LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget realistisch?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Saskia>K
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2013 15:34

Budget realistisch?

Ongelezen bericht door Saskia>K »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken (de huidige valt van ellende uit elkaar) en ik heb echt geen idee of mijn budget realistisch is of niet. Ik heb natuurlijk al wel wat showrooms bezocht maar werd daar ook niet echt wijzer van. En omdat ik op het gebied van keukens echt een leek ben, hoop ik dat jullie mij verder op weg kunnen helpen.

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een L-vormige keuken van 1.67 bij 1,80. Erg klein dus...
Mijn voorkeur gaat uit naar een hoogglans keuken en het liefst greeploos. Een werkblad van composiet met daarin de spoelbak verwerkt.

Apparatuur: gasfornuis, combi-oven, vaatwasser en een koel/vries combinatie.

Ons budget is rond de 7000 EUR. Als ik iets vergeten ben te vermelden dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Budget realistisch?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je budget is voldoende.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Budget realistisch?

Ongelezen bericht door pfffff »

Rotpunkt bv, composiet met gewoon een rvs bak en apparatuur in de range van Whirlpool, Etna, dan is budget toereikend

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Budget realistisch?

Ongelezen bericht door thecure »

Zelfs met siemens apparatuur moet het lukken. Wij hebben een keuken van 2 bij 2, 5 , wel kunststof blad, met siemens apparatuur.
Ook 7000 euro

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Budget realistisch?

Ongelezen bericht door killeke »

een afzuigkap? 7000 is mooi budget! maar vertel nooit, nooit tegen de verkoper wat je budget is. want voor hetzelfde geld slaag je voor 5000 ook en heb je dan al je droom keuken. maar als je laat doorschemeren aan de verkoper dat het 7000 is, gaat hij ervoor zorgen dat je ze allemaal uit gaat geven!

daar zijn het verkopers voor, die willen schrijven!

veel succes

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Budget realistisch?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Tip. Probeer zelf eens je keuken te ontwerpen bij IKEA. Je krijgt dan meteen de prijs die je daar zou moeten betalen. Je hebt dan een indicatie van het bedrag.
Als je geen keuken van IKEA wil (ze zijn namelijk echt wel goed hoor) dan ga je naar 1 of meer keukenboeren om daar een je wensen kenbaar te maken. Zij kunnen je dan verder helpen. Teken niets totdat je zeker weet dat je bij een zaak echt je keuken wil afnemen.
Hou bij je budget ook rekening met het eventuele aanpassing in de installatie thuis, zoals verleggen van gas, electra- en waterleidingen, eventueel bij laten maken van extra groep(en) voor oven, vaatwasser enz enz. Als je niet zelf plaatst, vraag dan ook meteen wat de kosten van plaatsen en aansluiten zijn (dit zijn echt 2 verschillende bedragen!)
En vergeet ook niet om te onderhandelen over de prijs. De helft eraf (in mijn geval) was uiteindelijk geen probleem! Keukenboeren weten heel goed wat de prijzen bij IKEA zijn en weten, dat ze daar ook niet veel boven kunnen gaan zitten.
En om je vraag te beantwoorden. Voor € 7000 moet je makkelijk een keuken kunnen kopen (incl. afzuigkap :mrgreen: , eventuele installatie aanpassingen en plaatsen en aansluiten). Mijn keuken (L-vormig 2,50 bij 3 meter) vorig jaar bleef inclusief alles ruim onder dit bedrag.

Gesloten