LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring LightBeton keukenblad Dekker????

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joeghee
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2017 10:34

Ervaring LightBeton keukenblad Dekker????

Ongelezen bericht door joeghee »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste bericht.
We gaan een nieuwe keuken bestellen. Het wordt onze eerste echte nieuwe keuken en we zijn daar erg enthousiast over. De fronten worden een combinatie van massief eiken en een zeer matte antraciete poedercoating van het merk Rempp. Het liefst had ik daar een betonnen blad op geplaatst maar dat wordt toch door heeeeeel veel "professionals" afgeraden. We hadden nu eigenlijk al gekozen voor een composiet betonlook (Artestone concreto light) maar ik zag gisteren bij de keukenwinkel nog een voorbeeld liggen van Dekker LightBeton in de kleur manhattan. Wauw! Dat vinden wij toch wel heel mooi!
Eigenlijk is het toch echt beton (met coating) om een lichtere kern heen gegoten.
Nu ben ik op zoek naar objectieve gebruikservaring van consumenten maar ik kan op internet alleen maar de productbrochures en verkoop verhaaltjes vinden.... Is er hier iemand die ervaring heeft met dit product?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

wim1967
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2010 00:07

Re: Ervaring LightBeton keukenblad Dekker????

Ongelezen bericht door wim1967 »

Ik heb geen ervaring met betonnen werkbladen in een keuken. Wel heb ik verstand van beton.
Beton wordt heel glad als de beton op een gladde ondergrond wordt gestort en het water (met cement er in) een dun glad laagje vormt tussen de mal en het beton. Hierdoor wordt (Door invloed van o.a. bekisingsolie) een mooi egaal glad oppervlakte gecreëerd.
Deze cementhuid zoals we dat noemen is heel dun en redelijk kwetsbaar voor krassen en stoten. Omdat dit zo dun is, beschadigd dit snel.
De coating die er overheen gaat zorg er alleen voor dat er geen vloeistoffen in het blad kunnen komen maar is niet hard genoeg om het oppervlak te beschermen. Laat je een pan vallen dan kan er makkelijk een stukje oppervlak (Cement huid) af springen.

Zelf zou ik nooit een keukenblad van beton nemen. Kies dan voor een composiet blad met eventueel betonlook (Die zijn er zeker).
Composiet is een sterk materiaal wat bestand is tegen hitte, krasvorming en beschadiging door stoten.

Maar als je het super mooi vindt, dan kan je het altijd er op wagen. Het is niet zo dat het bij de eerste aanraking er al beschadigingen op zitten maar je moet er wel rustig mee omgaan.

Wat ook kan is dat ze de bovenste laag (cementhuid) er af schuren en dan polijsten en dan de coating er over. Dan is mijn verhaal hierboven veel minder van toepassing.

Succes.

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Ervaring LightBeton keukenblad Dekker????

Ongelezen bericht door Marktkenner »

ik heb niet direct ervaring met het product Light beton van Dekker, maar heb genoeg "look alikes" gezien voor beton en het is allemaal niks.
Mijn advies: Wilt u beton, kies dan ook voor beton en ervaar de eigenschappen die het met zich meebrengt. Beton is poreus dus het geeft snel vlekken, en het is relatief zacht dus zoals hierboven al vermeld wordt, zal er snel schade optreden.
Ik ben van mening dat er in composiet of keramiek inmiddels uitstekende vervangers zijn voor beton die er qua kleur en uitstraling heel dicht bij het echte beton zitten. Geloof me, ga NIET voor iets anders.

Gesloten