Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JudithdWS
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2022 00:33

Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door JudithdWS »

Waarschuwing: In mei hebben we een keuken gekocht in de winkel. In de winkel werden we fantastisch geholpen, Budgetplan regelde een monteur. Als wij geen gebruik zouden maken van deze door Budgetplan geregelde monteur, zou dit gevolgen hebben voor de garantie van de keuken. Budgetplan heeft keukenstel bedrijf voor ons geregeld. Deze monteur heeft begin oktober de keuken op een onbehoorlijke manier geplaatst:
- de muren fors beschadigd
- de keuken is niet afgesteld en dus scheef (zelfs voor het zicht) en omdat de koelkast niet waterpas stond maakte deze een lawaai
- keukenblad en achterwand zijn niet afgekit (muur is zichtbaar tussen gootsteenblad en de achterplaat)
- de achterplaten zijn scheef afgezaagd
- de quooker is op een dusdanige manier geplaatst dat we er schokken van krijgen wanneer we deze gebruiken
- het leidingwerk is verziekt (was meerwerk voor de monteur) en op een dusdanige manier geplaatst dat er een kans is op lekkage
- hij heeft er een dag langer over gedaan dan afgesproken (hij is zonder overleg of communicatie vroeg weggaan toen de keuken niet af was).
- Daarnaast waren er meerdere artikelen (oa een plint, lade en keukenmachine) niet geleverd.

Toen wij al deze punten direct bij oplevering aangaven bij de keukenmonteur, verwees hij ons naar de winkel. Wij hebben contact opgenomen met de winkel, meerdere terugbelverzoeken ingediend en werden niet teruggebeld. Ook de monteur reageerde niet. Hierop hebben we na twee weken een afspraak gemaakt in de winkel met de keukenverkoper. In de winkel voelden we ons gehoord. Budgetplan zou er alles aan doen/bemiddelen zodat onze punten (10+ manco's) opgelost zouden worden. Afgesproken was dat we het resterende bedrag voor plaatsing van de keuken en het meerwerk, aan de monteur zouden betalen zodra de keuken ook daadwerkelijk compleet geplaatst zou zijn.
Wederom hebben we weken gewacht en meerdere keren contact opgenomen met winkel (bellen, mailen, langsgaan). Op advies van de ingeschakelde jurist in november de keukenmonteur in gebreken gesteld (geen reactie) en budgetplan beloofde in december een gedeelte op te lossen (het gedeelte dat onder de garantie en nog na te leveren goederen viel) en dat wij zelf het leidingwerk en de andere dingen die de monteur in de woning gesloopt heeft moesten oplossen. Budgetplan stelde voor dat wij het bedrag dat nog openstond bij de monteur naar hun zouden overmaken, na ontvangst van dit bedrag zouden ze een andere monteur inschakelen en de resterende (oa de achterwand is inmiddels verbogen door verkeerde plaatsing en een andere achterwand voor de door de monteur geruïneerde muur) producten gaan bestellen. In overleg met de jurist zijn wij hier niet mee akkoord gegaan, omdat wij dan zelf voor het grootste gedeelte van de door de monteur gemaakte schade op zouden draaien. Omdat Budgetplan wederom niet reageerde hebben we Budgetplan in gebreke gesteld. Hier word wederom niet adequaat op gereageerd.
We zijn inmiddels bijna 5 maanden verder en worden hier moedeloos van. Het enige wat we wilden was de mooie en functionele keuken die we gekocht hebben en in plaats daarvan hebben we nu een naar juridisch conflict.

Zodra je dingen komt kopen bij Budgetplan is alles mogelijk, maar zodra er iets mis gaat, laten ze je in de kou staan. Budgetplan heeft tijdens een van onze bezoeken in de winkel (in december, nog voor de in gebreke stelling) aangegeven dat als we lastig zouden worden, ze met hun hakken in het zand zouden gaan staan en die belofte maken ze waar.
Budgetplan heeft inmiddels al meer dan twee maanden de na te leveren goederen in hun magazijn staan, weigert de problemen op te lossen of de nageleverde spullen te plaatsen. inmiddels is de achterwand dusdanig beschadigd, doordat deze niet waterdicht geplaatst is, dat er een nieuwe geplaatst moet worden. Koop hier dus geen keuken!

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Ik hoop dat hun jou kunnen helpen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft al een jurist ingeschakeld.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er is geen vraag om advies, alleen een advies om daar niet te kopen. Zo te lezen is de montage uw eigen verantwoordelijkheid, ondanks de gedwongen winkelnering?
Bij onze keuken was de montage deel van de offerte, ook al bepaalden zij welke monteur; die huurden zij dus zelf in.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Seinhuis schreef:
30 jan 2022 09:04
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Ik hoop dat hun jou kunnen helpen.
Het is “dat zij jou kunnen helpen” in plaats van “dat hun jou kunnen helpen”.
Ik heb dat nou al zo vaak gezien, moest dit echt even kwijt, sorry.

Django1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2022 20:17

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Django1966 »

Ik heb ook een keuken in januari 2020 bij Budgetplan gekocht. Monteur die ze hadden gestuurd heeft heel slecht werkt geleverd. De monteur heeft op 2 plaatsen het granietenblad gebroken. Blad was schots en scheef geplaats en hij heeft het blad 2 cm korter gemaakt. Inmiddels 2 jaar verder en nog steeds heb ik een keuken met gebreken. Vorig jaar is door de rechtbank uitspraak gedaan. Budgetplan moest alles herstellen, maar tot heden blijven ze tegenwerken en willen hun schuld niet erkennen.

Django1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2022 20:17

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Django1966 »

Ik heb 2 jaar geleden (januari 2020) ook een keuken bij Budgetplan gekocht. Zolang je nog geen klant bent en niet betaald hebt kan je alles volgens Budgetplan. Moest bij hun een monteur nemen vanwege plaatsing van granieten aanrechtblad , vanwege garantie bij breuk aan aanrechtblad. Zodra je een krabbel onder het koopovereenkomst hebt gezet begint het ellende.
Bij levering zou alles wat ik besteld had geleverd worden. Na de betaling werd een afspraak gemaakt voor de levering.
Op afleverdatum miste ik de vriezer en de magnetron. Gebeld met Budgetplan, ze gaven aan dat ze niet wisten dat niet alles bij zat, vreemd! Monteur komt alles plaatsen, vervolgens zit er 2 scheuren aan het aanrechtblad en hij gebruikte het aanrechtblad als werkblad waardoor krassen op het aanrechtblad waren ontstaan. Hij plaatst dit en gaat weg. Ik heb gelijk een melding gemaakt bij Budgetplan. Volgens monteur zat er geen scheuren en krasjes. De vriezer en magnetron wordt geleverd, blijkt een ander model vriezer te zijn, ook hierover niet ingelicht, ben er zelf achteraan gegaan. Kraan paste ook niet want de vensterbank zat in de weg, dit had ik de verkoper en monteur van te voren gemeld. Bij het plaatsen van de kraan heeft de monteur de vensterbank weggezaagd en de shutters beschadigd. Nieuwe aanrechtblad geleverd, bleek niet alles goed passen. Bij levering van de aanrechtbladen is mijn voordeur beschadigd. De monteur heeft zelf aan blad zitten slijpen en korter gemaakt. Nadat de monteur 5 keer geweest was en getracht alles netjes te plaatsen. Nadat hij klaar vroeg om zijn laatste betaling. Ik heb hem gewezen hoe de keuken is geplaatst, aanrecht was schots en scheef geplaatst. Aanrechtblad 2 cm korter. Budgetplan aansprakelijk gesteld, maar wilde ze niks van weten.
Vorig jaar is dit bij de rechtbank geweest. Budgetplan moest alles oplossen. Tot heden ben ik nog bezig om dit nu een keer af te ronden. Budgetplan werkt tegen om alles op te lossen en erkennen hun schuld niet. Dus mijn advies is koop nooit iets bij Budgetplan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Budgetplan Ridderkerk: monteur heeft keuken beschadigd

Ongelezen bericht door Radar »

Er ontstond hier een offtopic gesprek waar de TS niets aan heeft. Die reacties zijn verwijderd.

Gesloten