LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doeco spotjes, handleiding en snel vies?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Doeco spotjes, handleiding en snel vies?

Ongelezen bericht door meerst »

Vraag: Ik heb Doeco astra halogeen spotjes.

Helaas is er met het mixeniets op de spotjes gekomen(niet gemerkt) en nu is het dus een bruine vlek :-(

Verder doet het lampje het enkel als je er stevig tegenaan duwt...

Kortom, ik zal het even uit elkaar moeten halen. Weet iemand waar je een handlieding hiervoor kan vinden? Zie niks op de doeco site..

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Doeco spotjes, handleiding en snel vies?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het "armatuur" bij de ring beetpakken en uit de rvs omhuizing trekken, dit is een standaard spotje. Als de vlek op het glaasje zit gewoon het glaasje vervangen, anders stekkertje losmaken en nieuw spot-armatuur er in zetten (wel opletten of het om de 10 of 20 Watt gaat) dit gaat door deze er gewoon in te drukken, metalen plaatje achter op de spot klemt deze in de omhuizing.

succes

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Doeco spotjes, handleiding en snel vies?

Ongelezen bericht door meerst »

Bedankt. Het halogeenlampje zit aan de zijkant? Bij normale spotjes is dit toch in het midden? De draadjes van de spotjes lopen het metalen omhulsel in. Zag 1-2-3 niet hoe ik het los moest maken?

Verder enig idee waar ik zulke glaasjes kan kopen?

Apart detail, ik heb het armituur los gehald zoals je meldde, terug gezet, en nu werkt het weer :shock:

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Doeco spotjes, handleiding en snel vies?

Ongelezen bericht door meerst »

bump :-) Hij deed het nl weer even, maar is nu echt overleden

Gesloten