Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ekelhoffklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018 09:04

Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door Ekelhoffklant » 17 feb 2018 11:39

We hebben uiteindelijk geen goede ervaringen met Ekelhoff.

Imposante showroom en zeer goede verkopers waardoor het vertrouwen snel wordt gekweekt en men snel deals sluit (er is na onderhandeling overigens geen prijsverschil met Nederland).

Echter zodra de keuken is gekocht en geplaatst en de inbegrepen na-service heeft plaatsgevonden is het standaardbeleid: afwimpelen.

Men ontwijkt volledige verantwoordelijkheid zodra onderdelen kapot gaan die bij normaal gebruik niet kapot horen te gaan en schotelt men kosten voor zaken waar je bij een gemiddelde keukenleverancier in de Randstad service of coulance mag verwachten.

Je kan niet even langsrijden als je in de Randstad woont, en daar is het servicebeleid duidelijk op afgestemd. Tevens is het zo dat je juridisch weinig kan ondernemen bijv met een rechtsbijstandverzekering omdat Ekelhoff als onderneming niet onder Nederlandse maar Duitse regelgeving valt.

Wij slaan Ekelhoff (en Duitsland i.h.a.) over bij een volgende keukenaankoop.

NeoDutchio
Berichten: 4497
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 17 feb 2018 13:50

U rijdt helemaal naar Duitsland om daar een keuken te kopen die net zo duur is als in Nederland?

Geen idee wat er kapot gegaan is en of Ekelhoff dat onder garantie verstaat en ook geen idee wat de geboden oplossing is. Als u iets meer duidelijkheid geeft kunnen wij u hier wellicht verder helpen.

Service en coulance is ook geen recht. En als u dat verwacht bij een keukenleverancier was het wellicht beter geweest om dan in de Randstad te gaan kopen.

Moneyman
Berichten: 10748
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 feb 2018 13:59

Ekelhoffklant schreef:We hebben uiteindelijk geen goede ervaringen met Ekelhoff.

Imposante showroom en zeer goede verkopers waardoor het vertrouwen snel wordt gekweekt en men snel deals sluit (er is na onderhandeling overigens geen prijsverschil met Nederland).

Echter zodra de keuken is gekocht en geplaatst en de inbegrepen na-service heeft plaatsgevonden is het standaardbeleid: afwimpelen.

Men ontwijkt volledige verantwoordelijkheid zodra onderdelen kapot gaan die bij normaal gebruik niet kapot horen te gaan en schotelt men kosten voor zaken waar je bij een gemiddelde keukenleverancier in de Randstad service of coulance mag verwachten.

Je kan niet even langsrijden als je in de Randstad woont, en daar is het servicebeleid duidelijk op afgestemd. Tevens is het zo dat je juridisch weinig kan ondernemen bijv met een rechtsbijstandverzekering omdat Ekelhoff als onderneming niet onder Nederlandse maar Duitse regelgeving valt.

Wij slaan Ekelhoff (en Duitsland i.h.a.) over bij een volgende keukenaankoop.
Grappig dat mensen altijd wel de lusten, maar niet de lasten willen. Als je dan per sé een keuken in Duitsland wilt kopen, ook al is die niet goedkoper, dan moet je ook niet klagen dat er Duits recht van toepassing is en dat je een eind moet rijden. Daar kies je zelf voor.

Marktkenner
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door Marktkenner » 17 feb 2018 21:37

Mosterd na de maaltijd verhaal dit. Het is een fabeltje dat je in Duitsland beter & goedkoper uit bent, of meer waar voor je geld krijgt.
Koop gewoon bij een (liefst zelfstandige) ondernemer in de buurt je nieuwe keuken. Op de lange termijn ben je daar altijd beter mee af.

alfatrion
Berichten: 14421
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 feb 2018 22:47

Ekelhoffklant schreef:Tevens is het zo dat je juridisch weinig kan ondernemen bijv met een rechtsbijstandverzekering omdat Ekelhoff als onderneming niet onder Nederlandse maar Duitse regelgeving valt.
Heeft u de keuken in Duitsland gekocht?

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door hänschen klein » 17 feb 2018 23:11

Ook ik vraag me altijd weer af waarom consumenten letterlijk het gras bij de buren vaak groener vinden ...

Wanneer ik met zo'n plan zou rondlopen en géén klachten kan vinden op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl zou ik vervolgens verder naar ervaringen en reviews zoeken en die zijn niet mis te verstaan doorgaans positief, een beetje tè ... dan moet men ook eens onderzoeken hoe deze reviews eigenlijk tot stand zijn gekomen. Ik heb een stoy voor u meegelinkt:

http://www.keukenervaringen.nl/zoveel-k ... t-wat-aan/

Dit heeft u mogelijk niet nader onderzocht. Maar wat was dan HET argument om helemaal naar Nordhorn te rijden? Mond tot mond-propaganda? Een blog of een advertentie? Via een zoekmachine?

Uw primaire koopargument in Duitsland is voor andere potentiële keukenkopers belangrijk ... en misschien uw huidige ervaring een reden om NIET meer naar Nordhorn te gaan, tenzij ... of omdat ... !

Naast de vele positieve tips wordt tòch aangeraden te proberen een soortgelijke keuken in Nederland te kopen. Ik weet niet of Ekelhoff überhaupt een technische dienst in Nederland onderhoudt.

http://www.keukenervaringen.nl/keuken-k ... en-4-tips/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 18 feb 2018 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 2699
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door renewouters » 17 feb 2018 23:19

Wat je ver haalt is lekker.... En dan kan je vervolgens lekker klagen als er weer lokale ondernemers de deur moeten sluiten en dat dat allemaal de schuld is van Rutte of de gemeente en zo....

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 feb 2018 12:16

CITAAT Ekelhoff-klant: Wij slaan Ekelhoff (en Duitsland i.h.a.) over bij een volgende keukenaankoop.

REACTIE: Dat zal dus, wanneer ik het goed begrepen heb, binnenkort al zijn?

kweenie
Berichten: 13768
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door kweenie » 20 feb 2018 12:34

Tsja, het is niet voor niets dat in die winkel (bijna) alleen maar Nederlanders komen en dat de Duitsers naar andere winkels gaan. Wat je ver haalt is lekker en bij zo'n uitje in het buitenland voel je je toch veel meer in een vakantiestemming dan bij het zoveelste bezoek aan weer een standaard meubelboulevard.

Maar zelfs dan, als de prijs ongeveer gelijk is aan die van een Nederlandse keukenwinkel, dan zou ik toch even twee keer nadenken voordat ik de keuken in Duitsland zou kopen. Het gaat immers niet om even een brood kopen of zo.

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door hänschen klein » 22 feb 2018 14:17

Beste Ekelhoff-klant, misschien ook eens reageren op forum-deelnemers?

Maar wat was dan HET argument om helemaal naar Nordhorn te rijden? Mond tot mond-propaganda? Een blog of een advertentie? Via een zoekmachine?

Uw primaire koopargument in Duitsland is voor andere potentiële keukenkopers belangrijk ... en misschien uw huidige ervaring een reden om NIET meer naar Nordhorn te gaan, tenzij ... of omdat ... !

Naast de vele positieve tips wordt tòch aangeraden te proberen een soortgelijke keuken in Nederland te kopen. Ik weet niet of Ekelhoff überhaupt een technische dienst in Nederland onderhoudt, maar kan daarover ook niets vinden ...

16again
Berichten: 8587
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door 16again » 22 feb 2018 15:10

hänschen klein schreef:Beste Ekelhoff-klant, misschien ook eens reageren op forum-deelnemers?
Alle reacties zijn m.i. van strekking om TS te fileren, echte oplossingen of tips heb ik niet gezien.

Op het forum staan ook genoeg klachten over in Nederland gekochte keukens, zo bezien is het gras dus nergens groen.

hänschen klein
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door hänschen klein » 22 feb 2018 15:42

16again schreef:
hänschen klein schreef:Beste Ekelhoff-klant, misschien ook eens reageren op forum-deelnemers?
Alle reacties zijn m.i. van strekking om TS te fileren, echte oplossingen of tips heb ik niet gezien.

Op het forum staan ook genoeg klachten over in Nederland gekochte keukens, zo bezien is het gras dus nergens groen.
Dat komt voornamelijk omdat er slechts een mening wordt neergezet zonder vraag. Dan krijg je ook meningen terug als een echo ...

Mijn insteek was eerder; hoe voorkom je de (kromme) denkwijze van Duitslandvaarders uit de randstad?

Leo The Emperor
Berichten: 4631
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door Leo The Emperor » 22 feb 2018 16:00

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 7203
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door crazyme » 23 feb 2018 20:04

16again schreef:
hänschen klein schreef:Beste Ekelhoff-klant, misschien ook eens reageren op forum-deelnemers?
Alle reacties zijn m.i. van strekking om TS te fileren, echte oplossingen of tips heb ik niet gezien.

Op het forum staan ook genoeg klachten over in Nederland gekochte keukens, zo bezien is het gras dus nergens groen.
Voor sommige mensen is gras uitsluitend zwart.

Tanneke123
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 11:03

Re: Ekelhoff Keukens gaat verantwoordelijkheid uit de weg

Ongelezen bericht door Tanneke123 » 02 okt 2018 11:21

ONZE CONCLUSIE: Goede vakmensen, prima keuken, mooie apparatuur MAARRRR: Veeeel te duur, je krijgt niet waar je voor betaald hebt, en wil je dat toch dan moet je extra betalen. Bovendien te ver, waardoor afwerking en correcties veel te lang in beslag nemen. Te ondoorzichtig qua kosten, ontwerp, materialen etc. Veel te veel extra kosten berekend. Geen tegemoetkoming bij klachten. Beloofde 'kado's' moet je zelf naar vragen. Nooit meer Ekelhoff voor ons!

ONZE ERVARING: Prima keuken maar veel te duur. Bijna 15.000 euro voor een keuken van 2,60x2,80, zónder koelkast en zonder combi-magnetron. (die hebben we zelf apart aangeschaft) Voor dat geld kun je het echt beter dichter bij huis zoeken. Als Ekelhoff fouten maakt geven ze dat nooit toe en komt het altijd voor jouw rekening, anders lossen ze het niet op. De verkoper schuift het weg naar de manager en dat is dat. Wij kregen een mooi ontwerp te zien met alles erop en eraan. Je moet daarna een dik pak onderdelen gaan tekenen waarvan jij geen idee hebt wat dat allemaal is: laderails, latjes, apparatuur, spotjes, planken, soft-close onderdelen, serienummers, en dat ongeveer 30 pagina's lang. Je gaat ervan uit dat alles wat op de tekening staat ook echt bij de keuken hoort. NOT. Daar mag je dus geen rechten aan ontlenen.

WAT ER FOUT GING
1. Wat wij SPECIFIEK hadden aangegeven was dat wij een lade wilden onder de oven. Die was er niet. Als reden gaven zij aan die niet zou passen. Wij drongen erop aan die toch te plaatsen, en ja hoor, het paste toch wel! Helaas was de oven scheef geplaatst en paste het afdeklatje niet dus moest dat later nog gecorrigeerd worden. Totale rekening 350 euro (Hè?, die lade hadden we toch besteld en hadden we toch al betaald? ja extra manuren und material kost geld, nicht? ) OK, ze deden er dan uit coulance wel 56 euro af. Dus 'slechts' €300 extra voor de lade die niet geplaatst was omdat die zogenaamd niet paste!

2. De verkoper had aangegeven dat wij zelf een kleur konden kiezen voor een groot vlak dat aan de buitenkant van de keuken zou komen. Leuk idee, vonden wij. Het bleek echter dat wij uiteindelijk een kaal MDF-blok op maat geleverd kregen, dat wij vervolgens nog zelf snel moesten gaan gronden en lakken vóórdat de keuken werd geplaatst, anders hadden we gewoon een lelijk kaal bruin vlak.

3. Vervolgens hebben we nog allerlei dingen extra moeten bestellen en betalen die wel op de gepresenteerde tekening stonden, maar kennelijk niet in de 30 pagina's tellende lijst. Dingen die voor de hand liggen zoals: een afwerkstripje onderaan het blok, dat wel in de rest van de keuken zat, afwerk latjes bij de spot inbouw, dichting van de koof van de afzuigkap (die lag gewoon open met alle lelijke afwerking en bedrading in zicht). Verder waren de plinten te kort waardoor je onder de keuken in de loze ruimte kon kijken, dus die moesten vervangen. Alle 'extra' opties bij elkaar die kennelijk niet in de lijst van 30 pagina's stonden, en daarbij nog wat dingen die nooit als optie waren aangeboden, maar die je wel nodig hebt (zoals een spatscherm achter de kookplaat) hebben al met al bijna 2000 euro extra gekost!!

4. Bij de keuken was ook een pannenset beloofd, voor de nieuwe inductieplaat. Die was niet erbij geleverd. Daar hebben we zelf op moeten aandringen (en ook gekregen).

5. jammer vonden wij ook dat alle accenten in de keuken zilverkleurig waren, maar de inbouwspotjes dan weer goudkleurig. Leek ons logisch om dat in dezelfde kleur te plaatsen, maar dat stond kennelijk zo in de lijst. Dat weet ik niet zeker want ik zou niet weten hoe ik dat moest terugvinden.

Nog wel even wat complimenten: de installateurs zijn vakmensen, zeer vakkundig, heel correct, laten de boel ook heel netjes achter.

WAAR JE REKENING MEE MOET HOUDEN:
A. ze plaatsen de keuken maar sluiten NIET de electra water of gas aan. Daar moet je (veel) extra voor betalen of zelf regelen.
B. Voordat de keuken geplaatst wordt moet je alles betaald hebben, anders maken ze rechtsomkeert op de dag dat ze gaan plaatsen. Je kunt dus niks achter de hand houden voor als het niet naar je zin is gedaan. Daar staat dan wel tegenover dat ze onze klachten hebben gecorrigeerd. Maar meestal tegen meerprijs, in totaal €2000 extra! En dat kan ook wel heel lang duren als dingen nog besteld moeten worden, en ze proberen natuurlijk een afspraak te plannen als ze toch al in de buurt moeten zijn. Als jij dan geen tijd hebt kunnen er zo weer een paar weken overheen gaan. Bij ons heeft het dus ruim vier maanden en 2000 euro extra gekost voordat de keuken compleet opgeleverd was.

Plaats reactie