LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Big G,

DKI geeft je de laagste prijs die je in Nederland zou kunnen vinden maar ze durven je niet de offerte mee te geven omdat je dan zou kunnen shoppen? Ze zijn 30 tot 40% goedkoper dan alle anderen?! :shock: Dat zijn 2 dingen die ik niet kan rijmen.

Blijkbaar dus ook niet een fatsoenlijk bedrijf maar goedkoop genoeg dat fatsoen niet meer wenselijk is. Alles heeft, dus ook bij jou, zijn prijs.

Week eerst die offerte los en plaats hem hier. Een beetje moeite voor een beetje moeite. Weet je wel welk merk in de offerte is gebruikt?

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door rayke »

als ze een "steinhaus" offereren of een of ander onduidelijk merk dan kunnen ze net als die knijers uit Waalwijk elk willekeurig merk in je mik duwen zolang het frontje maar op jouw keuze lijkt.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

beste BiG_G,

Jij zult niet gelukkig worden in de keukens.....ben je het wel in de liefde? 8)

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

@maxx:
De andere keukenbedrijven geven geen offerte mee. Dinsdag zit ik bij DKI. Dan zal ik zien wat hun bieden.

DKI zegt 30 tot 40% goedkoper te zijn, Dinsdag kunnen ze dat bewijzen.

@GWTE:
Ik weet wat ik mooi vind. Ik ben straks zeer gelukkig met de keuken als ik eenmaal een besluit heb genomen. Het zijn de keuken leveranciers waar ik niet blij van wordt. In de zeer korte periode dat ik nu naar keukens aan het kijken ben, heb ik bij nog geen enkele keukenleverancier een vertrouwen gehad. Zeer gladde verkopers, je kent het vast wel...
Onze keuken kost ongeveer hetzelfde als een spiksplinternieuwe middenklasse auto. Je mag dan ook wel verwachten dat de verkoper er als zodanig mee omgaat?

Pfffff

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door rayke »

De andere keukenbedrijven geven geen offerte mee
ben je toch op de verkeerde adressen geweest

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door GWTE »

Zeer gladde verkopers, je kent het vast wel...
Onze keuken kost ongeveer hetzelfde als een spiksplinternieuwe middenklasse auto. Je mag dan ook wel verwachten dat de verkoper er als zodanig mee omgaat?
Ja dat snap ik helemaal....Je bent op zoek naar een verkoper met respect en style….laten we zeggen een echte gentleman met de hoffelijkheid van een butler. Iemand die je in de watten legt en geduldig de tijd neemt tot jij zover bent, vakkundig en integer. Vraag maar rond, en iedereen zal zeggen.

Wel dan ben je bij DKI op het juiste adres………wellicht ben je echt zo oerdom maar de omschrijving die ik hierboven gaf van de ideale keukenverkoper én het magische woord KORTING 30 tot 40% goedkoper dan de rest, gaan niet echt samen. Als je een degelijke auto handelaar zoekt ga je toch ook niet naar de een of andere louche beurt, of wel.

Op de manier zoals jij een keuken probeert te kopen en de bijbehorende bedrijven tref je ook alleen maar ordinaire auto verkoperachtige type, snap je dat dan zelf niet. Ik zit lang genoeg in de keukens om te weten dat jij Russische roulette speel met je spaarcentjes…….of overwaarde. Flink op korting blijven jagen en we zien je over enige tijd wel weer op dit forum met een nieuwe keuken en één bak ellende….maar wel met een nieuw doel in je leven…..net als scheuj….. tot dan!

GWTE

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door rayke »

GWTE heeft ècht wat met auto's :-)

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

verbazingwekkend...

@ Pffff: zoals jij mij ook kwoot: De Cooker kost enkel 7500 euro. Lees het geen wat jezelf gekopieerd hebt. De totale keuken is op dit moment geoffreerd op 26000 euro.

@derest: Verlopig lopen jullie DKI onderuit te schoppen zonder ook maar 1 keer met iets te komen wat voor jou winkel pleit. DKI heeft mijn zuster prima geholpen, zoals ik al eerder schreef.
Ik vind het ook absoluut niet erg als winkel A, die me prima adviseerd, iets duurder is. Dat zal me een rotzorg zijn. Maar 30 tot 40% op hetzelfde merk keuken, terwijl de verkopers van de voorgaande bedrijven me geen vertrouwen kunnen bieden, dan vind ik dat wel boeiend. Dan is gewoon mijn cooker gratis!!

Geef mij maar reden om bij jou te komen praten over mijn nieuwe keuken.

Trouwens, wat is een goede keuken speciaalzaak? Als ik naar de 'verkeerde' winkels ga? Een winkel die Poggenpohl of Siematic verkoopt? Of die mooie Bruynzeel shop in Amstelveen?

paulscs
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2007 15:15

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door paulscs »

Bij deze de werkwijze van de
DDKI uit Hoofddorp. Wat bij alle keuken boeren gebeurd is dat je vaak uren ( bruynzeel uit eigen ervaring ) of zelf meerdere keren ( de carpentier uit eigen ervaring ) bent om uitijndelijk er achter te komen dat je keuken veels te duur word, is er de verlossing in de vorm van DDKI zij willen eerst een duidelijke prijs afspreken om zo NIET voor verassingen te komen staan. Dit doen zij met of zonder tekening van andere keuken leveranciers.

En als je echt een goedkope keuken wilt dan moet je naar de Ikea.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Paulscs,

Als jij daar meedere malen bent geweest en je weet nog geen keuken binnen jouw budget te vinden is er toch echt een comminucatieprobleem. Je moet ook wel geholpen willen worden.

DKI wil heel graag de tekening van een ander zien om daar alleen een prijs aan te verbinden en thats it. Iedere klant krijgt diezelfde vraag en dat is niet voor niets.

Bij een normale keukenzaak weet je voordat je definitief een handtekening plaatst waar je aan toe bent. Normale manier van werken lijkt me. Waar je die kunt vinden? Ik zit er elke dag en zo zullen er velen met mij zijn.

@BIG-G

Niemand pleit hier voor zij winkel omdat spammen niet mag volgens de regelementen van dit forum. Wel kunnen wij onze werkwijze naar voren brengen die in onze ogen normaal zou moeten zijn.

Die 30 tot 40% goedkoper dan andere winkels gaat alleen op met offertes waar nog geen cent af is gegaan. Een normale offerte met een duidelijke prijs is voor DKI ook een doodsteek want dan moeten ze erop toeleggen.

Die kortingen zul je in veel winkels aantreffen, je moet alleen zoeken waar, dat antwoord zul je hier niet vinden dus check vrienden, kennissen etc die al een keuken hebben gekocht.

Jouw Quooker is niet gratis, alles heeft een prijs die betaald moet worden na 30 dagen. Het boeit me niet wat voor auto's daar gereden worden. Het feit dat ze auto's hebben die dezelfde benzine/diesel rijden als ieder ander bedrijf verteld mij dat er ook marge gedraaid moet worden om voortbestaan te garanderen.

Bel dus voordat je DKI bezoekt een keukenzaak waar je al een offerte van hebt, vraag om de beste aanbieding en ga dan bij DKI zitten. Wedden dat de deodorant van de verkoper het verliest?

MVG

Tytn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2008 21:29

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Tytn »

Ik ben zelf op zoek naar een keuken ben inmiddels bij meerdere verschillende bekende keukenzaken geweest. Dit is mijn eerste keuken qua aanschaf wat mij erg opvalt zijn de grote prijsverschillen op basis van offerte.

Uiteraard ook de verkoop "technieken" welke soms best opdingerig ervaren kunnen worden. Ik heb gelukkig ook een aantal meedenkende en sympatieke verkopers getroffen welke mij erg goed hebben geholpen bij ontwerp, kleur en materiaal.

Wanneer er een prijs van € 38.000,- uitrolt en er een kwartier later zonder enige aanpassing van eerst € 27.000 en vervolgens naar € 23.300 word gegaan omdat ik een paar opmerkingen maak, heb ik het al gehad.
Dus de no nonsens zoals omschreven word op de site van DKI staat mij wel aan.

Ik heb goede dingen over DKI gehoord van mensen welke hier hun keuken hebben aangeschaft, maar ik heb ook naar mijn gevoel een mooie offerte in mijn zak van een andere aanbieder welke bij mij om de hoek zit. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij DKI en zal later mijn bevindingen hier plaatsen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Tytn (leuke naam :lol: )

Neem die aantrekkelijke offerte mee zonder tekening en laat ze lekker zweten om zich onder die 40% belofte uit te wringen. Wordt een leuke middag!!

MVG

Tytn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2008 21:29

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Tytn »

@maxx zit jij toevallig ook in Hoofddorp? Ik heb idd een mooie offerte waar vandaag bij een grote keten bij het noemen van het bedrag de spreekwoordelijke bek openviel. Ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit qua materiaal van de reeds ontvangen offerte, maar er zit wel een heel groot gat tussen.

Ik neem deze offerte zeker mee en zal 'm uiteraard gebruiken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Tytn (hij blijft leuk)

Nee ik zit niet in Hoofddorp hoewel ik er binnen 2 weken wel een keuken moet leveren. Toch raar met DKI om de hoek :shock: .

Welk merk is in die offerte genoemd dan? Zorg wel dat je een vergelijkbaar product aangboden krijgt.

MVG

Tytn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2008 21:29

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Tytn »

Hey Maxx,

Misschien moet ik ook wel bij jullie langs komen voor een goede prijs en advies? Ben nu het binnen lopen van de keukenzaken wel zat en moet deze maand mijn keuze maken (ivm leveren eind April begin Mei)

Ik heb geen standaard maat keuken (is volgens iedere verkoper een leuke uitdaging en referentie. Blijft een leuk verkoop praatje :wink: )

Laat maar weten!?

gr Tytn

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door rayke »

Toch raar met .... om de hoek
vorig jaar een keuken geplaatst bij iemand die naast een keukenzaak woonde.
tis maar waar je voor kiest :-)

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door rayke »

Maxx, GWTE, Pffff...... en andere serieuze keukenmensen....
lees deze topic nou nog eens goed en bedenk dan eens wie die gestart heeft.

Laat jezelf nou niet zo in de maling nemen.

Hier kan dus een slotje op.

Pfffff

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

BiG_G
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2007 13:05

Re: Ervaringen met Duitse Keukenimport uit Hoofddorp gevraagd

Ongelezen bericht door BiG_G »

@tytn,
Volgens mij ben jij bij dezelfde keukenzaken geweest als ik!!

@Maxx: We hebben in een actieradius van 5km meer dan 10 keukenwinkels in verschillende orde van prijs ranges (als je ze ergens op moet selecteren). Van Keukenkampioen achtige tot Grando die handgemaakte keukens van Victorians verkoopt.
Als jij dan hier in Hoofddorp een keuken moet leveren, dan zegt dat idd wellicht iets over jou en de bedrijven hier in Hoofddorp en omgeving.

Nogmaals mijn verzoek: Stuur je adres gegevens maar naar mijn eerder genoemde email. Dan kan ik bij je langskomen en kunnen we eens inhoudelijk over mijn toekomstige keuken praten.

Gesloten