LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] burger keuken verkoper

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

weet iemand een burger (bauformat) keukenverkoper die NIET van de DMG groep is?
ik zoek de werkelijke prijzen van hun producten. (onderdeel voor onderdeel én pakketprijs kortingen.)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat versta je onder werkelijke prijzen? De kosten voor de keukenleverancier, of de prijs uit de prijslijst voor korting?

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

GJvdZ schreef:Wat versta je onder werkelijke prijzen? De kosten voor de keukenleverancier, of de prijs uit de prijslijst voor korting?
De werkelijke prijs die gangbaar is in de verkoop, zeg x% van de bruto leveranciers prijs.
Dus inclusief een normale/redelijke marge voor de verkoper.
Dus ik wil het door de fabriek gegeven kortings percentage weten rekeninghoudend met een normale verkopersmarge. (eerlijke prijs dus :wink: )

De prijs uit de prijslijst voor de korting , ik weet dat pakketprijs (1 keuken) anders is dan als ik 1 kastje of frontje bestel in een specifieke kleur.
Dus ik wil een gewone reguliere pakketprijs (dus de korting die de fabriek geeft die voortkomt uit het aanschaffen van 1 keuken) en de prijs per unit/kastje achterhalen.
(normaal is het zo dat als je een bestellijst maakt dat de korting (bedrag of percentage en bedrag) apart staat vermeld.)
Pakket korting is logisch omdat verzendkosten,handelingskosten, reinigingskosten spuitmonden, administratiekosten, zaagkosten (instellen machine) enz. verdeeld worden over een groter aantal artikelen.
(bijv. 1 schroefje op laten sturen is duurder per gram dan 10.000 schroefjes principe)

Dus stel dat de bruto prijs van een bestellijst 8000 euro is hoeveel zou dan de reguliere prijs zijn indien de pakketkorting van toepassing is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door crazyme »

spike29 schreef: Dus stel dat de bruto prijs van een bestellijst 8000 euro is hoeveel zou dan de reguliere prijs zijn indien de pakketkorting van toepassing is?
Waarom wilt u dat weten.

Gangbaar is : u vertelt wat u wil hebben, de verkoper vertelt u wat het moet kosten. Dan gaat u een beetje handjeklappen, wanneer het om een groot bedrag gaat, en dan komt u er uit of niet.

Vaak is de korting ook het gevolg van de situatie: een zeer kritische klant zal minder korting krijgen omdat de kans groter is dat er van alles mis kan zijn.

En iemand die aan het begin van een gesprek begint te drammen om korting, wanneer er nog helemaal niets is uitgezocht, zal ook geen duidelijk antwoord krijgen.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

Handjeklappen is iets wat thuis hoort op de koemarkt in purmerend!

Klopt ik geef aan wat ik wens, de verkopende partij geeft aan welke mogelijkheden er zijn voor welke prijs. De korting is geen vaste waarde maar de "marktwaarde" voor een product wel!

Oh dus kritisch betekend: oh ***! ik kan niet aanklooien en fouten verdoezelen dus ik moet de echte kosten in de gaten houden?

Ik dram helemaal niet, ik vraag om een nette offerte zonder gepush om tot een deal/overeenkomst te komen. Een eerlijke offerte houd ook stand na een week! en als ik zeg dat zijn offerte me te veel geld kost mag ie ook zeggen dat dit de prijs is. verdoen we ook niet elkaars tijd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door sjoegel »

Crazyme zegt niet dat je dramt ! Hij legt uit hoe het werkt in de handel. Moeilijke klanten kregen bij ons ook minder korting gewoon omdat je weet dat je extra werk en hoofdpijn hebt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ga een tijdje undercover in de keukenbranche werken. Dan weet je het precies. Geen enkel bedrijf geeft dit soort informatie. Bij jou op het werk zal dat soort informatie toch ook intern blijven?

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

Goed laat ik open kaart leggen:
We hebben in een zwak moment een deal aangegaan met de KC
JAH ik weet het STOMSTOMSTOM. Ik heb de vlekken in mn nek van kwaadheid over mijn eigen stomheid en mijn andere gedachtes kan ik hier niet neerpennen, maar ik kan hun alleen maar bewegen door met feiten en andere offertes van de "zelfde keuken" te komen die bewijzen dat ze niet de goedkoopste van nederland zijn.
Nu wil het toeval dat Burger/ Bauformat voornamelijk levert aan de DMG in nederland dus dan is het niet moeilijk om de "goedkoopste" te zijn van nederland.
Dus ze kunnen claimen dat de prijs het waard is omdat blabla bla en ze dus de goedkoopste zijn....
Ik heb bij een andere keukenverkopende partij ook een offerte laten maken, zónder vragen om de laagste prijs of melden dat ik al een offerte had maar gewoon een zelfgemaakte schets en geen aparatuur en geen onderhandelen wat so ever!
En daar stond dus gewoon de bruto totaalprijs en de partijkorting (ongeveer 45%) die zij aan mij kunnen doorgeven in vermeld. transparante offerte dus.
Ik gun die man gewoon zijn marge om thuis te komen met huishoudgeld.
Maar ik kan dus niet feitelijk onderbouwen dat dit percentage voor elke fabrikant geld. (ik vermoed van wel gezien hun 50% "kortings jubileum actie") Dus dan kan ik aan tonen dat ze misleidend zijn geweest.

Deze offerte is 3000 euro goedkoper met een gespoten versie en een hoger ingeschat segment in de markt in plaats van een folie pg2 klasse van Burger. Ik ben dan ook genegen die persoon zijn keuken af te nemen maar ik moet eerst van die kc af proberen te komen.
Dus je begrijpt dat ik zoek naar een "stok om te slaan" zodat ik ze kan dwingen te zakken of de overeenkomst zelfs te verscheuren tegen een normale vergoeding.

Dus please geef me wat info om die struikrovers te bestrijden met hun eigen wapens.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door igen »

Zie je wel, je andere topic is totale onzin.
Dit topic trouwens ook. Je hebt je huiswerk niet goed gedaan en bent erachter gekomen dat elders een keuken goedkoper was geweest. En zo'n ding kun je niet ff omruilen . En koop=koop. Zeuren over kwalitatief betere scharnier ophangpunten of kunststof met een andere letter/cijfer combinatie gaat je geen "geld terug" opleveren. Je hebt geen inzicht in de kwaliteit van een onderdeel, noch zul je ooit kunnen begrijpen hoe de gradaties van kwaliteit tot stand zijn gekomen en hoe dat relateert naar gebruik in de keuken
Ook dit topic kan dicht.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

igen schreef:Zie je wel, je andere topic is totale onzin.
Werk je soms bij de DMG? en ja klopt ik was wat naiëf over de keukenverkoopwereld maar dat geeft een verkoper niet het recht iemand te belazeren toch? of is het pakken wat je pakken kan?
Jij leeft duidelijk in die wereld en vind het heel normaal om het maximale te halen uit een overeenkomst ongeacht wat de betalende partij er achteraf over ontdekt en dat je eigenlijk misbruikt maakt van de onervarenheid van je klant. Want ach die klant zie je pas over tig jaar terug dus boeien. Lekker lullenen lachen met colega's hoe je weer iemand z'n zuurverdiende geld ontfrustelt hebt.
igen schreef: Je hebt je huiswerk niet goed gedaan en bent erachter gekomen dat elders een keuken goedkoper was geweest. En zo'n ding kun je niet ff omruilen . En koop=koop.
Ja dat merk ik, Huiswerk is met verkopers praten over een product die ze eerst moeten samenstellen en dan je vertellen wat ze willen hebben. en die kan totaal los staan van de reële prijs vooral blijkbaar bij de KC/DMG.(Er is geen internet informatie bron over wat jou samenstelling zou kosten want niemand zet de losse onderdelen op de site met een consumentenprijs zodat je met die voorbereiding een winkel uit kan zoeken die je bevalt.)
Koop kan (zou zo moeten zijn) nooit koop zijn als de verkoper liegt over zijn product en je belazert door een extreme marge te berekenen en je der in lult en dan lijkt me dat de geschillencommisie /burgerwetboek/consumentenrecht dit niet toe staat. Indien wel ,..tja...
igen schreef:Zeuren over kwalitatief betere scharnier ophangpunten of kunststof met een andere letter/cijfer combinatie gaat je geen "geld terug" opleveren. Je hebt geen inzicht in de kwaliteit van een onderdeel, noch zul je ooit kunnen begrijpen hoe de gradaties van kwaliteit tot stand zijn gekomen en hoe dat relateert naar gebruik in de keuken
hmm, daar ga je misschien kort door de bocht, een product word opgebouwd uit elementen.
Die elementen worden samengesteld om dat product in de markt te zetten.
Die elementen worden zorgvuldig samengesteld om het totaal als samengesteld product concurrerend in de markt te zetten. scharnieren, spaanplaat, folie, verf/coating, optionele verschillen in freeswerk, materiaalsoort frontje, knopjes enz. bepalen de richtprijs (kosten- marge voor fabriek, en marge voor retailer. allemaal prima en een DIN of andere industrie normering kan dit netjes per onderdeel testen en inschalen zoals bij aan aantal keuken fabrikanten netjes beschikbaar is tot inzage (niet de prijs maar wel de test resultaten.)
Die onderdelen zou je in principe ook kunnen los kopen. Het enige wat niet direct is te bepalen is de gradaties van kwaliteit waar jij over spreekt:
lijmsterkte, draagvermogen, vochtwerendheid, krasvastheid, foliedikte, kleurvastheid, slijtage-gevoeligheid maar die zijn technisch te onderbouwen door testen en zou bij gebruik ook naar voren komen, maar de "feel" ,"de Design", "merkwaarde" is wat de gek er voor geeft.

Dus ja, indien er blijkt dat de keuken opgebouwd is uit "slechtere" onderdelen dan vergelijkbare offertes van andere merken en toch ruimschoots ,meer dan 30%, duurder is dan mag je zeggen dat het oplichterspraktijken zijn en daar doet mijn naïviteit in deze wereld van handjeklap en eigen "consumentenregels" niks aan af!

En ja ik weet nu waar ik op moet letten en hoop dat ik dat nog weet als ik na 15-20 jaar weer een nieuwe keuken moet/kan kopen. Al hoop ik dat dan consumentenrecht veranderd is enhet niet meer geld : handtekening is handtekening! om die hit en run jongens de wind uit de zeilen te halen. maar ik krijg de indruk dat jij ook zo wilt zijn.

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige reeële prijs is de prijs die de consument (JIJ dus) wil betalen.

Het is van tweeën één: óf je oriënteert je vooraf, of niet. Maar achteraf de zwarte piet bij de keukenverkoper neerleggen terwijl je zelf je huiswerk niet hebt gedaan getuigt van weinig zelfreflectie en is weinig chique. Ga gewoon genieten van de keuken die je wilde, en hebt gekocht voor de prijs die je wilde betalen.

Je bestempelt degene met wie je een open en eerlijke deal hebt gemaakt tot oplichter, terwijl je zelf er alles aan gaat doen om je contractuele verantwoordelijkheid te ontlopen... Wie is er dan precies "een oplichter"?!?

En nee, ik verkoop geen keukens... :D

Koffiemok82
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2016 20:35

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door Koffiemok82 »

Vervelend dat je je genaaid voelt door kc. Nog vervelender dat het gebeurt met een Burger keuken. Segment Dacia. Daarnaast word Burger bij kc verkocht in een basic variant, niet vergelijkbaar met andere aanbieders.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door GJvdZ »

spike29 schreef:Al hoop ik dat dan consumentenrecht veranderd is enhet niet meer geld : handtekening is handtekening!
Wees dan wel consequent, en laat dat dan gelden voor alles: ook de handtekeningen onder jouw arbeidscontract zou je dan niet meer geldig moeten laten zijn.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

Ik geef direct toe dat ik niet goed heb gehandeld en dat we in de euforie of hoe je die nieuwe keukenkoop ook wilt noemen stom zijn geweest.
Maar "open en eerlijk" ?
Dus ja ik wil mijn "contractuele verplichtingen" zo veel mogelijk verlagen.
Ze doen er alles aan om ergens een handtekening te krijgen zodat je klem zit.
En ik wil best betalen voor zijn tijd en een gedeelte van zijn gederfde winst omdat ik stom geweest ben om maar 2500 euro? voor 4 uurtjes werk?

En jij noemt mij een oplichter?

Al zou ik dat volledige moeten betalen ik neem zeker die keuken niet af want ik ram liever die hele keuken in zijn reet dan jaren tegen die keuken te moeten aankijken met de wetenschap dat ik belazert ben!

je verkoopt geen keuken maar vermoedelijk verkoop je wel wat anders!

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:De enige reeële prijs is de prijs die de consument (JIJ dus) wil betalen.
Inmiddels wil TS die prijs niet meer betalen, en daarmee is de prijs volgens jouw definitie dus niet meer reeel.
Moneyman schreef:Het is van tweeën één: óf je oriënteert je vooraf, of niet. Maar achteraf de zwarte piet bij de keukenverkoper neerleggen terwijl je zelf je huiswerk niet hebt gedaan getuigt van weinig zelfreflectie en is weinig chique.
Keukenverkoper en chique in 1 zin......kom je niet vaak tegen
Alle verkooptrucs in de keukenhandel staan volop op dit forum beschreven, en zijn de normale dagelijkse praktijk.
Maar daarom zijn dit soort praktijken natuurlijk niet normaal. De ontransparante prijsopbouw, gegoochel met kortingen waar direct voor beslist moet worden. Terwijl je volgens voorwaarden gewoon recht heb op vrijblijvende aanbieding welke 14 dagen geldig is.
Moneyman schreef:Je bestempelt degene met wie je een open en eerlijke deal hebt gemaakt tot oplichter, terwijl je zelf er alles aan gaat doen om je contractuele verantwoordelijkheid te ontlopen... Wie is er dan precies "een oplichter"?!?
KC is wel eens in het programma Opgelicht! geweest....en dat was niet omdat het er zo open en eerlijk aan toe ging.


Als Spike29 beloofd is dat dit het goedkoopste van Nederland is.......dan zou ik eens in een ander KC filiaal de keuken laten uitrekenen. Neem een andere partner mee, geef die als naam op, anders hebben ze je wel erg snel door.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

GJvdZ schreef:
spike29 schreef:Al hoop ik dat dan consumentenrecht veranderd is enhet niet meer geld : handtekening is handtekening!
Wees dan wel consequent, en laat dat dan gelden voor alles: ook de handtekeningen onder jouw arbeidscontract zou je dan niet meer geldig moeten laten zijn.
HUH? Arbeid (recht) is toch volledig wat anders?
Dat is gewoon proeftijd en als je niet eens bent met de overeenkomst kan je weer onderhandelen of binnen 1 of 2 maanden gewoon kosteloos op zoek gaan naar een andere baan of andere werknemer.
dus wat bedoel je?

Dat is trouwens ook onderhevig aan veranderingen in je arbeids contract: Heb je nooit je verschillende jaargangen gelezen van je "bedrijfshandboek"? daar word ook eenzijdig dingen veranderd door de directie nadat je je arbeids contract getekend hebt. Ook secondaire arbeidsvoorwaardes veranderen doorlopend.
En een vaste baan is al geen vaste baan meer.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door igen »

Ja hoor, ik werk bij DMG, KPN, Ziggo,TROS en bijna alle webshops. *zucht*
Na zo'n opmerking weten we wel waar we mee te maken hebben.

Dus jij bent van mening dat de verkopers bij zaak A aan jou gaan uitleggen waarom hetzelfde bij zaak B veel goedkoper is en bij zaak C even duur, maar veel betere kwaliteit...
En daarvoor moet het consumentenrecht veranderen. Opdat speciaal jij je niet meer opgelicht hoeft te voelen...

Ik zeg het toch: "kansloos"

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door tijger1 »

U was toch euforisch van die keuken? Nou mooi toch. Afnemen dus en betalen. Heel simpel. Ja, ook ik werk bij alke keukenboeren in het land,

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door chrisd1 »

GJvdZ schreef:
spike29 schreef:Al hoop ik dat dan consumentenrecht veranderd is enhet niet meer geld : handtekening is handtekening!
Wees dan wel consequent, en laat dat dan gelden voor alles: ook de handtekeningen onder jouw arbeidscontract zou je dan niet meer geldig moeten laten zijn.
Daar gaat spike natuurlijk niet over; je moet je wettelijk gewoon aan je afspraken houden.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: burger keuken verkoper

Ongelezen bericht door spike29 »

Verkopers hoeven mij niks uit te leggen waarom welke marge waar beter tot zijn recht komt, iedereen mag gewoon EERLIJK zijn brood verdienen.
Misschien ben ik verkeerd begonnen met in de keuken te willen kijken maar als je gewoon netjes voedsel aanbied voor een eerlijk prijs HOEF ik ook niet in je keuken te kijken.
En als je gewoon een offerte vraagt en je die gewoon geven zonder je proberen te laten tekenen voor iets met allerlei trucs dan heb ik niks tegen deal is een deal.
Want dan kan je thuis rustig nalezen en bedenken of je het waard is. En als je dan niet verder kijkt prima. Ik vind afdingen of onderhandelen zoals jij het noemt ook niet netjes om het onderste uit de kan te slepen. Hoogstens een beetje afronden of een kleine tegemoetkoming ergens in.

Het feit dat jij de schuld legt bij de klant en niet de praktijken van die kc/DMG verkopers veroordeeld vind ik redelijk apart.
Consumentenrecht is er niet voor niks, bijv. ik koop een telefoon en ik krijg een dummie(plastic lookalike) in de doos mee en ontdek dat thuis, tja had je aankoop maar moeten checken voordat je betaalde bij de kassa! (overigens heb ik net zo'n t*fushekel aan consumenten die iets terugbrengen en liegen over de reden van het defect/schade of zelfs een prijsstickers overplakken om de boel te belazeren en goedkoop iets te kopen. of die zelfde dummie in china bestellen en gebruiken om echte telefoons te verwisselen met die dummie en terugbengen.) Iedereen moet werken om zijn geld te verdienen dus misbruik maken van een situatie is altijd schandelijk.
Indien consumenten via de rechter niet beschermt worden zullen gladjakkers (dus niet de gewone normale verkoper!) proberen de boel te belazeren en er altijd mee wegkomen behalve als het slachtoffer eigenrechter zal spelen.
Of iemand komt met 20 hooligans een keukentje kopen voor 1000 euro omdat anders dingen gebeuren die niet fijn zijn... "hier tekenen ja" dank je tot volgende week, want tja dat is dan toch ook "bedrijfsrisico"?

Dus een goed consumentenrecht met een goed werkend geschillencommisie is in beide belang de klant en de verkoper/ondernemer!

Maar goed, ik was in de veronderstelling dat dit forum bedoeld was om de benadeelde personen al dan niet naïef(volgens jullie) en minder thuis in de denk patronen van de vrije verkopers in deze wereld, te helpen de praktijken die sommige "verkopers" of verkoop bedrijven hanteren te bestrijden.
Laatst gewijzigd door spike29 op 20 feb 2016 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten