedam »

Bruynzeel, niet altijd kommer en kwel

We hebben in februari van dit jaar ook een Bruynzeel keuken gekocht, in de winkel in Rotterdam Alexandrium. Werden keurig geholpen en over het algemeen goed geadviseerd.

Alleen werden ons ook keukenkastjes verkocht voor een gipsplaten muur zonder erbij te vertellen dat we die muur eerst moesten verstevigen met hout. Ook degene die de keuken kwam inmeten liet na ons dit advies te geven.

Bij het plaatsen van de keuken in mei van dit jaar ontstonden er natuurlijk problemen. De kastjes konden niet worden opgehangen tenzij we de muur nog zouden verstevigen met grondhout. Maar alle muren waren net netjes gestuckt en we hadden er geen zin in om alles weer open te breken.

Toen we ons verhaal hadden verteld (in de vorm van een brief) aan een medewerkster van klantenservice van Bruynzeel en voorstelden dat zij deze kastjes, die wij toch eigenlijk niet nodig hadden, dan maar terug moesten nemen werden wij in het gelijk gesteld. Als gevolg van een inmeetfout van Bruynzeel werden de kastjes opgehaald en kregen wij bijna het hele aankoopbedrag teruggestort door Bruynzeel. Chapeau Bruynzeel! Als het anders was afgelopen had ik hier ook zo'n klaagzang neergeschreven als je hier vaker leest maar nu niets dan lof over de werkwijze van deze firma. Overal worden fouten gemaakt, ook bij Bruynzeel, maar het getuigt van grote klasse als je dat ook toe durft te geven.

De rest van de keuken was al klasse vanaf het begin.

Nog wel een tip: Maak duidelijke afspraken en laat alles schriftelijk vastleggen. Dan heb je altijd bewijzen om ergens op terug te komen en dan is Bruynzeel echt wel voor reden vatbaar, hebben wij gemerkt.

Gesloten