Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Petraraven
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2021 20:58

Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Petraraven »

Heeft iemand ervaring met Lorreine spoelbakken? Ik kan op internet geen reviews vinden.
Onze keukenverkoper heeft alleen deze spoelbakken en ik lees graag wat ervaringen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Sira »

Het ziet er allemaal mooi uit, maar ik kan er verder niets over vinden. De enige (positieve) review op internet betreft een kraan.
Ik woon vlakbij Tiel en ik rij daar geregeld langs , maar ik had nog nooit van het bedrijf gehoord en het is mij ook nog nooit opgevallen. Ze bestaan sinds 2010.

Neem gewoon contact op en vraag advies. En als u in Gelderland woont, ga er langs, mits ze een showroom hebben.
Lorreine
Marconistraat 11
4004 JM Tiel
The Netherlands
T: +31 (0)344 – 639310
E: [email protected]
www.lorreine.nl/

Marktkenner
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Ik kende het merk ook (nog) niet. An sich zien de foto's op de site er prima uit.

Laatste decennia zijn er veel merken spoelbakken bijgekomen in Keukenland.
Waar je vroeger bijvoorbeeld alleen nog Reginox en Franke verkocht (veel meer was er ook nog niet) is er tegenwoordig een breed aanbod uit binnen- en buitenland.

Het verschil zit 'm in de details;
Gebruik van materiaaldikte, inbouw van de korfplug, wel of geen overloop erop en de afwerking daarvan, dikte van de flensrand (de rand waarmee de bak in het werkblad "hangt") en de manier van borstelen van het gebruikte RVS.
Het ene materiaal krast sneller dan het andere.
Op deze details zou je een spoelbak kunnen vergelijken, naast het (soms grote) prijsverschil per spoelbak.

Heb zelf weinig ervaring met zwarte en anders gekleurde spoelbakken. Ben zelf van mening dat RVS nog steeds het meest praktisch is in een keuken en ook het langste mooi blijft en relatief makkelijk te onderhouden is. Maar dat is smaak.
Wellicht de verkopende partij vragen waarom zij juist voor dit merk kiezen.
In mijn ervaring is inkoopprijs vaak een reden hiervoor namelijk, want de meeste consumenten hebben vaak geen specifieke voorkeur voor een bepaald merk.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Sira »

Om nog even terug te komen op uw vraag, het valt mij op dat de Lorreine spoelbakken door veel (keuken)bedrijven worden verkocht. Ze staan zelfs op de site van Bol.com.

Ik heb uw vraag overigens naar een kennis geappt. Die heeft een bouw- en renovatiebedrijf en zit in Zoelen, dat is tegen Tiel aan.
U hoort nog van mij.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Sira »

Helaas, mijn kennis kent ze ook niet. Dit komt waarschijnlijk doordat ze met een dealernetwerk werken. Omdat hij ze niet kent, wil het niet zeggen dat het een slecht merk is.
Probeer ook een dealer te bellen en liefst een dealer die meerdere merken spoelbakken verkoopt. Als je namelijk maar 1 merk verkoopt, ga je dat niet afkraken.

IlsvE
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2021 23:21

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door IlsvE »

Ik heb sinds kort een Lorreine bak. Prijstechnisch oké.
Hij krast wel snel. Het materiaal lijkt dunner of kwetsbaarder dan ouderwetse rvs bakken. Wij hebben een grote vierkante, het nadeel vind ik dat hij erg slecht afloopt, waardoor er altijd water en vuil in de bak blijft hangen. Ook het roostertje in de afvoer is onhandig. Er gaat toch vuil eronder.
Ik zou deze bak afraden vanwege het missen aan afloop naar de afvoer.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

Ik weet welk merk ik heb, maar bij mij blijft er ook water in staan en als je dat niet gelijk droogt krijg je (bij een zwarte bak) kalkvlekken.

Maar bak zit wel strak onder aanrechtblad en niet erop. Dat vind ik mooier.

Roostertje kan je er gewoon helemaal afhalen dus geen problemen met vuil eronder. Roostertje helemaal indrukken werkt als een stop.
Bijlagen
Spoelbak.jpeg
(27.53 KiB) 1044 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

mbis
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022 16:59

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door mbis »

Koop nooit de zwarte wasbak van Lorreine (de 50-BQ-BLS). De zwarte wasbakken scheuren te makkelijk.

De eerste die ik bestelde kwam al kapot aan toen kreeg ik een nieuwe toegestuurd (super goede service!). De tweede wasbak scheurde na contact met kokend water. Ik goot een pan leeg met kokend water uit de Quooker en toen hoorde ik een klap en toen zat er een deuk in. Dit heb ik ook gemaild naar de Lorreine waarop Lorreine zegt dat ik er iets in heb laten vallen.

Ik snap wel dat ze geen nieuwe bakken kunnen blijven sturen maar ik zou zeggen: bespaar jezelf de ellende en koop een versie van RVS! Dat ga ik in ieder geval nu doen Lorreine poging 3!

Koen van Knegsel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2022 14:11

Re: Ervaringen Lorreine spoelbakken?

Ongelezen bericht door Koen van Knegsel »

Ik heb een zwarte Lorreine spoelbak, aluminium buitenkant en een soort carbon binnenkant. Nu 2,5 jaar in gebruik.
Door het kokend water komen er bubbels in de coating welke daarna kunnen barsten. De stop en in de bak zelf zijn nu stukjes zwarte coating los gelaten waardoor RVS materiaal zichtbaar wordt. Mijn keukenman heeft contact gezocht met het bedrijf, Lorreine bied 25% korting op een nieuwe bak aan, daar moet je het dan mee doen?

Plaats reactie