LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
trompetter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:41

Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door trompetter »

Beste mensen,

ik zou graag van KLANTEN horen hoe jullie ervaring is met Bruynzeel Keukens. Ik heb hier al wel lang gezocht en kom vanalles tegen, maar dat is vooral gezeur over DMG en kortingen etc. Hoe is Bruynzeel als je er een keuken koopt??

GJB12
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:45

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door GJB12 »

Wij hebben in mei een keuken van Bruynzeel laten plaatsen.
Het onderhandelen in de winkel liep eigenlijk erg makkelijk. Uiteindelijk hebben we bijna 50% van de prijs afgekregen. Ook na de aankoop hebben we nog enkele wijzigingen gedaan die ervoor zorgde dat de totaalprijs minder werd. Hier het zelfde kortingpercentage gehanteerd.
Plaatsing verliep erg goed. Prettig monteurs. Helaas zat er in het granietenblad een gat te weinig. De dag erna stond het bedrijf van het blad een extra gat te boren.
Na de plaatsing kwamen we er achter dat in enkele panelen nog een kleine (zeer) beschadiging zat. Deze worden binnenkort vervangen.
Over het algemeen zijn we erg tevreden over de prijs / kwaliteitsverhouding

Angelique01
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2009 13:52

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Angelique01 »

Ik ben erg positief over Bruynzeel (Cruqius), de aankoop ging wat appart.
Ging met de offerte van Bemmel en Kroon in de hand nog even snel 1x kijken
naar de keuken die ik eigenlijk wilde (de Optima saffier greeploos maar nogal prijzig) omdat ik een kwartiertje te vroeg was om de koop bij bemmel rond te maken.
Na een stevige onderhandeling en wat goede aanpassingen in het ontwerp door Bruynzeel kwam ik dus thuis met een andere keuken, eindresultaat de keuken die ik altijd al wilde voor 1000 euro meer maar met extra graniet een vriezer en 2 luxere apparaten.Korting kwam op 60% !! van de totaalprijs (blad apparaten en kastjes).Nog 6 weken en dan wordt de keuken geleverd daar kan ik dus nog niets over vertellen maar heb er alle vertrouwen in !

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door 16again »

Korting kwam op 60% !!
Op kunstmatig opgehoogde prijzen is het wel erg makkelijk korting te geven.

Laat je niet verblinden door korting, maar let op wat voor bedrag er onder de totaalstreep staat en wat je daar voor krijgt.

GJB12
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:45

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door GJB12 »

16again schreef:
Korting kwam op 60% !!
Op kunstmatig opgehoogde prijzen is het wel erg makkelijk korting te geven.

Laat je niet verblinden door korting, maar let op wat voor bedrag er onder de totaalstreep staat en wat je daar voor krijgt.

Klopt, Ik heb in het verleden zelf keukens verkocht en geplaatst. Dus enige kennis van zaken heb ik wel :wink:

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door gast286 »

Klopt, Ik heb in het verleden zelf keukens verkocht en geplaatst. Dus enige kennis van zaken heb ik wel
Klets dan niet zo uit je nek. En waarom heb je dan niet zelf geplaatst, of was dit ook "gratis" :lol:

trompetter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:41

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door trompetter »

@ 16 again,

gezien je betoog elders op dit forum
" Nimmer heb ik reclame gemaakt voor mijn bedrijf en zal dat op het forum niet doen ook. (Ik zie daar de noodzaak niet van in en heb het druk zat met klanten uit mijn eigen regio) . Wel raakt uw posting mij omdat ik mijn kennis welke ik in tientallen jaren heb vergaard in de keukenbranche graag deel en dan niet uitgemaakt wil worden voor "forumvervuiler". "

wil ik je verzoeken mijn vraag nog eens aandachtig te lezen, en (hopelijk) te begrijpen dat jouw reactie absoluut niets bijdraagt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door 16again »

@Trompetter
aandachtig te lezen....
Het volgende is aan je aandacht ontsnapt: De quote die je aanhaalt is niet van mij, maar van zelfstandigste!
Dit is niet alleen jouw topic, maar voor alle potentiele keukenkopers bij bruynzeel.
Deze kunnen niet vaak genoeg gewaarschuwd worden tegen dit soort kortingspraktijken: zeg je te snel ja, dan heb je op papier een leuke korting, maar betaal je nog steeds veels te veel

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Cleo81 »

mijn zus heeft haar keuken daar vandaan, nu twee jaar terug. Na plaatsing bleek een deurtje beschadigd. Nieuw deurtje besteld.... bleek de verkeerde kleur, dus weken wachten voor niks. Weer een nieuw deurtje besteld, monteur kwam op afgesproken dag niet opdagen, bij het volgende deurtje bleken de scharnieren en greep niet goed te zitten. Na weer weken kwam het 'goede' deurtje...echter was de rest van de keuken in de tussentijd ietwat verbleekt, dus was er sprake van kleurverschil...na bijna een jaar ge-emmer en een hoop verspilde vrije dagen was de keuken eindelijk af. Het heeft heel veel moeite, tijd en frustratie gekost, maar Bruynzeel heeft uiteindelijk wel de problemen opgelost.. :roll:

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Kortom gewoon een goed bedrijf dat Bruynzeel.
Alleen zeurende keukenverkopers denken er anders over.

dude_81
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:50

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door dude_81 »

Radarvoorklanten schreef:Kortom gewoon een goed bedrijf dat Bruynzeel.
Alleen zeurende keukenverkopers denken er anders over.
Hier een klant die niet tevrede is over Bruynzeel.

Verkopers met een typisch verkooppraatje, vervolgens een verhaal over 50% korting...20k - 50% = 10k...hij wilde nog wel naar €5700,- wanneer ik mijn best had gedaan, had ik die keuken voor €3500,- kunnen krijgen volgens mij. Waar komt die €20.000,- dan vandaan?

Zoals de kenners zeggen; kunstmatig opgehoogde prijzen en belachelijke kortings percentages.

Ik heb nog geen keuken gekocht, maar 'een Bruynzeel keuken' gaat het zeker niet worden!

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Mooi verhaal, maar volgens mij zegt dit niets over het product, volgens mij goed.
1 op de 4 Nederlanders heeft een bruynzeel keuken en dat is niet voor niets.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

1 op de 4 bij Bruynzeel vandaan? Weer zo'n; "heb ik op een verjaardag gehoorde-aanname".
Deze keukenverkopers geven af op concurrenten zonder dat dit op feiten gebaseerd is.
Tja, weer zoiets.......geloof niet dat we het hier over een feit hebben.

"wat gij zelf niet geschied, doe dat ook een ander niet"

dude_81
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2009 21:50

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door dude_81 »

Radarvoorklanten schreef:Mooi verhaal, maar volgens mij zegt dit niets over het product, volgens mij goed.
1 op de 4 Nederlanders heeft een bruynzeel keuken en dat is niet voor niets.
Ik weet het, begrijpend lezen is moeilijk voor veel mensen. Lees het onderwerp van de thread nog een keer aandachtig.

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

zelfstandigste schreef:1 op de 4 bij Bruynzeel vandaan? Weer zo'n; "heb ik op een verjaardag gehoorde-aanname".
Deze keukenverkopers geven af op concurrenten zonder dat dit op feiten gebaseerd is.
Tja, weer zoiets.......geloof niet dat we het hier over een feit hebben.

"wat gij zelf niet geschied, doe dat ook een ander niet"
Dat is geen aanname maar een feit.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wees dan helemaal eerlijk;
1 op de 4 nederlanders heeft een bruynzeel keuken, hiervan is 75% geplaatst in de sociale woningbouw waar we het hebben over gemiddeld een keukenblokje van 2.40 m lang welke geplaatst wordt zonder inspraak van de bewoners.

Van de mensen die zelf kopen is het % met een bruynzeelkeuken niet 1 op 4. Beetje loze opmerkingen dus die niks zeggen over wat de bewuste keukenkoper zelf voor keuken(merk) kiest.

ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door ross »

Wij hebben een Bruynzeel keuken, nu bijna 7 jaar oud. Kookeiland, kastenwand van 3.00 meter. Gekocht in Den Haag
Dit was onze eerste keukenaankoop. Via het werk van mijn man (aannemer)konden we daar met korting kopen. Tja, uiteindelijk toch teveel betaald. Maar wisten wij toen....

Toen de keuken werd geleverd was de lak op een aantal keukenkastjes niet helemaal netjes. Jammer dat dit zo de fabriek uitgaat. Positief is, dat men alle fronten heeft vervangen, de monteur vond het zelf absoluut niet acceptabel en nam hierin gelijk het voortouw. We hebben dus niet hoeven te zeuren.

Het is allemaal netjes vervangen, volgens afspraak. Later hebben we nog beroep gedaan op de service, dat is toen ook goed afgehandeld.

We hebben gemengde gevoelens. Aan de ene kant vonden we de service prettig, het verliep allemaal prima. Aan de andere kant vinden we ook dat de keuken in een keer goed geleverd moet worden.

Nu we weer een nieuwbouwhuis gekocht hebben en ons aan het orienteren zijn op een nieuwe keuken zullen we toch niet naar Bruynzeel gaan.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

http://www.qumedia.nl/index.php?page=ni ... ficatie=30

Zware kost maar de moeite om te LEZEN..........

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

zelfstandigste schreef:http://www.qumedia.nl/index.php?page=ni ... ficatie=30

Zware kost maar de moeite om te LEZEN..........
Niet te geloven zeg een artikel uit 2005!
Keller is inmiddels onderdeel van Bruynzeel en de volledige directe van Bruynzeel is inmiddels vervangen.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Ervaring met Bruynzeel Keukens?

Ongelezen bericht door bdi »

Wij hebben een Bruynzeel keuken in 2007 gekocht, die in 2008 is geleverd. Doen we niet meer, after service is belabberd. Afspraken worden niet nagekomen, overal moet jezelf achteraan en uiteindelijk ga je accoord met een mindere oplossing.

Eigenlijk is het raar stel ik betaal 90% met echte geld en de rest kopieer onder de kleurenkopier. Vervolgens komt de desbetreffende middenstander zeuren over het feit dat mijn geld niet goed is. Ik houd hem een tijdje aan het lijntje, neem zijn telefoontjes niet opof laat hem 10 minuten in de wachtstand. Uiteindleijk staat hij aan de deur. Ik *** me een slag in de rondte, mijn vrouw ongesteld, hond ziek, auto stuk, oma overleden, maar nu, nu gaat het echt komen. Weer laat ik een tijdje niets van me horen. Hij begint te dreigen en ik doe hem een voorstel, de helft van de laatste 5% betaal ik met echte geld en de andere helft, tsja .....
ach die moet hij zelf maar ophoesten.
Wakker worden, natuurlijk gaat het zo niet, niet betalen is niet leveren. Geld binnen, ondernemer gevlogen.

Gesloten