LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bryunzeel keuken offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
S.deleeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 17:03

bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door S.deleeuw »

We zijn afgelopen zaterdag bij bruynzeel keukens wezen kijken voor een keuken.
Na een leuk gesprek te hebben gehad met de verkoper zijn we even gaan zitten.
Deze heeft voor ons een schets gemaakt hoe het zou kunnen worden.
Met de componenten die wij er in wilden hebben.
Toen hebben we gevraagd of we een offerte konden krijgen en wat dit ging kosten.
Dit was goed en we konden na een half uur terug komen in de winkel.

Toen we terug kwamen had de verkoper de offerte klaar liggen en een 3d tekening gemaakt.
Nadat we de offerte hadden bekeken en over de prijs te hoog vonden ging hij weg om te bellen met het hoofdkantoor, na een paar minuten kwam hij terug en zei hij gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe keuken.
Waarop wij zeiden we hebben helemaal geen keuken gekocht we hebben nergens voor getekend.
De verkoper werd toen boos en zei dat als ze een tekening maken je de keuken moet kopen.
We zijn de winkel uitgegaan zonder ook maar iets te tekenen.
Vanmorgen werden we gebeld door de verkoper dat we de keuken toch moesten afnemen ook al hebben we niks getekend.

Terwijl er in de voorwaarden van bruynzeel staat dat de verkoper en de koper de koopovereenkomst moet tekenen, dit is door beide partijen niet gebeurd.
Maar de verkoper zegt dat we een mondelinge afspraak hebben gemaakt.
En we de keuken moeten afnemen voor 13.000 euro omdat hij dit in het systeem heeft gezet.
De leuke verkoper is veranderd in een beest die van klant vriendelijkheid niks meer wil weten.
De keuken moet en zal afgenomen worden ook zonder handtekeningen op het koopcontract.

Volgens ons zitten we nergens aanvast en heeft de verkoper een probleem met zijn baas nu.
Wij hebben op geen enkel papier een handtekening gezet.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door 16again »

Welkom in keukenland, het land van de agressieve verkopers!
Het beste wat je kon doen heb je al gedaan, namelijk je verhaal op consumenten forum plaatsen.

Uiteraard is de reactie van de verkoper te zielig voor woorden, zonder handtekening heeft hij uiteraard geen poot om op te staan. Laat je niet intimideren.

Als verkoper wederom contact opneemt, is het enige wat je nog kan doen de man te bedanken voor zijn tijd, en de koffie.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Volgens ons zitten we nergens aanvast en heeft de verkoper een probleem met zijn baas nu.
Wij hebben op geen enkel papier een handtekening gezet.
Dan is er ook niets aan de hand, dit is een probleem van de verkoper.
(al heb ik moeite met zo iemand een keukenverkoper te noemen)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door maxx »

Tja, ik loop net ook een offerte mis omdat de klant het kleurtje van de collega iets mooier vindt. Grappig dat het exact dezelfde kleur is, maar ok. You can't win 'm all. 2 avonden en 2 middagen met deze klant gezeten maar dat is nou ondernemen.

Ik begrijp nu dat ik het helemaal verkeerd doe.... wacht eens even....... staat er eentje in mijn etalage te gluren naar een mooie Italiaanse keuken...... kijken is kopen toch? Ik ga 'm even feliciteren met zijn nieuwe keuken :lol:

Zonder dollen, zo'n verkoper is helemaal vergeten wat het woord service betekent. Natuurlijk, we moeten verkopen om de schoorsteen te laten roken maar graag wel op een menswaardige manier.

MVG

FerdiS
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door FerdiS »

gefeliciteerd. Ik heb een soortgelijke ervaring met die gasten. Alleen was ik zo stom om er in te trappen. Ik dacht nl dat ik een offerte aan het paraferen was

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Volgens ons zitten we nergens aanvast en heeft de verkoper een probleem met zijn baas nu.
Dat de "verkoper" een probleem heeft met zijn baas, dat is zijn (of haar) probleem en niet het probleem met de klant.

Zoals ik het lees heeft de "verkoper" zich gewoon willen indekken tegenover zijn/haar meerdere. Zal wel fantastisch gaan in dat filiaal.

f.devoigt
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2004 20:37

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door f.devoigt »

Natuurlijk heb je zonder handtekening geen verplichting. De enige uitzondering hierop is als je hebt toegezegd waar een getuige bij zat. Dan is het wel een mondelinge overeenkomst.
Stuur wel een ( aangetekende ) brief naar de zaak waar je de manier van handelen van de verkoper duidelijk maakt. Dat voorkomt misschien ergenis bij andere potentiele klanten. En dat je van een eventuele levering geen gebruik wil en gaat maken. Om een keuken te bestellen zal er eerst ter plekke in je woning gemeten moeten worden, zolang dat niet is gebeurt , kan er zelfs geen keuken besteld worden. P.S. kijk op internet eens wat de prijs is voor de losse componenten zal koelkast , oven etc. Deze zijn vrij makkelijk zelf te plaatsen en het kan enorm in prijs schelen . Laat de keuken plaatsen en koop zelf de componenten. En Ikea heeft ook heel goede , redelijk geprijsde keukens. Een beetje handige kennis , familie kan deze misschien wel plaatsen. Moet je eens kijken wat je dan voo de helft van de door jou genoemde prijs kunt kopen. En deze kwaliteit is minsten zo goed als bruinzeel.

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: bryunzeel keuken offerte

Ongelezen bericht door Tag2 »

Wat een bericht, en de reacties zijn om je slap te lachen. Bijna Kafkaiaans, al nachtmerries over achtervolgende keukenverkopers? :twisted:

in elk geval succes verder

Gesloten