LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kim1972
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2012 11:15

Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Kim1972 »

Wij zijn voornemens in onze nieuwe keuken een zwarte Quooker kraan te plaatsen.
Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn. Beschadigd hij snel? Is het gewoon een geverfde kraan, dus als je er met een pan oid tegenaan staat springen er dan stukjes verf af? Gaat hij na verloop van tijd bladderen? Kan me voorstellen dat de hitte van het water niet goed is voor de laklaag (als het tenminste een laklaag betreft). Zijn er hier mensen die zo'n kraan al een tijdje gebruiken en kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn?

Kim1972
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2012 11:15

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Kim1972 »

Uiteraard, maar hoe objectief zijn die? Gegoogled heb ik ook, maar vind geen info specifiek over de zwarte kraan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door crazyme »

Het kokend hete water loopt door een dun slangetje door de kraan, de buis zelf wordt dus niet zo heet.

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Houdt er wel rekening mee dat een Quooker, op het moment dat deze het water verwarmd , dat deze al snel een
vermogen verbruiken van 2500 Watt of nog meer. Hoewel dit maar kort is, zal de kosten voor het stroomverbruik
best meevallen. Op hun sites wordt helaas alleen vermeld wat het gemiddelde stroomverbruik is op jaarbasis. Op
zich klopt deze berekening, maar U zult niet de eerste, en ook niet de laatste zijn, die, wanneer dit ding inschakelt,
dat de stroom uitvalt omdat het maximale verbruik op dat moment in uw woning wordt overschreden. Vraag maar
eens na bij een goede elektricien. Pas als deze verteld dat zo een ding bij uw woning geen probleem is, kunt U rustig
zo een ding aanschaffen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Jablan »

Liever een 400 Volt aansluiting in de keuken?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door HADES2001 »

crazyme schreef:
06 jul 2020 11:20
Het kokend hete water loopt door een dun slangetje door de kraan, de buis zelf wordt dus niet zo heet.
Wij hebben er 1 op het werk en kan je melden die buis word gewoon heet. Ook logisch gezien er kokend water doorheen komt.
Gezien de prijs zou ik het er zelf niet voor over hebben maar het werkt wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door crazyme »

HADES2001 schreef:
06 jul 2020 15:31
crazyme schreef:
06 jul 2020 11:20
Het kokend hete water loopt door een dun slangetje door de kraan, de buis zelf wordt dus niet zo heet.
Wij hebben er 1 op het werk en kan je melden die buis word gewoon heet. Ook logisch gezien er kokend water doorheen komt.
Gezien de prijs zou ik het er zelf niet voor over hebben maar het werkt wel.
Dit zegt quooker zelf :
Een geïsoleerde kraanuitloop

Bij alle modellen is de uitloop goed geïsoleerd, waardoor je je na het tappen van kokend water niet aan de Quooker zelf kunt branden.

Ook is er in de kraan een aparte aanvoer van het warme en koude water. Kokend water wordt aangevoerd via een andere slang.
https://www.quooker.nl/de-veiligste-keuze-in-de-keuken

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door riddert »

Bij twijfel niet doen. Gewoon een chromen exemplaar in de keuken schroeven.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
06 jul 2020 19:01
HADES2001 schreef:
06 jul 2020 15:31
crazyme schreef:
06 jul 2020 11:20
Het kokend hete water loopt door een dun slangetje door de kraan, de buis zelf wordt dus niet zo heet.
Wij hebben er 1 op het werk en kan je melden die buis word gewoon heet. Ook logisch gezien er kokend water doorheen komt.
Gezien de prijs zou ik het er zelf niet voor over hebben maar het werkt wel.
Dit zegt quooker zelf :
Een geïsoleerde kraanuitloop

Bij alle modellen is de uitloop goed geïsoleerd, waardoor je je na het tappen van kokend water niet aan de Quooker zelf kunt branden.

Ook is er in de kraan een aparte aanvoer van het warme en koude water. Kokend water wordt aangevoerd via een andere slang.
https://www.quooker.nl/de-veiligste-keuze-in-de-keuken
Daar staat dus slechts dat de uitloop (!) niet kokend heet wordt. De buis zelf wordt dat echter absoluut wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door crazyme »

@moneyman: jij hebt een quooker en hebt dat ook getest ?

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 jul 2020 21:25
Daar staat dus slechts dat de uitloop (!) niet kokend heet wordt. De buis zelf wordt dat echter absoluut wel.
De uitloop is de hele hals. Wat bedoel je met buis?

Robke87
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 22:58

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Robke87 »

crazyme schreef:
06 jul 2020 22:32
@moneyman: jij hebt een quooker en hebt dat ook getest ?
Ik wel en wil het eventueel morgen wel eens testen, maar ik geloof niet dat het heet word.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onder “uitloop” versta ik letterlijk het stuk waar het water daadwerkelijk uitstroomt. Niet de complete buis/hals/leiding/kraan/hoejehetnoemenwilt. Mijn ervaring met meerdere typen is dat die hals gewoon serieus heet wordt.

Kim1972
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2012 11:15

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Kim1972 »

Dank voor jullie reacties. Er zitten zeker nuttige opmerkingen bij.

Maar ik weet nog steeds niet wat die zwarte laag is en of die snel beschadigd of lelijk wordt.

Mensen die zo'n kraan al een poosje gebruiken en ervaring hebben met hoe het zwart zich houdt?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door HADES2001 »

crazyme schreef:
06 jul 2020 19:01
HADES2001 schreef:
06 jul 2020 15:31
crazyme schreef:
06 jul 2020 11:20
Het kokend hete water loopt door een dun slangetje door de kraan, de buis zelf wordt dus niet zo heet.
Wij hebben er 1 op het werk en kan je melden die buis word gewoon heet. Ook logisch gezien er kokend water doorheen komt.
Gezien de prijs zou ik het er zelf niet voor over hebben maar het werkt wel.
Dit zegt quooker zelf :
Een geïsoleerde kraanuitloop

Bij alle modellen is de uitloop goed geïsoleerd, waardoor je je na het tappen van kokend water niet aan de Quooker zelf kunt branden.

Ook is er in de kraan een aparte aanvoer van het warme en koude water. Kokend water wordt aangevoerd via een andere slang.
https://www.quooker.nl/de-veiligste-keuze-in-de-keuken
Het klopt dat je je eigen er niet aan brand en met brandwonden zit, maar het word wel zo warm dat je hem niet even graag vastpakt.
@TS, geen idee hoe die kraan er over 10 jaar uit ziet, hier 2 jaar ziet er nog steeds goed uit.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door JozJan »

Net even getest. Bij mijn Quooker wordt de uitloop (de hele hals) niet heet als er kokend water door stroomt.
Het is alleen geen zwarte, dus op vlak van de kleur kan ik niks zinnigs zeggen.

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Heerlijk de Quooker, nee de uitloop wordt warm, niet heet. Materiaal is van goede kwaliteit. Ik geen zwarte dus daar kan ik je niet helpen.

Kim1972
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2012 11:15

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Kim1972 »

Dank voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ervaringen met zwarte Quooker kraan

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wij hebben een Quooker en meer dan handwarm wordt de schacht inderdaad niet.
Als je voor de matte zwarte finish wilt gaan zou ik heel goed navragen wat voor materiaal de finish is, we hadden hiervoor een peperdure designkraan uitgevoerd in Mat zwart en dat was nieuw heel fraai echter ook met goed schoonmaken (dagelijks en zonder bijtende middelen) bleef hij niet heel lang mooi (je ziet er letterlijk alles op en vlekken/verkleuringen waren onvermijdelijk).

Dus als je bereid bent om het ding meer dan regelmatig schoon te maken en niet de eis hebt dat de kraan er ook na drie jaar nog als nieuw uit moet zien (kortom als je duidelijke gebruikssporen geen probleem vindt) is het wellicht een optie.
Wil je dat niet dan kun je beter voor chroom of mat chroom gaan dat is op alle punten een stuk houdbaarder (dat laatste met name in een regio met relatief hard water)

Gesloten