LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe keuken....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

Naja op "Showroommodellen" kan ik me dat wel voorstellen, je wil van die Rommel af op je winkelvloer.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:Naja op "Showroommodellen" kan ik me dat wel voorstellen, je wil van die Rommel af op je winkelvloer.

Vorige week waren deze nog gewone keukens uit de lopende collectie en kosten toen tot 70 % meer. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee hoor, dat waren splinternieuwe keukens, rechtstreeks uit de fabriek. Die kun je nu nog steeds kopen,tegen de normale prijs. Een showroomkeuken is een keuken in de winkelopstelling, die daar al een tijdje staan. Die moet dus maar net in je keuken passen. En kan ook gebruikssporen hebben. Daar betaal je dus (terecht) minder voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

Vorige week waren deze nog gewone keukens uit de lopende collectie en kosten toen tot 70 % meer
Lijkt me sterk want een showroommodel is er maar een van.

//Edit Kweenie is me net voor.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Vorige week waren deze nog gewone keukens uit de lopende collectie en kosten toen tot 70 % meer
Lijkt me sterk want een showroommodel is er maar een van.

//Edit Kweenie is me net voor.

Dan lees nog en keer mijn link:
kortingen tot 70% op diverse showroommodellen,

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:Nee hoor, dat waren splinternieuwe keukens, rechtstreeks uit de fabriek. Die kun je nu nog steeds kopen,tegen de normale prijs. Een showroomkeuken is een keuken in de winkelopstelling, die daar al een tijdje staan. Die moet dus maar net in je keuken passen. En kan ook gebruikssporen hebben. Daar betaal je dus (terecht) minder voor.
Minder betalen is ook juist, maar een korting van 70 %, maar ja, sommige laten zich graag misleiden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, zulke kortingen hebben ze regelmatig ook bij zo ongeveer alle andere artikelen. Zoals kleding, maar bijvoorbeeld ook apparatuur. Maar als zoiets bij een gebruikte keuken gebeurt, is dat ineens raar.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:Ach, zulke kortingen hebben ze regelmatig ook bij zo ongeveer alle andere artikelen. Zoals kleding, maar bijvoorbeeld ook apparatuur. Maar als zoiets bij een gebruikte keuken gebeurt, is dat ineens raar.

Vergelijking gaat niet op.
Natuurlijk is het raar, want een kledingstuk van 100 euro met 70 % korting is dan 30 euro.

Een keuken van 20 000 euro kost dan 6 000 euro, is toch en verschil of niet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

eleven schreef:
kweenie schreef:Ach, zulke kortingen hebben ze regelmatig ook bij zo ongeveer alle andere artikelen. Zoals kleding, maar bijvoorbeeld ook apparatuur. Maar als zoiets bij een gebruikte keuken gebeurt, is dat ineens raar.

Vergelijking gaat niet op.
Natuurlijk is het raar, want een kledingstuk van 100 euro met 70 % korting is dan 30 euro.

Een keuken van 20 000 euro kost dan 6 000 euro, is toch en verschil of niet.
Dit bericht sluit aan bij de praktijk, alles andere is ongeloofwaardig.
Quark schreef:Bij een Duitse keukenboer, krijg je gelijk de prijs wat het kost, onderhandelen is (bijna) niet mogelijk.
Als je bij de grote Nederlandse keukenzaken binnen komt, beginnen ze eerst met een zeer hoge prijs, als je een paar keer zucht of bedenkelijk kijkt, vallen er gelijk ( te makkelijk) al een paar honderd euro af.
Dan als je even doorzet, moet de verkoper altijd even met zijn baas overleggen, hij loopt dan naar achteren, drinkt een kop koffie en komt terug met (je mag je handen volgens hem dichtknijpen) een eenmalig aanbod wat hij van zijn baas mag geven ( staat allang in de computer wat de keuken minimaal kost) maar dan moet je wel gelijk beslissen.
Bekijk onderstaand filmpje voor je op zoek gaat :D

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948
Laatst gewijzigd door eleven op 17 feb 2015 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door kweenie »

Ok, ander voorbeeld. Bij de in dit kader, vanwege de vaste prijzen vaak gewaardeerde en aangehaalde ikea zie ik vaak genoeg ook keukens en keukenonderdelen in de koopjeshoek met vergelijkbare kortingen liggen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:Ok, ander voorbeeld. Bij de in dit kader, vanwege de vaste prijzen vaak gewaardeerde en aangehaalde ikea zie ik vaak genoeg ook keukens en keukenonderdelen in de koopjeshoek met vergelijkbare kortingen liggen.

Klopt, maar mij gaat het om, dat eerst de prijzen kunstmatig omhoog gedaan worden, om dan een geweldige korting te geven.
Dit is natuurlijk niet alleen in de keukenbranche, maar dat is het onderwerp hier.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:Een doodgewone advertentie van een van de keukenzaken.
Hoe kan je 70 % korting geven. QUOTE AANGEPAST...
En waarom geen 70%?
De bruto winsten zijn behoorlijk en dan nog iets van korting er op (of niet ;)) voor het niet hebben van keuze en een product waar iedereen met zijn knuisten aan heeft gezeten.
Laatst gewijzigd door prem op 17 feb 2015 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
kweenie schreef:Ok, ander voorbeeld. Bij de in dit kader, vanwege de vaste prijzen vaak gewaardeerde en aangehaalde ikea zie ik vaak genoeg ook keukens en keukenonderdelen in de koopjeshoek met vergelijkbare kortingen liggen.

Klopt, maar mij gaat het om, dat eerst de prijzen kunstmatig omhoog gedaan worden, om dan een geweldige korting te geven.
Dit is natuurlijk niet alleen in de keukenbranche, maar dat is het onderwerp hier.
Ik heb het al eerder uitgelegd. De prijzen zijn niet kunstmatig omhoog gedaan!! Een domme opmerking, zoiets bestaat helemaal niet het zijn de prijzen die ze hanteren. Dat er ruimte is voor onderhandeling is hoofdstuk 2.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
kweenie schreef:Ach, zulke kortingen hebben ze regelmatig ook bij zo ongeveer alle andere artikelen. Zoals kleding, maar bijvoorbeeld ook apparatuur. Maar als zoiets bij een gebruikte keuken gebeurt, is dat ineens raar.

Vergelijking gaat niet op.
Natuurlijk is het raar, want een kledingstuk van 100 euro met 70 % korting is dan 30 euro.

Een keuken van 20 000 euro kost dan 6 000 euro, is toch en verschil of niet.
Weer een. Op een keuken wordt toch meer verdiend in Euro's dan op een hemd? Dus ook de korting in euro's bij hetzelfde percentage. Er worden nu eenmaal meer hemden verkocht in een winkel dan keukens in een keukenzaak vandaar dat de bruto winstmarge hoger moet zijn. Omdat de kosten hoger zijn dan in een winkeltje.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef: Ik heb het al eerder uitgelegd. De prijzen zijn niet kunstmatig omhoog gedaan!! Een domme opmerking, zoiets bestaat helemaal niet het zijn de prijzen die ze hanteren. Dat er ruimte is voor onderhandeling is hoofdstuk 2.
In welk bericht heb je het uitgelegd, met welke onderbouwing?
Dat het niet zo is, is jou mening.Want andere hebben dan ook een mening.
Lees het bericht van Quark, dan weet je hoe het in elkaar steekt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door prem »

Omdat een prijs kunstmatig omhoog doen niet bestaat. Wat is dan het kunstmatige er aan, meer dan ze volgens jou zouden mogen vragen?
Al vragen ze een ton voor een keuken dan mogen ze dat.
Ik heb Quark niet nodig want ken alle ins en outs, kijk maar hoe ik de ondergang van Henry's heb voorspeld in 2007. Ik werd toen uitgejouwd en later moesten sommigen mij gelijk geven. Is nu niet aan de orde maar een kunstmatige prijs is onzin.
Hooguit kun je zeggen ze hebben een bruto prijs, zonder kortingen.
Begrijp je het nu?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

Ik vroeg gewoon, waar je hebt uitgelegt, dat het zo is, dat kan je niet, want nergens is een bericht van jou te lezen.
Dat je met Quark niets te doen hebt, is mij duidelijk, maar hij/zij heeft het op het punt gebracht, hoe de praktijk uitziet.
Dezelfde mening heb ik ook, daar kan je nog zoveel aan draaien, het blijft zo.
In en uits kennen, zonder onderbouwing kan ik ook neerpennen hier.
Maar ik laat het erbij, heb mijn mening laten weten.

PS
Kunstmatig is,een prijs verhogen, om dan een korting toepassen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

diverse showroommodellen
Als je ooit bij een keukenboer geweest bent weet je dat ze toch wel DIVERSE keukens in de showroom hebben staan , dus MEERDERE (diverse) showroommodellen.
Pffff.... moeilijk he dat Nederlands.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
diverse showroommodellen
Als je ooit bij een keukenboer geweest bent weet je dat ze toch wel DIVERSE keukens in de showroom hebben staan , dus MEERDERE (diverse) showroommodellen.
Pffff.... moeilijk he dat Nederlands.
Daarom heb ik ook diverse (meerdere) showroommodellen geschreven, i.p.v.
bprosman schreef: Lijkt me sterk want een showroommodel is er maar een van.
De hele showroom staat vol met deze modellen, zelf meerdere van een typ van een fabrikaat.
Ja, ik was al bij een keukenboer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door bprosman »

Vorige week waren deze nog gewone keukens uit de lopende collectie en kosten toen tot 70 % meer.
We proberen je uit te leggen dat die 70% alleen geldt op de keukens die in de SHOWROOM staan, en evt. gebruikssporen kunnen hebben. Niet de (uit)lopende collectie.

Gesloten