LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Tweede Kamer keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sander02
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 apr 2012 01:04

De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Sander02 »

Na mijn ontdekking over van BMG bende, verbaasde ik me over het feit dat keukenwinkel De Tweede Kamer daar ook onder valt.

Deze zeer chique ogende winkel met veelal exclusieve handgemaakte keukens
in eigen meubelfabriek, heeft bij mij een goede eerste indruk gemaakt.

Ik neem aan dat deze niet werken volgens de mandemakers formule
met mega marges en altijd weer ruimte tot onderhandeling/afdingen?
Het gladde mannetje heb ik in iedergeval niet getroffen.

Klopt het dus dat niet alles wat onder BMG valt per definitie als onprettig moet worden beschouwd?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

Ik ben inmiddels aan mijn 3e keuken. De eerste zat al in dit huis toen ik het huis kocht, de tweede was een hacker die ik bij een zelfstandige heb gekocht. De derde was een hacker die ik bij de Grando heb gekocht. Volgens mij valt Grando ook onder DMG of is DMG daar aandeelhouder of zoiets. Ik ben blij met mijn keuken, ook met de service. Dus ik heb niets te klagen.

De hele aggressieve verkoop techniek die je vaak hoort van DMG heb ik niet meegemaakt, maar ik had duidelijk aan het begin gezegd dat ik die dag niet ging tekenen en dus gezegd dat als dat een probleem was dat de man die die keukens verkocht dat meteen maar moest zeggen want anders zou het zonde zijn van zijn tijd. Ik heb een tekening meegekregen en ook een bedrag waar de keuken zou liggen (tussen zoveel en zoveel, dus geen precies bedrag) Later hebben we dat nog wat naar beneden onderhandeld (dus toen ik wel ging tekenen)
Keuken is keurig afgeleverd op afgesproken tijd (moest wel het hele bedrag aanbetalen) en is ook keurig geinstalleerd. Waren een paar dingetjes fout maar die zijn eigenlijk snel en zonder toestanden opgelost. Keuken staat er nu bijna 3 jaar en ik ben er nog steeds blij mee.

Nou kan het zijn dat ik gewoon geluk gehad heb, maar ik heb er echt niets over te klagen

isabel

Dutch057
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2012 11:07

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Dutch057 »

Jawel hoor, ook De Tweede Kamer valt onder de DMG paraplu. Het betreft hier keukens die in de duurdere prijsklasse vallen. Veel is handgemaakt maar er staan ook gewone fabrieksmatig gemaakte keukens. Iedere formule heeft z'n eigen gezicht. Bij De Tweede Kamer is dat " het vertrouwde gezicht", normale kleding, dus geen snelle pakken en stropdassen. Er wordt minder druk gezet als bij bijvoorbeeld de Keukenconcurrent, die ook onder DMG valt, waar ze bij wijze van spreken een pistool in het laatje hebben liggen.

Ook bij De Tweede Kamer kan er gewoon nog minimaal 20% van de aangeboden prijs af...... :lol:

Lotte2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2012 14:54

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Lotte2 »

Wij zijn ook bij de Tweede Kamer geweest maar in de tussentijd wees een kennis van ons op keuken en bad in Vaassen, waar we nog meer kregen dan wat we wilden en voor een hele scherpe prijs.
Laatst gewijzigd door Lotte2 op 21 jan 2014 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander02
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 apr 2012 01:04

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Sander02 »

Dank jullie wel.

Het vergelijken van een offerte met meerder keukenzaken had ik niet echt aan gedacht. Dan moeten ze ook exact hetzelfde kunnen leveren. Mogelijk dat ik toch eens een ontwerp en prijsberekening bij de Tweede Kamer laat maken. Dan merk ik van zelf of het me bevalt en hoeveel er nog van de prijs af kan. Kan altijd nog zeggen van huh, jullie zijn toch van de Mandemakers groep, dan moet er dus de helft nog wel afkunnen :mrgreen:

flossie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2012 16:45

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door flossie »

de keukenkampioen beweert zelfs dat 'de tweede kamer' keukens gebouwd worden door hun. en dat terwijl hun ontwerper 'steinhaus' niet eens bestaat! ik heb mij ingeschreven om een kijkje te nemen in hun fabriek, maar vervolgens niets meer gehoord. raar hè?

Dutch057
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2012 11:07

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door Dutch057 »

Steinhaus is een zelf verzonnen naam, evenals Barletti, die ook als exclusief door DMG op de markt wordt gezet. Neen, je kan dus niet een kijkje nemen is de Steinhaus fabriek want die bestaat niet......Merken als Bauformat, Burger enz. worden als Steinhaus gepresenteerd. Als je overweegt om een keuken aan te schaffen bij de 2e Kamer dan kan je voor veel minder geld terecht bij Keuken Fabriek Brabant, ook in Kaatsheuvel, deze maakt de keukens voor de 2e Kamer, Mandemakers en Keuken Maxx maar heeft zelf ook een showroom, scheelt je toch snel zo,n 25%.

flossie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2012 16:45

Re: De Tweede Kamer keukens

Ongelezen bericht door flossie »

na diverse aanvragen ingediend on de fabriek van steinhaus te bezoeken, heb ik eindelijk bericht gekregen om een kijkje te nemen in de fabriek van steinhaus. deze staat in vlotho, bij enschede. 25 oktober mag ik komen en t.z.t. sturen ze mij het adres. ik wacht af.
ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten