LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gabriella o.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 18:24

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door gabriella o. »

Ook wij zitten met dezelfde vraag. Via via hadden we van dit bedrijf gehoord, maar toch wil je wat meer zekerheid. Hun klantbenadering spreekt ons wel aan, geen flauwekulverhalen, vriendelijk en to the point.
Omdat we nog even wilde nadenken en meer informaties wilde hebben over hun bedrijf hebben ze aangeboden referentieadressen te geven van keukens die ze op dat moment aan het plaatsen waren. Ook mochten we zelfs referentieadressen van klanten van wel 15 jaar terug! We hebben drie mensen gebeld en geen onvertogen woord gehoord en wat opviel dat al die mensen via mond tot mondreklame bij duitse keuken import terecht waren gekomen. En wat we ook prettig vinden dat ze zijn aangesloten bij de centrale branchevereniging voor wonen het cbw. Wij hebben er in ieder geval een goed gevoel over en gaan er ook vanuit dat een bedrijf dat al bijna 20 jaar bestaat een goed bedrijf is. Ik hoop u met mijn reactie te hebben geholpen.

paulscs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2007 15:15

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door paulscs »

Hebben julie al besloten om de keuken bij de DDI aan te schaffen?

gabriella o.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 18:24

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door gabriella o. »

Ja we gaan morgen een afspraak maken om de puntjes op de i te zetten. We twijfelen niet meer. De prijs was in orde en ze komen betrouwbaar over. We gaan nu een punt zetten achter onze zoektocht naar een nieuwe keuken. Groetjes.

Pfffff

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door krd »

De nieuwe bewoners van ons oude huis vertelden ook enthousiast over dki. Hebben ook besteld. Ging allemaal goed tot na de oplevering. Een aantal zaken waren niet volgens afspraak. De "aardige meneer" ,inderdaad in een dikke touareg (ik heb hem zelf ontmoet toen hij kwam inmeten, wij woonden er nog), veranderde in een niet zo aardige meneer. Nadat ze reclameerden werd ter gezegd; u bent gewoon een zeikerd! Die willen dus niet meer veel te maken hebben met dki.

Dat is het enige dat ik heb gehoord over dki.

gabriella o.
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2007 18:24

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door gabriella o. »

Geachte krd, dank voor uw reactie. Op de website (!!!!) van dki staat volgens mijn man inderdaad een foto met een geparkeerde touareg. Hij is ons vanmiddag niet opgevallen. Die aardige man zal wel veel keukens verkopen en zullen niet al zijn klanten zo ontevreden zijn als de kopers van uw huis. Voor ons is het keukenboek nu gesloten.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De meeste klachten over DKI komen van concurrenten uit omgeving.

Ze hanteren niet de meest collega-vriendelijke methodes.

Nu hoeft dat niet per se natuurlijk, maar geeft wel een beeld van de waarden die zij aan een verkoop hechten. Enkel voorzichtigheid geboden.

paulscs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2007 15:15

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door paulscs »

Ik heb als zelfstandige nog geen touareg, ik ben ook nog maar een paar jaar bezig. Als je al meer dan 15 jaar keukens verkoopt moet je dan nog steeds met alle respect in een ladaatje rijden? Blijkbaar mag je als je keukens verkoopt geen luxe auto rijden.

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door krd »

ik ben alleen geen collega, gelukkig niet. Verder niets aan toe te voegen.

krd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2007 16:25

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door krd »

Tuurlijk niet. Als je succes hebt mag je dat best laten zien, maar ga er niet om heen draaien.

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

Wat een brillante reacties toch allemaal!!

Aan de dure auto voor de deur kan je zien hoe goed of slecht een keukenboer is?

Alsof een leasebak in welke vorm dan ook bepalend is!

Mijn zus heeft een Rotpunkt keuken geleverd gekregen van dit bedrijf. Zoals eerder geroepen: zonder dwang...

Waar andere keukenboeren zich nogal aan schuldig maken. Mijn zus is afgelopen jaar bij 2 bedrijven geweest voor een offerte. Bij de eerste mocht ze niet weg alvorens ze getekend had, en de tweede had soortgelijke praktijken. DKI heeft voor haar getekend en advies gegeven. Denk er daarna maar rustig over na!!

Ikzelf ben ook bezig met een keuken voor ons nieuwbouhuis, en omdat het voor DKI makkelijker is, vragen zij of je met een offerte of tekening komt. Als je dat niet hebt is het geen enkel probleem. Het feit dat ze geen showroom hebben, maar enkel wat plankjes en greepjes etc. is voor jou misschien wat lastig om een goed beeld te krijgen van de te leveren producten. Vandaar dat het misschien wel handig is om eerst te kijken bij de conculega's.
Zo ook ben ik bij 3 verschillende bedrijven geweest. En de druk op 'ff tekenen' wordt zo heavy gelegd dat als je niet een beetje stevig in je schoenen staat dat ik begrijp dat je tekend. Er wordt door dit soort bedrijven tevaak vergeten dat mensen die een keuken kopen, er jaren voor moeten sparen of voor hebben gespaard.

Ik heb dinsdag een afspraak met DKI.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik kan me voorstellen dat DKI zich niet populair maakt bij conculega's om eigen klanten te adviseren even rond te kijken daar omdat ze het zelf niet hebben/kunnen/willen laten zien.. Idem dito met tekening.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Ik heb er een keer heen gebeld om informatie. Ze hebben geen showroom dus je moet alles uit en boekje kiezen, dan kunnen ze het leveren. Zou ik nooit doen, je moet een keuken zien en voelen, met alles er op en er aan, vind ik.

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

@Keukenklepper:

Zoals ik al aangaf, zolang het gemiddelde keukenbedrijf zich aan 'omgekeerde colportage' houd, een vrouwtje van 30 DWINGT te tekenen (Geloof me, ze stond op punt om de politie te bellen!!)

Van mij mogen er dan ook bedrijven bestaan als DKI...

Heel reeel gezien blijven het voor mij dezelfde dieven als Autohandelaren.

En ja, draaf maar door. Maar doe mij dan eveneens een tegen offerte voor de keuken die ik nu getekend heb liggen.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

paulscs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2007 15:15

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door paulscs »

Veel succes Big L, wij hebben onze keuken ook bij DDKI gekocht. Heb er een goed gevoel over, mede omdat ze alles in eigen beheer doen.
De prijs is binnen ons budget gebleven wat heel prettig is.
Zelf bij het uitkiezen van apperatuur zijn ze zelf goedkper dan iedereen, die zegt de goedkoopste te zijn.
En de tekening net als het andere prima in orde de verkoper had het zelf beter gedaan als andere bedrijven waar we waren geweest.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Eek »

Het feit dat DKi bij hun intro op de site heeft staan dat ze o.a. Steinhaus keukens leveren gaan bij mij al de haren overeind staan daar dit merk niet bestaat en dus iets zegt over de werkwijze van dit bedrijf.

Wat voor een auto de beste man daarentegen rijd vind ik niet zo relevant.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Ok Big G,

Gooi die offerte eens op het forum, dat zullen wij hem tegen het licht houden.

Snap je niet dat DKI geen cent in de klant wil steken? Geen showroom, tekening meebrengen dat is toch beroerd? Sowieso worden op de website al merken vermeld die ze niet eens KUNNEN leveren.

Nogmaals, laat maar zien....

MVG

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

@Keukenklepper:

Dus 'af' de verhalen van dit forum, de verhalen diek ik uit eerste hand heb, de verhalen die ik zelf heb meegemaakt, wordt het een beetje lastig kiezen naar een fatsoenlijk bedrijf... Die zijn dan ineens erg dun gezaaid.
Feit blijft dat jij, als 'keukenleverancier', de tijd hebt om je de hele dag op je krent hier op het forum conculega's kan afschieten, je kennelijk iets niet goed doet.
Zolang een 'Gerenomeerd bedrijf' (of liever gezegd de branche vereniging!!) tolereerd dat er mensen worden gedwongen om te tekenen, dat je een offerte niet mee krijgt omdat 'ze' bang zijn dat de consument naar de concurent rent om te kijken OF je een beter gevoel / prijs kan krijgen.
Lijkt mij een zeer ongezonde marktpositie. Als je kijkt naar de wit/bruin goed branche, waar een BCC (bv) de laagste prijs gegarandeerd, je vrij bent om te kijken bij de buren, waar je binnen x periode het verschil nog terug zou krijgen als je het product binnen de genoemde tijd ergens anders goedkoper ziet.
Nu is het natuurlijk niet haalbaar dat je een keuken na aankoop geld toe zou krijgen als je hem een week later toevalig goedkoper ziet. Maar het overige, eerder genoemde is natuurlijk gewoon mogelijk, eerlijk en open zijn naar de klant...

Anders gezegd: Als de baas van DKI in een hele dikke auto kan rijden, terwijl hij duizenden euro's goedkoper aanbied (Probeer me niet wijs te maken dat dat met de showroom te maken heeft, want 30 tot 40% op een bedrag van 20 ruggen PER keuken ligt niet aan de showroom!), dan hoef ik zeker geen medelijden te hebben met de reguliere keukenwinkels.

Voorop gesteld, als ik een goed advies krijg, en de prijs is bij de conculega maar een paar % lager, dan zal ik zeker niet twijfelen om bij het bedrijf te bestellen dat mij heeft voorgelicht (Zo ben ik. Ik ben me er ter dege van bewust dat er ook mensen zijn die van een contract af willen omdat de concurent 1200 euro goedkoper is... En in zulke gevallen heb ik zeker niets gezegd).

Weer terugkomend op DKI: Als ik om een Siematic vraag en zij zouden met een rotpunkt komen, dan zal ik ook niet beroerd zijn om hun af te schieten (met daarmee het gevoel dat ik helemaal gelijk heb en dat er werkelijk geen enkele fatsoenlijke keukenboer meer is!). Maar vooralsnog hebben zij mijn zuster met een mooie rotpunkt ZEER goed advies gegeven en geleverd!

@Eek: Ik ben een consument. Ik ben toevallig iemand die zich redelijk verdiept in dingen. Ik weet ook dat Steinhaus het 'huismerk' is van de keuken kampioen. Daarmee zeggende: Steinhaus bestaat wel. Dat het misschien niet klopt, omdat ze geen Steinhaus verkopen (volgens jou zeggen dan) is een mooi gegeven om daar naar te vragen als ik er ben. Verlopig lijkt het in mijn ogen nog de minst spannende reclame misleiding die er bestaat. Wat kan een consument een onbekende naam tegen een onbekende naam nou schelen? Maw: Als ik Een Nolte of een Rotpunkt voorgeschoteld krijg, dan geloof ik dat wel. Niemand kan al kwaliteits verschillen noemen (anders dan: Die is beter).
Nee, een krantje in de bus krijgen met: deze keuken voor maar 3400 euro!! En dan kom je bij die winkel en dan is het: Sorry, die is NET verkocht... (Zoals in de autohandel ;))

@maxx:
Het probleem is dat ik enkel een tekening heb met een eindbedrag. Zoals al eerder genoemd is het in keukenland kennelijk niet (of nouwelijks) mogelijk om een offerte mee te krijgen. Edoch:
Ik wil heel graag rond de tafel om te zien wat iemand anders kan bieden op de door mij gestelde eisen en budget.
Stuur je adres maar naar 'big-g apenstaartje t-gaat punt net'
Als je een webadres hebt, geef dat er ook maar bij. Ik zal een afspraak maken zodra ik door NL ga rijden voor diverse dingen die ik nog wil bezien voor deze keuken die door de keukenleveranciers niet geleverd kan worden:
een Esse Cooker ( http://www.essecookers.nl/ )
De keuken moet een U model worden van de afmeting 2,6 bij 2,7 (lange zijde is raam zijde) en er komt dus zo'n cooker in twv 7500 euro.
De keuken moet een boeren / klasiek model (96 cm hoog) zijn van geschilderd hout (geen MDF) met een gebrand graniet aanrecht en van hetzelfde materiaal de achterwanden. Goede vaatwasser, koelkast (200 liter) en een combimagnetron allen van een gerenomeerd merk als Siemens of Atag.
Nu heb je een beetje een idee wat ik wil.

Hiermee denk ik meteen aangevende dat het verhaal achter de keuken voor mij net zo belangrijk is als de centen.

Gesloten