LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulthaup keuken kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keukenmodel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:35

Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Keukenmodel »

Wie heeft er ervaring met het kopen van een Bulthaup keuken ?

Welke bedrijven kunnen jullie aanraden qua kwaliteit en service ?

En qua prijs ?

Hoeveel % korting kan er van de apparatuur af ?

En hoeveel % korting van van de bruto Bulthaup prijzen ?

Welke bedrijven moeten we juist mijden ?

Nog andere tips e.d. ??

Lekker keukenmodel hoort graag van jullie.

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Het nivo van de vragen geeft al duidelijk aan dat je geen Bulthaupt klant bent.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door S. »

Bulthaupt
Hmm, een nieuw ziektebeeld wat veroorzaakt kan worden door extreem hoge temperaturen?

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door joost28 »

Pfffff

Benader jij je klanten ook zo?

Bult
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:31

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Bult »

Of je nou veel of weinig te besteden hebt, iedereen maakt graag een goede deal, ook als het om een premium keuken gaat als Bulthaup met Gaggenau apparatuur of zo. Wij hebben een jaar of wat geleden een Bulthaup keuken aangeschaft en hebben toen contact gehad met verschillende Bulthaup dealers in het zuiden van het land en met één daarvan zijn we in zee gegaan omdat we daar de beste indruk van hadden qua betrouwbaarheid, prijs en kwaliteit e.d. Die man vond het ook heel normaal dat de keuken pas betaald werd na plaatsing. Hij kende z'n klanten wel en dat heeft hem geen windeieren gelegd. Ondertussen heeft hij in onze wijk al weer op twee andere plaatsen Bulthaup keukens geinstalleerd, puur op recommandatie en volgens mij zitten er nog een paar in de pijplijn. Tja, en dan de prijs. Als ik het me goed herinner was die van ons bruto ongeveer € 60.000 en ging er 40% van de apparatuur af en 30% van de Bulthaup. Dan heb je dus voor pakweg € 40.000 wel een prachtige keuken van bijna 40 m2 met top apparatuur.
Laatst gewijzigd door Bult op 19 aug 2006 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik hoef geen klanten te benaderen beste joost en als dat wel zo zou zijn, dan krijgen ze de benadering die ze begrijpen .
Maar Pronk keukens is wel een goede in NH

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door joost28 »

Als je nog even op deze toon door gaat hoef je straks inderdaad geen klanten meer te benaderen...

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ach, huppel al een tijdje mee, dus dat zal wel los lopen.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door hbwoz »

Als je nog even op deze toon door gaat hoef je straks inderdaad geen klanten meer te benaderen...
De klanten benaderen mij :lol:

Keukenmodel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:35

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Keukenmodel »

Dank wel Bult voor jouw reactie. Bij jouw is er dus overall ongeveer 35% van de bruto prijs afgegaan. Wat betreft apparatuur is het natuurlijk vrij eenvoudig om een prijsvergelijking te maken. De bruto prijzen daarvan slaan werkelijk nergens op. Als je een beetje goed om je heen kijkt, dan kun je bij elke witgoed boer wel voor 60% van de advies verkoopprijs terecht. En daar wordt dan nog goed op verdiend ook en daar is natuurlijk ook niets mis mee. We moeten tenslotte allemaal leven en zelf werken we natuurlijk ook niet voor niets. Maar die 30% korting op de bruto prijzen van de Bulthaup kastjes en deurtjes etc. vind ik wel weinig. Bekijk het nou eens goed. Wat koop je dan eigenlijk ? Een beetje kasjes, plankjes, deurtjes, blad, achterwandjes e.d. Allemaal erg goed en mooi, maar waarom moet dat zo duur zijn als je je produktieproces goed onder controle hebt ? Ik denk dat daar toch nog wel wat meer van af mag dan 30%. Ik wil graag voor alles een nette prijs betalen. Anderzijds zou ik dan ook wel bereid zijn om een gewone teken- en adviesurenvergoeding te betalen voor de Bulthaup adviseur. Dan houdt je het in ieder geval zuiver.
Waar heb jij trouwens jouw Bulthaup keuken gekocht ?
Wij zitten namelijk ook in het zuiden van het land.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door hbwoz »

Maar die 30% korting op de bruto prijzen van de Bulthaup kastjes en deurtjes etc. vind ik wel weinig. Bekijk het nou eens goed. Wat koop je dan eigenlijk ?
Waarom ga je dan niet naar de Keukenconcurrent ?????

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door rayke »

kijk d'as nou echt een mandemakersklant......30% korting is niet genoeg, nee, 50, 70%!! Dan ben je pas spekkoper.
Dus een tip voor de Bulthaup dealer, verhoog je prijzen, deze klant kijkt niet naar de eindprijs alleen maar naar het kortingspecentage.

Bult
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:31

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Bult »

Ik denk niet dat ik mijn Bulthaup dealer een dienst bewijs door zijn naam op dit forum te noemen. Dat wil ik die man echt niet aan doen. We zijn erg tevreden in ieder geval en gunnen ieder het zijne. Als je een keer bij een gewone keukenboer door de showroom loopt, dan schrik je je rot van de Praxis kwaliteit en uitstraling van de modellen en de onbeschofheid van sommige keukenverkopers en -verkoopsters. De goede niet te na natuurlijk. Het binnenstappen in een Bulthaup showroom is dan een verademing. En persoonlijk hang ik de filosofie aan dat ik voor de helft van € 40.000 een stukje **** had kunnen kopen in Midden Brabant of ergens anders en door die andere helft te besteden heb ik nu kwaliteit. Dus eigenlijk kost de Bulthaup maar de helft van wat ie kost ! Ja, misschien had het nog wel voordeliger gekunt, maar we gunnen ieder het zijne en we hoeven gelukkig niet te sabbelen voor een paar duizend euro meer of minder. En inderdaad, er zitten heel wat teken- en adviesuren in onze keuken en dat moet er op de een of andere manier natuurlijk ook uitkomen. En als er een keer wat zou zijn, willen we natuurlijk ook goede service.

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

En dat bedoel ik nu, je bent geen Bulthaupt klant, ga lekker afdingen bij de KC en koop lekker je apparatuur via het net, kan ook met de rst overigens hoor.
Lekker blijven dromen over je Bulthaupt en gewoon een Bruynzeeltje ergens kopen. ( kijk ook eens op marktplaats ) of ga met PG3892PC739 mee naar IKEA

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door kzin »

eigenlijk kost de Bulthaup maar de helft van wat ie kost ! Ja, misschien had het nog wel voordeliger gekunt, maar we gunnen ieder het zijne en we hoeven gelukkig niet te sabbelen voor een paar duizend euro meer of minder.
iemand die zulke uitspraken doet, noem ik fout patservolk. te veel geld, te weinig hersens, Zitten vaak in de top van SBS6 ofzo.... :cry:

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

te veel geld, te weinig hersens,
He, dat is precies onze doelgroep :lol:

Bult
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:31

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Bult »

Niet voor niets dat we Pronk Keukens in NH niet in onze selectie betrokken hebben.

Pfffff

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ach, dat zullen ze jammer vinden

Bult
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:31

Re: Bulthaup keuken kopen

Ongelezen bericht door Bult »

Nou, neem me niet kwalijk. Het is niet patserig bedoeld hoor.
Ik ben tevreden met de deal die ik gemaakt heb en mijn leverancier ook. Dus wat wil je dan nog meer.

IK heb mijn keuken trouwens ergens in Brabant gekocht. Ik noem verder geen namen, maar zoveel dealers zitten daar nou ook al weer niet, zeker als je bedenkt dat sommige meerdere vestigingen hebben. Loop je nog kans dat je zonder het te weten twee of meer keren bij dezelfde zit te praten en dat schiet natuurlijk ook niet op.

Probeer trouwens altijd zaken te doen met de eigenaar van het bedrijf zelf. Met personeel kom je vaak niet veel verder. Die moeten strak in de teugels lopen en mogen niet afwijken van vaste procedures en richtlijnen.

Gesloten