LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De beste keuken van Nederland!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door kweenie »

Hark, ik ben (als consument) ook wel benieuwd hoe vaak je bent verhuisd. Of beter gezegd, hoe lang je op zijn langst van je keuken(s) hebt genoten.

De kwaliteit, of in elk geval de duurzaamheid, van een keuken laat zich, volgens mij, pas merken als de keuken er een tijd staat. Als je bv. over 5 jaar weer gaat verhuizen, dan zou ik ook voor de combinatie van prijs en uiterlijk gaan, en minder behang hechten aan duurzaamheid. Dan kun je ook van een kwalitatief mindere keuken prima genieten. Maar dat heeft in mijn ogen weinig met de kwaliteit van de keuken te maken.

Als je een keuken voor langere tijd wilt hebben, dan zul je toch meer geïnteresseerd zijn in de duurzaamheid van de keukens.

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Ook hier weer meningen van keukenverkopers zoals Zelfstandigste die verweven zijn met eigen commerciele belangen.

Keukenverkopers verlaat dit forum!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

zoals Zelfstandigste die verweven zijn met eigen commerciele belangen.
Lachen man......u leest echt geen topic aandachtig he!? :? Blijkbaar weet u meer als mij qua commerciële belangen...............

Even voor de duidelijkheid IK heb er 0,0 belang bij dat er Rotpunkt wordt verkocht, mijn belangen liggen elders.....


Tot op heden heeft u nog NIETS bijgedragen aan dit forumhoofdstuk, en zijn er diverse consumenten het niet met u eens, kom eens met een gedegen verweer.......

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Wanneer u aandachtig reactie van Zelfstandigste leest, zult u als klant begrijpen dat u niet naardeze heer moet luisteren.

Alleen maar promo en afgeven op anderen

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Radarvoorklanten wat vindt u van Rotpunkt?

verkoper01
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:27

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door verkoper01 »

awjoh vergeet Rotpunkt.

kom gewoon gezellig naar Bruynzeel :)
mooie keukens, wordt zelf geproduceerd.
en onthoud : kwaliteit hoeft niet duur te zijn.

kom dan wel naar de V&D den haag he ;)

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ow God, zijn we van Rukkervoorklanten af komt er een of andere manse petjesdragende, gepimpte VW Golf '88 rijdende Verkoper01 uit Den Haag hier nuttig zijn..

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door maxx »

Geplaatst op 31 Jul 2009 12:46 door verkoper01


--------------------------------------------------------------------------------

awjoh vergeet Rotpunkt.

kom gewoon gezellig naar Bruynzeel
mooie keukens, wordt zelf geproduceerd.
en onthoud : kwaliteit hoeft niet duur te zijn.
kom dan wel naar de V&D den haag he



Hey verkoper01,

Blijkbaar heb je het erg rustig in Den Haag dat je moet spammen op een forum. Misschien kun jij jezelf dan beter een keer verdiepen in de herkomst van die, in jouw ogen, mooie kwaliteitkeukens.

De keukens die door jouw baas gemaakt worden zijn alleen te vinden in bouwmarkten. De keukens die jouw baas inkoopt bij Schuller daarentegen hebben een goede kwaliteit maar worden alleen aangeboden na een handjeklap-voorstelling om te verbloemen dat jouw baas eerst de catalogusprijzen met 30% verhoogt om de belachelijke kortingen op keukenapparatuur te compenseren.

Bij Rotpunkt, zeker niet mijn favoriet, weet je in ieder geval waar de keuken vandaan komt en dat je krijgt wat je betaalt. Geen gepronk met andermans veren.

MVG

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Yeah right,

Daar komt onze met twéé maten metende doe-het-zelver weer (Maxx). Laat er zelf geen gras over groeien om te pas en onpas zijn eigen, op de afgrond balancerende Format te promoten maar kruipt onmiddellijk uit zijn hol in Heemskerk om in zijn moraliserende rol andere af te bekken die het zelfde doen, namelijk achter hun eigen product staan.

Daarnaast worden er geen leugens verteld door Verkoper 01 want Bruyzeel is een prima product dat niet in de bouwmarkt maar in meer dan 40 of 50 speciaal zaken door het hele land aan de man worden gebracht. Er worden bijna maandelijks nieuwe winkels geopend op prima stekken, a locaties en dergelijke. Eén van de groot aandeelhouders van Bruynzeel is Achmea. Die zorgen tevens voor heel wat klandizie zoals je kunt begrijpen.
Blijkbaar heb je het erg rustig in Den Haag dat je moet spammen op een forum
Als er iemand de afgelopen jaren heeft bewezen tijd te hebben om te spammen dan ben jij dat Maxx. Laat het modereerbeleid dus maar over aan de mensen van Tros Radar!

GWTE (At Your Service)

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Waarom gaan jullie niet even samen de kroeg in onder het genot van een biertje en vechten het daar uit?

Mensen vragen om ervaringen en niet om gekonkel onderling (wil zelf ook best eens sarcastisch om de hoek komen hoor :oops: ) maar jullie mogen elkaar niet zo? Misschien buiten het forum wel, probeer het eens, misschien wel gezellig.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

wil zelf ook best eens sarcastisch
Hoe bedoel je? Er zit geen greintje sarcasme in mijn reactie…….ik meen het.

GWTE (At Your Service)

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door Eek »

@GWTE Bruynzeel word niet verkocht in bouwmarkten ?!!! Laat ze het maar niet horen in BoZ ! Er word veel verkocht via de bouwmarkten,kijk voor de gein eens bij de Karwei keuken afdeling...

Al het hoogwaardiger spul komt inderdaad bij de firma Schuller vandaan en word onder eigen label verkocht, de zogenaamde Bruynzeel Optima lijn.

Verkoper01 denk niet dat K. er erg blij van word dat je hier zit te spammen...

MAXIEM

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Maxiem

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door maxx »

Daar komt onze met twéé maten metende doe-het-zelver weer (Maxx). Laat er zelf geen gras over groeien om te pas en onpas zijn eigen, op de afgrond balancerende Format te promoten maar kruipt onmiddellijk uit zijn hol in Heemskerk om in zijn moraliserende rol andere af te bekken die het zelfde doen, namelijk achter hun eigen product staan.



Zozo beste Gerrie,

Na een beetje regen kruipen niet alleen de wormen naar het oppervlak :wink: Is het alweer die periode van de maand? Valselijk betichten van spammen, plaatsen van onwaarheden, internetten tijdens werktijd en het verdedigen van foute stellingen waarvan iedereen het tegendeel al jaren weet. Maar ok, ik leg het nog een keer uit.


Wanneer ga jij je nu eens op feiten baseren. Ja, ik ben overtuigd van de kwaliteit van Format en dat komt niet alleen omdat ik het verkoop. Ik ben Format gaan verkopen omdat ik het diverse malen gemonteerd heb. Zo weet ik ook dat Schuller een goed product levert en dat het eigen product van B. de laatste jaren is afgegleden.

Wat spammen betreft ben jij de enige die de mogelijke standplaats van mijn toko op internet blijft roepen. Ik heb 1 keer een foutje gemaakt in het begin en heb dit bericht daarna aangepast. We hebben het hier al eerder over gehad en ook toen heb je op mijn verzoek de plaatsnaam uit jouw bericht geschrapt. Graag die actie nog een keertje herhalen.

Het bericht van Verkoper1 is alleen maar geplaatst om mensen in zijn winkel te krijgen tegen de regels van dit forum in, makkelijk zat. Hij heeft nog net niet zijn personalia in zijn bericht verwerkt.

Eek is blijkbaar wel op de hoogte hoe het werkt bij B. Het is echt geen geheim maar als jij dat dunne laagje chroom erover wil blijven leggen, perfect. Wees alleen eerlijk over de herkomst van het product. Tijdens de montage hebben we vaak stiekum de Schullerfolders uit de kasten moeten smokkelen in opdracht van...... want owee als de klant dat toch eens wist.

Liegen over de herkomst van je product doe je alleen als je iets wilt verbergen zoals dat de prijzen met een factor extra worden berekend of die waardeloze laagste prijsgaranties.

Vanuit een regenachtig Tsjechie,

MVG

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

GWE, als je een beetje geweten hebt dan denk je met de consument mee, wil niet zeggen dat je dat niet doet maar als je mijn opmerking (met een knipoog) al als zere neus neemt zegt dat meer over jou dan over mij.
Ik ben een tevreden consument ja, heb een dure keuken, ja, heb een tpomonteur gehad en nog (paar plankjes en zo) ja. Maara, mag ik dan niet sceptisch zijn tegen het hele keukenwalhalla? De één is de ander niet.
Heb persoonlijk enorm goede ervaringen met de kerels die het werk moesten uitvoeren, die waren helemaal top! En wat de keuken betreft, had geen betere monteur kunnen hebben, fijne kerel en een meedenker. Zal hier geen namen noemen want heb nog een probleem met de vloer maar de rest (plee, stucwerk, keuken, werkblad ed) zijn tóp verzorgd.
Dus GWE, ik zie niets in uw opmerkingen van sarcasme en beticht u daarvan ook niet.
Heb een heleboel geld neergesmakt voor mijn droomkeuken en moet zeggen, een droom komt uit.
Er bestaat ook zoiets als een (redelijk) tevreden consument en die zie je hier te weinig, nou, laat ik er één van zijn.
Ben een hele blije keukenmuts :lol:
(enne, die vaatwasser .... supergeval, heb alles van Siemens behalve de afzuigkap, da's die fameuze Itho met een listig verstopt filterje, ben er verliefd op.
FF nog een tip, rvs wordt het mooiste met een microvezeldoekje met puur afwasmiddel, even naspoelen en met een zachte ouwe theedoek nawrijven. Deed ik met mijn oude kookplaat van 16 jaar ook en dat ding was als nieuw.
Voor de rest vindt ik de keukenexperts hier wel te pruimen hoor maar niet elkaar neermaaien hoor.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Bai ze wee, niks aanbetaald en alles netjes geregeld, alle afspraken zijn nagekomen en keurig afgehandeld, gaat om een keuken van 23.000 euri dus dan mag je ook wat verwachten en hoera, het kan dus wel.
Hulde aan het bedrijf en alles naar zijn waarde en dat is het ook.
Het kan dus echt wel goed gaan, vandaar.
Volgend jaar mogen ze ook mijn badkamer komen doen. :P

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Moet nog even wat kwijt, waarom halen jullie elkaar nou zo neer, de één is een zelfstandige keukenjongen, de ander wat minder zelfstandig en er zit vast een mandemakerfiguur bij. De keukenmarkt is al zo ondoorzichtig dus denken jullie nou echt die beter te maken door elkaar of de consument neer/ af te hakken? (sorry maar zo ervaar ik dat)
Punt één, je kunt niet in de consument zijn beurs kijken,, de één heeft een budget van 5000, de ander voor 50.000 of meer
Punt twee, is de rijkere consument de meerdere? Denk toch dat iedereen recht heeft op een fatsoendelijke keuken.
Punt drie, waarom denken veel keuken"boeren"dat ze een klant kunnen binnenhalen onder rare voorwendselen, hoewel dat wettelijk geen steek houdt
Punt vier, hoe kan het dat een potentiele koper die boven een bepaald budget eerder geholpen wordt dan een "kleinere"klant (dit vanuit ervaringen van kennissen). Sluit aan op punt één (Zeg niet dat het niet waar is want weet van vrienden wel beter)
Punt vijf, waaro altijd aanschoppen tegen elkaar, mag de consument zelf bepalen wat hij wil en wat hij er voor wil uitgeven, vindt vaak de (overigens vaak ook bruikbare reacties van) keukenboeren hier nogal neerbuigend en zeker tov elkaar. Denk erom, jullie bestaan bij de goodwill en de financiele mogelijkheden van de klant, en laat die laatste nou jullie brood op de plank brengen, heb een beetje meer eerbied en sla elkaar hier niet om de oren.
:cry: Zó, dát is eruit, ben er moe van
Hoe dan ook, de keukenwereld blijft een rare, ondoorzichtige wereld :roll:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hee blije keukenmuts.... eindelijk weer eens iemand "recht voor z'n raap" daar hou ik van :)

Punt 1: ik heb nog nooit naar iemands budget gevraagd wel naar de wensen ...... en dan desnoods bijgesteld omdat het financiëel niet haalbaar is.

Punt 2: Nee hoor, iedere klant is er 1 er is zelfs iemand geweest die mij (ik lieg niet!) 1000 euro bood als ik eerder met de keukenplaatsing wilde beginnen. Ik heb de beste man uitgelegd dat als iemand mij meer zou bieden ik ook niet de afspraak met hem zou verzetten. Dus de keuken is volgens vastgelegde afspraak geplaatst (Deze standvastigheid heeft mij nog wel een aardige fooi opgeleverd :wink: )

punt 3: Helaas.............zolang het ze lukt

punt 4: Gelukkig gebeurt dit bij veel zaken zodat winkeltjes als die van mij de klanten die deze verkoopmethoden doorzien toch nog een prachtige keuken kunnen aanschaffen.

punt 5: Ik krijg braakneigingen als een verkoper zijn product wil promoten door een ander de grond in te praten, in welke markt dan ook. Maxx zal nimmer negatief over een merk zijn om zijn geliefde format daar boven te stellen. GWTE zal ook geen reclame voor een bepaald merk maken doch heeft eerdergenoemde er een handje van om iedere reactie van een verkoper onderuit te halen zonder inhoudelijk op een topicvraag in te gaan en daar wordt ik persoonlijk om in uw bewoordingen te blijven "zo moe van" :cry:

Mijn keukenwereldje is zeer doorzichtig en klein (en dat wil ik absoluut zo houden!). Het forum is een middel om te leren en te helpen, daar van uitgaande is dit een prachtig medium. En d'r zijn er veel meer die denken zoals ondertekende, en als er meer zijn die als "helpendhandje" denken zullen ze de schreeuwerige kortingreclames mijden...zodat bijna een ieder krijgt wat hem toe komt.

Blijven lachen........het is prachtig weer, en maxx......fijne vakantie!

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

:lol:
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 08 aug 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: De beste keuken van Nederland!

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Vergeet nog iets belangrijks: behandel iedereen naar je hart, de monteurs komen voor jou iets leuks doen en verdienen daarom een fijne benadering, bakkie koffie, interesse, een lunch en uiteindelijk een leuke enveloppe met inhoud. Zij zijn voor jou bezig en sámen moet je er wat moois van maken.
Als je goed voor de mannen zorgt zorgen zij ook goed voor jou.

Gesloten