Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tieske1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2021 17:28

Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Tieske1997 »

Beste forum leden,

Mijn vriendin en ik hebben recentelijk onze eerste koopwoningen gekocht en zijn momenteel aan het oriënteren voor een werkblad voor de keuken.

Op internet pretendeert elke leverancier de ‘goedkoopste’ te zijn en ‘de beste kwaliteit’ te kunnen leveren. Aan ervaringen van gebruikers ontbreekt het vaak.

Daarom mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met leveranciers van keramische werkbladen? Wie leveren goede kwaliteit, tegen een schappelijke prijs? Kortom: wie bevelen jullie aan?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Thijs

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Dag Thijs,
er zijn zaken genoeg in NB die jou een dergelijk blad willen leveren.
mijn advies: ga naar een keukenzaak die persoonlijke aandacht geeft, dus géén Mandemakers, Grando, Bruynzeel e.d.
Een kleinere keukenspeciaalzaak dus.
Bezoek er minimaal 3 en laat daar een offerte berekenen. Maak daarna a.d.h.v. je prijs en gevoel een keuze.
Als ze je geen offerte willen maken, kun je ze sowieso al links laten liggen.
Laat dan wel overal exact hetzelfde offreren, dus zelfde (type & merk) spoelbak, (rand) afwerking en uitsparingen.
Er zijn namelijk spoelbakken van 100 euro, maar ook van 750 euro, dus er kan zomaar veel verschil optreden als je niet secuur kijkt.


Succes!

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veel van die grote keukenketens maken deel uit van De Mandemakers Groep. In dit Wikipedia-artikel vindt u onder "geschiedenis" welke formules tot DMG behoren. Lees ook dit artikel van De Consumentenbond.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kijk ook vooral in Belgie en Duitsland rond!!!!

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Hawk-Eye schreef:
30 aug 2021 15:19
kijk ook vooral in Belgie en Duitsland rond!!!!
Waarom precies? Voor alleen een keukenblad lijkt me dat allerminst aantrekkelijk.
In mijn ervaring ben je in Belgie of Duitsland (bij een exact vergelijk) niet echt voordeliger uit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet in prijs, wel in kwaliteit. Dat zit vaak in details, maar dat heb je hierboven al terecht opgemerkt.

Mijn enige toevoeging aan je bericht: vraag nadrukkelijk om iets, wat de verkoper over een jaar ook in het assortiment heeft. Geen restpartijen!


Aanvulling: Erthanax verwijst hierboven naar Wikipedia. De site van de groep bestaat niet (meer), wel vind je een overzicht van alle merken op werken bij de Mandemakers groep.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Niet in prijs, wel in kwaliteit. Dat zit vaak in details,

Leg dat eens uit Jablan.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tieske1997 schreef:
29 aug 2021 17:36
Daarom mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met leveranciers van keramische werkbladen? Wie leveren goede kwaliteit, tegen een schappelijke prijs? Kortom: wie bevelen jullie aan?
Ik ben altijd een beetje huiverig voor "goede kwaliteit en schappelijke prijs", omdat ik niet goed in kan schatten welk verwachtingspatroon daar precies achter zit. De realiteit is natuurlijk ook in keukenland dat kwaliteit z'n prijs heeft. Ik zou zelf eerder spreken over een redelijke prijs - maar wellicht bedoel je dat ook.

Ik heb zelf goede ervaringen met Van Manen Keukens uit Barneveld. Ik moest er net als jij een tijdje voor rijden, maar is me prima bevallen - en vele jaren verder nog steeds.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mijn granieten keukenblad komt (via een lokale keukenleverancier) van Dekker Zevenhuizen en ik ben daar zeer over te spreken. Zij hebben ook keramiek bladen (Evora Ceramics) in het assortiment. Op hun website zijn heel wat dealers (keukenleveranciers) in Noord-Brabant te vinden.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb mijn keuken bij Keukencentrum Berkers gekocht. Onafhankelijk en zitten in Deurne en Nuland. Nemen uitgebreid de tijd om met je mee te denken, geven een offerte mee en geven je de tijd te beslissen als je thuis bent.

Toen ik me voor keukens ging oriënteren had ik ook goede ervaringen met Superkeukens. Deze keten is niet van de Mandemakers groep en hanteert vaste prijzen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Jablan »

gosewijn schreef:
30 aug 2021 16:15
Niet in prijs, wel in kwaliteit. Dat zit vaak in details,

Leg dat eens uit Jablan.
Meest recente voorbeeld was geen keuken, maar verf. Zelfde merk, zelfde prijs, zelfde hoeveelheid, in Nederland minstens 1 kwaliteitsniveau minder dan in Duitsland.

Bij keukens heb je in Nederland de meeste keus in de lage kwaliteit en dat is over de grens goedkoper door het btw-verschil. In België en Duitsland is het middensegment ook ruim, dan krijg je meer kwaliteit voor dezelfde prijs. Het topsegment is wel overal hetzelfde (maar dat zijn dezelfde fabrikanten).

Hier gaat hem om een keramisch werkblad. Als het massief moet zijn, dan zal de dikte van het blad veel invloed op de prijs en levensduur hebben, direct gevolgd door de afwerking. Als het alleen een toplaag moet zijn, wordt het belangrijker wat er verder aan materiaal gebruikt wordt.

Er wordt gevraagd naar een leverancier in Brabant. Op naar Deurne. 8)

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
30 aug 2021 19:24
gosewijn schreef:
30 aug 2021 16:15
Niet in prijs, wel in kwaliteit. Dat zit vaak in details,

Leg dat eens uit Jablan.
Meest recente voorbeeld was geen keuken, maar verf. Zelfde merk, zelfde prijs, zelfde hoeveelheid, in Nederland minstens 1 kwaliteitsniveau minder dan in Duitsland.

Bij keukens heb je in Nederland de meeste keus in de lage kwaliteit en dat is over de grens goedkoper door het btw-verschil. In België en Duitsland is het middensegment ook ruim, dan krijg je meer kwaliteit voor dezelfde prijs. Het topsegment is wel overal hetzelfde (maar dat zijn dezelfde fabrikanten).

Hier gaat hem om een keramisch werkblad. Als het massief moet zijn, dan zal de dikte van het blad veel invloed op de prijs en levensduur hebben, direct gevolgd door de afwerking. Als het alleen een toplaag moet zijn, wordt het belangrijker wat er verder aan materiaal gebruikt wordt.

Er wordt gevraagd naar een leverancier in Brabant. Op naar Deurne. 8)
Weet je zeker dat je het niet over deuren en hun kwaliteitssegmenten hebt bij de bouwmarkt :roll:

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
30 aug 2021 19:24
[Er wordt gevraagd naar een leverancier in Brabant. Op naar Deurne. 8)
En de rest natuurlijk. Beter een paar kilometer rijden dan zonder goed vergelijk een dure aankoop doen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ervaringen keramiekleveranciers regio Noord-Brabant?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien niet helemaal wat u zoekt naar kijk zeker eens naar Dekton werkbladen. Zeer sterk, krasvast, niet poreus, hete pannen kunnen er zo op, onderhoudsvrij en erg mooi al zeg ik het zelf.

Gesloten