LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Bora recirculatie?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
LdeW
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019 22:11

Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door LdeW »

Wij zijn ons aan het verdiepen in de aanschaf van een nieuwe keuken. Wij willen graag een afzuiging in de kookplaat. De keukenverkoper adviseerde ons Bora met recirculatie en plasma filter. Zijn er mensen die ervaring met Bora recirculatie hebben??

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

- De eerste vooral 'niet-commerciële site' die ik voor u vond ...
https://community.consumentenbond.nl/wo ... uigkap-364

- Wanneer het ook een ander merk mag worden, hier een technische (D) vergelijking van verschillende merken:
https://magazin.kuechenfinder.com/dunst ... -neff-novy

- Vijf nadelen van deze systemen (D):
https://magazin.kuechenfinder.com/kochf ... ff-siemens

Opvallend, dat het strooien van peper in een pan, niet zomaar gaat lukken ... ;-))

- Om toch positief te eindigen, er zijn ook vijf systeemvoordelen (D):
https://magazin.kuechenfinder.com/dunst ... homeier-co

wouterseef
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2019 14:44

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door wouterseef »

@LdeW heb je ‘m aangeschaft en inmiddels ervaringen die je wilt delen? Of toch een andere?

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door Corsarob »

Bora zelf raad gebruik met Plasmafilter ten strengste af, garantie vervalt zelfs als er bij problemen wordt geconstateerd dat er een plasmafilter wordt gebruikt. Advies is en blijft om bij Bora kooksystemen de door Bora aangeboden recirculatie-oplossingen te gebruiken.

Troep
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2019 18:56

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door Troep »

Wij hebben nu 2 jaar de recirculatie Bora maar vanaf dag 1 werkt hij niet.
Hij blaast de stinklucht gewoon beneden er weer uit.
We hebben diverse keren contact met Bora opgenomen en de eerste monteur adviseerde een plasma filter die totaal geen verschil maakte de 2e monteur gaf toe dat er problemen waren met het recirculatie model en dat ze wijzigingen hadden aangebracht. Wij zitten nog steeds met een niet werkende afzuiging en Bora reageert niet op onze vraag om het probleem op te lossen het advies is zet maar een deur open !
Dus onze conclusie is dat dit een mooi marketing verhaal is maar niet werkt en een firma is wat totaal niet met klantenservice bezig is.
Niet aanschaffen is mijn advies.

BORA Service
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 19:22

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door BORA Service »

Troep schreef:
30 nov 2019 19:08
Wij hebben nu 2 jaar de recirculatie Bora maar vanaf dag 1 werkt hij niet.
Hij blaast de stinklucht gewoon beneden er weer uit.
We hebben diverse keren contact met Bora opgenomen en de eerste monteur adviseerde een plasma filter die totaal geen verschil maakte de 2e monteur gaf toe dat er problemen waren met het recirculatie model en dat ze wijzigingen hadden aangebracht. Wij zitten nog steeds met een niet werkende afzuiging en Bora reageert niet op onze vraag om het probleem op te lossen het advies is zet maar een deur open !
Dus onze conclusie is dat dit een mooi marketing verhaal is maar niet werkt en een firma is wat totaal niet met klantenservice bezig is.
Niet aanschaffen is mijn advies.
Geachte heer/mevrouw,

Wat spijtig om te lezen dat uw BORA systeem niet voldoet naar uw wens, en zeker om te lezen dat het niet gelukt is om contact met ons te krijgen.

Graag zou ik u willen vragen mij een persoonlijk bericht te sturen met uw contactgegevens zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

BORA

Eloy88
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2021 22:29

Re: Ervaring met Bora recirculatie?

Ongelezen bericht door Eloy88 »

Ik maak nu 1,5 jaar gebruik van de Bora pure. Vanaf dag 1 problemen met vocht in de lades onder de Bora, in de kastjes ernaast en op de vloer. Diverse monteurs zijn ermee bezig geweest en hebben van alles geprobeerd maar het helpt niet. Advies is nu om te koken op stand 4 met de deksels vol op de pannen of om maar een afvoer naar buiten te maken, dit kan de bedoeling niet zijn. Het is een duur iets maar wat snak ik naar mijn oude gasfornuis met een afzuigkap erboven. Ik heb er spijt van!!

Gesloten