LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duropal of Designglas?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sneezie
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2010 19:51

Duropal of Designglas?

Ongelezen bericht door Sneezie »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken en we hebben twee alternatieven:
- Systemat AV 2020, hoogglans oud-wit
- EmotionART 5090, designglas oud-wit

Het punt waarop wij onze keuze willen maken is de krasbestendigheid van de deuren. Wij willen een optimale krasbestendigheid in verband met katten. Nu horen we over beide alternatieven verschillende verhalen.

De één zegt dat de Systemat gemaakt is van duropal en veel krasbestendiger is dan het designglas, omdat dit niet gehard is. De ander zegt juist dat het designglas kattennagel-proof is en dat duropal krasgevoeliger is.

Het nadeel van de duropal deur dat er twee plakranden op zitten, is voor ons geen issue, omdat we kiezen voor een greep aan de bovenkant van de kast over de gehele breedte (en we hebben geen bovenkastjes).

Is er iemand die nuttige tips heeft voor ons bij het maken van de afweging (of wellicht een veel beter alternatief heeft)?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Duropal of Designglas?

Ongelezen bericht door Kulta »

Hallo Sneezie,
Je zegt dat je een greep over de boven kant van de deur wilt, maar je kiest bij Emotion de Art uitvoering, dat wil zeggen de greeploze variant.

Heb zelf de glas deur nog niet verkocht, kan dus niet zeggen hoe zich dat in gebruik houdt, maar gevoelsmatig gaat wat betreft beschadigingen de voorkeur uit naar 2020.

Waarom neem je in je vergelijk niet de 2050 (designglas optiek) en de 4030 (hoogglans gelakt) mee?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duropal of Designglas?

Ongelezen bericht door Janny »

sneezie,

Vraag aan de leverancier een monster van beide producten.

Thuis testen wat het beste bestand is tegen uw problemen, en u weet de oplossing proefondervindelijk

Het is de eigen interpretatie van krassen die er komen. niet iedereen ervaart hetzelfde.

Janny

Sneezie
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2010 19:51

Re: Duropal of Designglas?

Ongelezen bericht door Sneezie »

Kulta schreef:Hallo Sneezie,
Je zegt dat je een greep over de boven kant van de deur wilt, maar je kiest bij Emotion de Art uitvoering, dat wil zeggen de greeploze variant.

Heb zelf de glas deur nog niet verkocht, kan dus niet zeggen hoe zich dat in gebruik houdt, maar gevoelsmatig gaat wat betreft beschadigingen de voorkeur uit naar 2020.

Waarom neem je in je vergelijk niet de 2050 (designglas optiek) en de 4030 (hoogglans gelakt) mee?
Wij dachten dat hetniet greeploos was; we hebben een offerte met grepen. De 4030 is gelakt, voor zover ik goed geïnformeerd ben ik gelakt minder krasbestendig dan dan de duropal-variant en glas-variant. Of heb ik het verkeerd?

Kun je me uitleggen wat designglas-optiek precies is en hoe de krasbestendigheid is t.o.v. glasdesign en duropal?

Gesloten