LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] composiet keukenblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jelsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2014 12:30

composiet keukenblad

Ongelezen bericht door jelsie »

Zonder verklaarbare aanleiding is in het composietkeukenblad (3 jaar) vanaf de spoelbak een scheurtje ontstaan, wij hebben gekozen voor 5 jaar garantie op alle onderdelen en materialen,bij het doorgeven van de klacht werd gezegd dat het keukenblad slechts 1jaar garantie heeft,deze bepaling kan ik tot nu toe nergens terug vinden. Heeft iemand ervaring met het ontstaan van deze klacht en afhande-
ling hiervan?

Klaver5
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 mei 2012 22:19

Re: composiet keukenblad

Ongelezen bericht door Klaver5 »

Ik heb het een keer gezien bij familie.
Dat kwam door de warmte van de zon die vanaf het dakraam op het keukenblad scheen.
Door het warmteverschil schaduw/zon begon het blad vanaf de hoek bij de spoelbak te scheuren.
De scheur is gestopt door een gaatje te boren aan het einde van de scheur.

werkbladenspecialist
Berichten: 444
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: composiet keukenblad

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Composiet bladen scheuren niet zonder reden, het is echter naderhand moeilijk aan te tonen waaraan het heeft gelegen. Proeven die wij hebben gedaan geven aan dat de grootste kans op scheuren komt door hitte en dan bedoel ik de hitte van de onderzijde van een pan! de tweede mogelijke oorzaak is overbelasting door op het blad te staan of te zitten. In zeer uitzonderlijke gevallen kan een blad door spanning in het blad scheuren maar dat is eigenlijk alleen direct na montage een mogelijke oorzaak. Van de andere kant zal een goede keukenzaak samen met u een oplossing moeten zoeken.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: composiet keukenblad

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Dit is een lastige.

Bij de levering van het blad thuis destijds is er getekend voor onbeschadigd ontvangst, dus de leverancier is hiervoor niet meer te benaderen. (het kan zijn dat dit scheurtje er al zat tijdens de montage maar onzichtbaar)

Bij oplevering van de keuken zet de klant een handtekening voor onbeschadigde oplevering zonder punten verder. Ik ga er van uit dat de monteur het beginnende scheurtje had gezien dat hij dit wel had gemeld.

Ik heb wel eens mensen op het werkblad zien staan om gordijnen op te hangen op boven op de kasten schoon te maken, dan is de kans wel erg groot dat er iets dergelijks gebeurd.

Ik heb ook wel een monteur met wigjes onder het blad in de weer gezien om het blad overal te goed te laten rusten.

Vaak zit er naast de spoelonderkast een vaatwasser en heeft de spoelonderkast niet echt een goede voorregel om het werkblad te monteren en is dit een niet stabiel geheel.

Als je door de knieën gaat bij de scheur kun je misschien zien of het blad hier goed rust op de onderkasten.

Expertise is hier wel van belang, ik zou hier beginnen met te informeren bij de schade expert van je verzekering, die hebben het misschien vaker meegemaakt en nog wat tips?

Leg eens een waterpas op het blad, of een knikker, bij stenen werkbladen is het van cruciaal belang dat de keuken 100% waterpas staat om dit soort klachten voor te zijn.

Ik heb wel eens een monteur glaslijm in de scheur zien spuiten met een naald, dan voorkom je misschien dat die verder scheurt maar ik weet niet hoe zich dit houdt in de toekomst.

Succes!

Emma Jansen

Gesloten