LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe keuken....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Anouschka Kanter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:15

Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Anouschka Kanter »

Ik ga samenwonen met mijn vriend en in onze nieuwbouwwoning is nog geen keuken ingebouwd.

Ik ben me gaan oriënteren op internet maar zie 'door de bomen het het bos niet meer'....

Ik kreeg een tip over dit forum om meer duidelijkheid te krijgen over wat wel en wat niet met een nieuwe keuken.

Omdat we weinig tijd hebben en de keuken vrij snel nodig hebben wil ik vragen of er forumleden goede en nuttige tips hebben.

Mijn dank alvast!

Anouschka Kanter

Luzzie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2015 16:21

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Luzzie »

Neem in ieder geval de tijd! Ga bij verschillende goede keukenbedrijven langs en laat je adviseren. Neem de maten van de keuken mee. Vaak past een standaardkeuken (showroommodel),soms is er maar een kleine aanpassing nodig. Vergelijk merken en prijzen en betaal vooral niet teveel, kortingen van 50% op de kasten zijn heel normaal. Ook op apparatuur kun je afdingen, vergelijk met inbouwapparatuur op internet en je weet de marge. Het inmeten en de werkzaamheden zoals leidingen etc valt altijd buiten de prijs. Het plaatsen staat als het goed is in de offerte. Maar let op het aansluiten van alle apparatuur en de aansluitmaterialen moeten er ook instaan.
Laat je niet verleiden door verkooppraatjes en teken pas iets als je alle voorwaarden en de offerte heel goed bestudeerd hebt. Google op naam van het bedrijf voor ervaringen van klanten.
Service is ook belangrijk. Als je zelf handig bent biedt Ikea of 2e hands keuken op Marktplaats uitkomst. Veel succes!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Luzzie schreef:Ook op apparatuur kun je afdingen, vergelijk met inbouwapparatuur op internet en je weet de marge.
Was het maar zo, een internetshop heeft natuurlijk hele andere overheadkosten dan een keukenleverancier met een fysieke winkel/showroom. Dus die vlieger gaat echt niet op.

En TS, al eens aan een keuken kopen in Duitsland gedacht? Geen opgeklopte prijzen, maar direct een nette prijs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

Je moet inderdaad niet denken dat je bij een 'gewone' winkel de zelfde prijs voor apparatuur hebt als via Internet. Vanwege o.a. service, garantie en installatie zal het wat duurder zijn, maar het geeft wel een indicatie. Maar grote kans dat de keukenwinkel dan gewoon 100 euro van een apparaat afhaalt en bij de kasten erbij optelt. Dan lijkt het ineens of je toch Internetprijzen betaalt...

Ga in elk geval rustig bij wat winkels kijken. Als ze meteen beginnen over korting of speciale acties, ga dan naar een ander. Je wilt immers een keuken en geen korting en dus ook info over keukens en niet over kortingen...

Een goede winkel zal je een nette en duidelijke offerte meegeven, waar je rustig over kunt nadenken. Die heeft namelijk niets te verbergen en hoeft geen trucs uit te halen met bv 50% korting. (dan kun je je immers ook afvragen: 50% korting op wat? Als de prijs eerst drie keer zo hoog is gemaakt, dan betaal je met 50% korting nog steeds de helft te veel...)

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door Corsarob »

Luzzie schreef:Vergelijk merken en prijzen en betaal vooral niet teveel, kortingen van 50% op de kasten zijn heel normaal. Ook op apparatuur kun je afdingen, vergelijk met inbouwapparatuur op internet en je weet de marge.
Zucht... Ik snap niet dat er nog steeds wordt geroepen dat je 50% korting op apparatuur en kasten kunt krijgen; komt iemand om een keuken te kopen of korting te kopen? Als iemand 50% korting op kasten geeft, hogen ze die eerst op met 200% om vervolgens de helft weer terug te geven. Ga naar een zaak waar men goed luistert, je wensen invult en verschillen uitlegt tussen de merken die ze verkopen. Dan kunnen ze je waarschijnlijk ook haarfijn uitleggen waarom men geen 50% korting kan geven. Het enige wat telt is de prijs onder de streep, niet de korting die ze geven. Een zaak waar 50% korting op alles wordt gegeven, is uiteindelijk maar enkele honderden euro's goedkoper dan de zaak waar ze niets ophogen en normale kortingen geven. En montage voor een euro? Ook niet geloven; ken jij een zzp'er die een keuken voor 1 euro monteert?

Succes! Kijk eens op Wugly of Qasa voor reviews over keukenbedrijven.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door *.* »

Inderdaad, alle loze opmerkingen over kortingen.
Ga naar een keukenzaak en vraag een directe bodemprijs.
Alle winkels die roepen 40-50% korting te geven, de montage cadeau doen en nog veel meer "omdat mijn baas jarig is" acties hebben gewoon overslaan.

Ikea, Superkeukens en kleine keukenzaken daar krijg je een eerlijke prijs.

Vraag wat je onder streep kwijt bent.

Gesloten