LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel keuken nooit doen!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Joe D » 18 jul 2008 22:13

Persoonlijk heb ik ook slechte ervaringen met Bruynzeel Keukens.

We bestelden een keuken uit Bruynzeels "luxe keuken" assortiment, en er ging veel mis.
Verkeerd gemeten, verkeerde inbouwapparatuur besteld, aflevering van goederen op een onmenselijk tijdstip dat niet van te voren aangekondigd wordt (met als gevolg dat alle spullen onbeheerd op straat werden gedumpt), schade aan deurtjes, slechte montage, niet passend blad....you name it.....

toen ik bij Bruynzeel reclameerde werd ik raar aangekeken en op zijn zachtst gezegd vrij arrogant behandeld. Met veel pijn en moeite is het na maanden wel weer goed gekomen en hadden we een mooie en kwalitatief goede keuken.

Het probleem bij Bruynzeel zit hem volgens mij niet zo zeer in de keuken zelf, maar in de organisatie; met name de verkooporganisatie.

Vorig jaar hebben we een ander huis gekocht met daar in een Bruynzeel keuken. Helaas was de inbouwapparatuur aan zijn eind en hadden een paar kastdeurtjes zijn beste tijd gehad, dus wij (ook al hadden we ons voorgenomen om nooit meer naar Bruynzeel te gaan) toch maar weer naar de Bruynzeel showroom. Daar werden we gewoon buiten gekeken! Ze hadden het druk en de medewerkster in de showroom sprak ons aan op een toontje van: "wij zijn Bruynzeel, dus wij maken wel uit wie we helpen".
Daarna hebben we Bruynzeel nog een kans gegeven en hebben een gesprek gehad met een verkoper over wat we wilden. Die speelde het door aan een collega, die een offerte op zou stellen. Nooit meer iets van gehoord. OK, sukkels als we zijn zijn we daarna toch maar weer terug gegaan en hebben weer een gesprek met een andere verkoper gehad. Later zou het gesprek voortgezet worden. Zelf waren we druk bezig met het nieuwe huis en konden niet op korte termijn een nieuwe afspraak maken, maar denk je dat Bruynzeel zelf iets van zich laat horen, en probeert om je een keuken te verkopen, welnee. Het gaat denk ik te goed met Bruynzeel. ze hebben niet bepaald een boodschap aan hun (potentiële) klanten. Althans dat is de indruk die ze bij mij achterlaten.

kkstong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:04

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door kkstong » 18 jul 2008 23:21

Ja erg herkenbaar Joe D,

Dat uitgekeken worden.
Wij kregen Bruynzeel toegewezen vanuit het nieuwbouw project, maar de "standaard" keuken vonden wij niet mooi. Er werd afgesproken dat wij dan op een andere datum langs konden komen en dat de keuken dan na de bouw geplaatst zou worden.

Prima dachten wij........

Ik zal er wel even bij vertellen dat ik een hardwerkende Surinamer ben
die genoeg centjes verdiend om een mooie keuken te kunnen kopen.
In mijn vrije tijd draag ik geen pak, maar skate outfits en streetwear.
Bij Bruynzeel denken ze dat als je je "anders" kleed, dat je dan geen cent te makken hebt...........zie mijn ervaring hieronder.

Enige maanden later hebben wij een afspraak gemaakt met Bruynzeel Barendrecht.......en we werden geholpen door een Indische jonge dame.

Tijdens het gesprek hebben we aangegeven wat we wilden, ongeveer 8 meter keuken greeploos, hoge kasten, brede lades, 6cm dik composiet blad en wit hoogglans kasten, apparatuur liefst Smeg, Siemens of Bosch.

Die dame heeft het wel 10 keer gehad over het feit het hun duurste keuken was(of ik me dat wel realiseerde???) en of ik geen kunstof blad wilde en of we niet beter voor Pelgrim apparatuur wilden kiezen.!!!!

Ik zei dat dat hetgeen is wat ik wil, dus gevraagd om het voor ons uit te tekenen..........zij weigerde te tekenen!!! De arrogantie droop er van af.!!! alsof ik een arme sloeber ben......

Ik was er al helemaal klaar mee, maar ben toch beleefd gebleven.

De verkoopster stelde voor om er thuis even over na te denken, met name het financiele plaatje en dan te komen voor een vervolg afspraak.

We zijn vertrokken en zullen nooit meer een Bruynzeel zaak binnen komen lopen.

zelfstandigste
Berichten: 1974
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 19 jul 2008 08:51

Ik zal er wel even bij vertellen dat ik een hardwerkende Surinamer ben
die genoeg centjes verdiend om een mooie keuken te kunnen kopen.
In mijn vrije tijd draag ik geen pak, maar skate outfits en streetwear.
Bij Bruynzeel denken ze dat als je je "anders" kleed, dat je dan geen cent te makken hebt...........zie mijn ervaring hieronder.
Ik ben dan wel een hardwerkende Nederlander (die zijn er ook :) ) maar als ik juist gemonteerd heb loop ik in mijn "montagekleding" in de winkel. Dan zijn er ook consumenten die niet met mij aan tafel willen zitten omdat ik er zo bij loop; hoe kortzichtig!?

Laat ze dan maar naar een andere winkel gaan en fijn die "stropdas met lease-auto" betalen (hopelijk stoot ik nu niet andere mensen voor hun hoofd; je weet het maar nooit tegenwoordig)

En voor u (kkstong) , de reactie van zo'n verkoper zegt toch genoeg? Gewoon ergens kopen waar u en zij het vertrouwen in elkaar gunnen.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek » 09 okt 2008 10:03

....

haroldje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door haroldje » 17 feb 2009 16:31

Ik heb onlangs een bruynzeel keuken aangeschaft bij de vestiging in Helmond (franchise-vestiging). We hebben bij het kopen van de keuken verteld dat we een budget hebben, de hoogte van dit budget hebben wij niet gemeld en hier werd zelfs niet naar gevraagd door de verkoper.
Wel wees de verkoper ons bij het uitzoeken van kasten, apparatuur en blad op de onderlinge prijsverschillen zodat wij zelf konden bepalen welke artikelen binnen ons budget passen.

Uiteindelijk hebben wij (dezelfde dag nog) de deal rondgemaakt voor een prijs die zelfs beneden ons budget ligt.
We zijn perfect geholpen door vriendelijk en kundig personeel. Betalingsvoorwaarden en leveringsvoorwaarden zijn, voor het zetten van onze handtekening, allemaal uitgebreid doorgesproken. De keuken is gezet volgens de tekeningen die de verkoper (met de hand) voor ons gemaakt heeft, en alles werkt al 3 weken perfect.

Dit bewijst dus toch maar dat het niet altijd aan het bedrijf (Bruynzeel) ligt. Ik sluit niet uit dat het verschil maakt of je bij Bruynzeel zelf of bij een franchiser de keuken koopt, maar wij zijn dik tevreden.

Dus: Er is niks mis met een bruynzeel keuken! Wij zijn zeer blij met onze aankoop, en met de manier waarop we geholpen zijn in Helmond.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek » 19 feb 2009 13:47

Je jokt Haroldje...

keukenspecialist
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door keukenspecialist » 19 feb 2009 14:29

Ik heb onlangs een bruynzeel keuken aangeschaft bij de vestiging in Helmond (franchise-vestiging).
Bovenstaande quote is uit deze topic.

De andere 2 hieronder uit een ander topic.
Geplaatst op 18 Feb 2009 20:47 door Rarara
--------------------------------------------------------------------------------
Harold Harold Harold,

Mag jij wel op internet zitten tijdens werktijd? Rustig daar in Helmond zeker
Geplaatst op 19 Feb 2009 11:42 door haroldje
--------------------------------------------------------------------------------
Wie is Rarara?? Rarara wie ben jij? We hebben hier storm gehad de laatste weken, nu iets rustiger gelukkig.
Ergens klopt jouw verhaal niet, haroldje. In deze topic heb je een keuken gekocht en in een ander topic geef je aan dat het storm is geweest.

Echt snappen doe ik het dan ook niet, maar dat zal wel bij het beeld van sommige keukenverkopers hangen; liegen en bedriegen.

KS

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek » 20 feb 2009 09:59

Haroldje..? Op audientie geweest in BOZ ?

haroldje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2009 16:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door haroldje » 20 feb 2009 19:57

Ik ben zelf werkzaam in de tuinhoutbranche, verkoop in projecten aan woningbouwstichtingen. Gezien iemand, die dacht mij te kennen, vroeg of het druk bij ons is reageerde ik met het als quote vermeldde antwoord.

Nu vraag ik me af wat er dan niet klopt volgens jou/jullie...

H

pfffff
Berichten: 735
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pfffff » 20 feb 2009 23:56

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

dekker.S
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:16

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door dekker.S » 06 apr 2009 15:51

We hebben een mooie, dat dan weer wel, keuken gekocht bij Bruynzeel met een natuurstenen blad van Kemie. Dat blad ligt allereerst al niet goed maar dat willen ze dan nog wel herstellen. De uitsparing in het blad dat bestemd is voor de spoelbak is echt verprutst. De spoelbak ligt aan een kant zelfs een halve centimeter van de rand af. We hebben gekozen voor vlakinbouw maar de uitsparing is ook te diep om de rand van die spoelbak mooi in het blad te laten verzinken. Daarbij is de rand van de uitsparing ook niet recht en gerafeld. Bruynzeel weigert een nieuw stuk blad te leveren en meent afhankelijk te zijn van de toeleverancier Kemie in de geval. Ik heb ze ook al gewezen op het feit dat ze dit niet mogen. Kijk zelf maar op www.consuwijzer.nl. Ik moet het dus opnemen met Kemie terwijl ik de keuken bij Bruynzeel heb gekocht en het schijnt daar in het altijd gezellige Brabant niet bij ze door te dringen. De service overigens is ronduit beroerd. Niet terugbellen. Onbeschofte brieven dat we thuis moeten zijn omdat er iemand langs komt en als we dat toevallig niet zijn en de afspraak afbellen dan moeten we rekening houden met een paar weken planningsvertraging.

Kortom wij voelen ons echt bedonderd en geven dit uit handen. Hiervoor kunnen we gelukkig terecht bij onze rechtsbijstandverzekering. Overigens kwam deze keuken ook uit Duitsland terwijl de verkoopster toch had gezegd dat de keuken in de Bruynzeel fabriek gemaakt zou worden. Enfin. Ik hou jullie op de hoogte

rayke
Berichten: 1019
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door rayke » 06 apr 2009 16:57

Inderdaad zal u (en de rechtsbijstand zal dit ook aangeven) Bruynzeel aansprakelijk stellen en een termijn aangeven eht gebrek op te lossen.

En wat betreft die Duitse keuken : mijn inziens een stapje beter van kwaliteit (Schuller Next line) dan die van Bruynzeel zelf.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek » 07 apr 2009 19:09

Ze kunnen en mogen absoluut NIET doorverwijzen naar Kemie, daar jij een keuken hebt gekocht waar het blad onderdeel van uitmaakt zullen zij (Bruynzeel) het ook op moeten lossen.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door aavanputten » 12 mei 2009 17:59

Ook wij hadden een keuken bij Bruynzeel gekocht. Wel gelukkig eerst dit forum gelezen en dus niet in zee gegaan met hun montage maar zelf gemonteerd. gekocht in Rotterdam. De keuken staat nu, alleen nog lichtlijsten en handgrepen monteren. Tot nu toe ziet het er allemaal goed uit. Wel viel me op dat veel onderdelen (vooral de apparatuur) standaard niet in de kastjes past. Het vergt wat moed om meteen in de nieuw geleverde kastjes te breken, maar door dit af te kijken bij "professioneel" geplaatste Bruynzeelkeukens zag ik dat wij nog heel summier hadden gebroken. De "professioneel" geplaatste keuken was een slagveld! Gelukkig dat we zelf ook handig zijn. Viel op dat Siemens apparatuur meteen paste maar van Boretti helemaal niets paste. Wel nog een achterwand extra besteld, apart van de keuken. Toen liep ik pas tegen de arrogantie van Bruynzeel en Kemie op: we hadden natuurlijk al de keuken gekocht en ze wisten dat we niet meer naar een ander konden. Een zeer ondeskundige verkoper getroffen bij Bruynzeel die gewoon helemaal niets deed of het fout deed: weken gewacht voor we iets hoorden, niet terugbellen, post naar verkeerd adres sturen. Toen ik hem daarop aansprak gaf hij nog een grote mond ook. Werkelijk ongehoord. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Anders maar gewoon tegelen die achterwand. Het is inderdaad een grote gok, bij Bruynzeel kopen. Als je niet zelf handig bent én zelf advocaat bent, zou ik het iedereen afraden. Het is alleen jammer dat je zo weinig keuze hebt, want de meeste keukenleveranciers werken op dezelfde lamlendige manier.

jojo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2009 11:59

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door jojo1 » 17 mei 2009 12:02

onlangs bij Bruynzeel geweest voor een keuken.
De prijs kwam op 31.000 euro uit.
Toen ik aangaf maar 10.000 te hebben kon de keuken voor dit bedrag verkocht worden!
Ik ben weg gegaan want ik voelde me in de maling genomen.

pbackus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2009 13:43

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pbackus » 21 mei 2009 13:49

Ik ben een uur geleden bij Bruynzeel weggegaan na een keukentekenafspraak. Ik heb geen tekening meegekregen laat staan een offerte want mw kon dat niet binnen 1 uur klaar krijgen. nu heb ik een tweede afspraak maar ik vraag me af of zij mij hiervoor kosten in rekening kunnen gaan brengen?

16again
Berichten: 10320
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 16again » 21 mei 2009 19:32

Alleen indien duidelijk van te voren overeengekomen, mag er een bedrag gerekend worden voor offerte/ontwerp/ of uurtarief adviseur.
Keuken offertes maken behoort tot gebruikelijke handelingen om opdrachten te verwerven en zijn normalerwijs "gratis" , tenzij vooraf anders afgesproken

gratis: Gemaakte kosten worden uiteraard betaald door de klanten die wel tot koop overgaan.

robbbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2009 21:45

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door robbbb » 27 jun 2009 22:10

Ook wij zijn bij Bruynzeel geweest. We hebben offerte laten maken en kwamen op 18000 uit. Ons budget is ongeveer 10000. Toen we dat opperden kon dat zogenaamd ook voor die prijs. Maar dan moest er wel gelijk getekend worden. Wat een chantage. Zijn we natuurlijk niet ingetrapt. We voelden ons echt onder druk gezet worden. Je koopt toch geen pak melk. Ga je naar een keukenzaak waarvan je denkt gerenommeerd merk, krijg je er alsnog KeukenKampioen/Concurrent praktijken. Wat een deceptie was dat zeg. Ik hou het maar alleen bij Bruynzeel potloden. Ik denk dat Bruynzeel het ook moeijlijk heeft deze tijd en met deze praktijkn komt dat hun niet ten goede vrees ik.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door mar42 » 27 jun 2009 23:22

Alleen indien duidelijk van te voren overeengekomen, mag er een bedrag gerekend worden voor offerte/ontwerp/ of uurtarief adviseur.
Voor een offerte mag nooit geld gevraagd worden, ook niet als dit van tevoren word afgesproken.
Dat ze geld vragen voor ontwerp kan ik nog inkomen, en voor advies betalen in een keukenzaak is ook al helemaal raar, en mag dus ook niet, dat behoort tot de service van de zaak.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door A.Warnaar » 27 jun 2009 23:42

In september is er een nieuwe wet gekomen. Wellicht is deze van toepassing en kan hij gebruikt worden. Hieronder een samenvatting.

Wet van 25 september 2008 tot aanpassing van
de Boeken 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en
andere wetten aan de richtlijn betreffende
oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen
jegens consumenten op de interne markt

De nieuwe regels samengevat
• Misleidende en agressieve verkoopmethoden bij het aanbieden van producten en diensten zijn verboden; een aantal staat vermeld op een zogenoemde 'zwarte lijst';
• Van misleiding is sprake indien een aanbieder valse of onvolledige informatie verstrekt over de belangrijkste kenmerken van zijn product of dienst;
• Ook is sprake van misleiding als een aanbieder informatie verstrekt die weliswaar strikt genomen juist is, maar die door een consument gemakkelijk verkeerd kan worden begrepen, bijvoorbeeld omdat de informatie onduidelijk, onbegrijpelijk of dubbelzinnig is;
• Informatie over de belangrijkste kenmerken van een product of dienst dient te worden vermeld, om te voorkomen dat een klant een product of dienst koopt waarvan hij niet alle kenmerken, nadelen of beperkingen kent. Het weglaten ervan kan een 'misleidende omissie' zijn;
• Het is niet toegestaan om een consument onder druk te zetten om een product te kopen; dan is sprake van een agressieve handelspraktijk;
Ook als een verkoopmethode niet misleidend of agressief is, kan deze toch oneerlijk zijn. Een verkooppraktijk mag namelijk niet in strijd zijn met 'goed ondernemersgedrag'. Is dit wel het geval, en kan de consument daardoor niet goed geïnformeerd een besluit nemen, dan is de verkoopmethode (mogelijk) oneerlijk;

Gesloten