LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen van een keukenkoper

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

[wanneer men een product heeft uitgekozen welke zij geweldig vinden en dat product is aan te schaffen voor een voor hun redelijke prijs, dan zou alles toch klaar moeten zijn?]

Kijk en daar zit het probleem in de keukenbranche.
Een koper kan niet makkelijk vaststellen dat er sprake is van een redelijk prijs en de keukenbranche geeft die transparantie ook niet.
Een koper moet gewoon een duidelijke aanbieding hebben. [/quote]

gast418236

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door gast418236 »

Dat gemekker om die prijzen, wel of niet transparant.
Onder de 7500 heb je gewoon niet veel.
Ronde de `10000 kun je een keuken hebben uit het topsegment, met
goede apparatuur en dito werkblad.
Boven de 15000 ga je of kaderdeuren of lakdeuren, betere apparatuur
en mooiere granieten werkbladen toe.
Boven de 20000, Een hoogglans lakkeuken. Gaggenau apparatuur of
Imperial bv en een corian werkblad en deze prijs kan oplopen tot een 50000 euro.
Stoomoven, Koffiezetter, wijnklimaatkast, vuilvernietiger, quooker.

Irma105

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Irma105 »

Tijdens mijn speurtocht op het internet, op zoek naar een goedkope keuken kwam ik op website showroomkeukens.nl, hier kun je heel goed prijzen vergelijken. Niks ondoorzichtig. Volgens mij heb je hier voor een gering bedrag een prachtige keuken. Onder de 7000 euro kun je al zeer complete keukens met granieten werkbladen uitzoeken.

S.

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door S. »

Adviseur schreef:Er is geen bedrijf dat klanten laat tekenen voor een gemaakte offerte
Helaas ,helaas,... probeert men soms wel onder het mom van: "niet mis te lopen kortingen, teken nu AUB, uw laatse kans" ,kopers een offerte te laten ondertekenen.
Lees er bv.de keukenconcurrent-topics er maar op na.

S.

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Irma, in princiepe kun je van een showroomkeuken niet de prijs gaan vergelijken met een op maat gemaakte keuken, tenminste ik denk dat je dat bedoeld.
Een showroomkeuken moet ook maar net passen en vaak moet je concessies doen. Die doe je dan omdat daar de prijs ook naar is.
Sommige showrooms hebben moeite de showroomkeukens kwijt te raken en zullen bereid zijn een voor u zeer interessante prijs te maken.

Mr.P.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mar53 »

De Eerlijkste klant krijgt de Eerlijkste prijs voor de Eerlijkste keuken.

Een probleem, je moet wel bij een Eerlijke verkoper aan tafel zitten.

Ik bedoel hiermee dat die verkoper geen OMZET maar KEUKENS verkoopt. en dat is het GROOTSTE probleem.

De meeste keukenzaken hebben alleen maar omzetverkopers in dienst die ABSOLUUT geen affiniteit hebben met het keukenvak en het een ROTZORG zal zijn wat hun klant thuis krijgt.

20 jaar ervaring

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door 20 jaar ervaring »

Ik zit hier te lezen en mijn haren rijzen te bergen! Waar haalt men de moed vandaan om ons, adviseurs c.q. verkopers van keukenzaken, zo door het slijk te halen! Wij werken ons allemaal uit de naad om de klant blij te maken met de , voor de klant, beste keuken voor de beste prijs en enkele wijsneuzen maken ons uit voor figuren die het niets kan schelen wat de klant thuis krijgt! Wel eens ooit afgevraagd waarom U, de klant, op zon- en feestdagen altijd bij ons terecht kunt? Waarom wij dan werken en U (weer) vrij bent? Omdat wij keukengek zijn en het fijn vinden om ons produkt te verkopen! Niemand laat een klant tekenen voor een offerte en verteld dan dat het en order is. Niemand licht een klant op of probeert dit! Natuurlijk kan alles beter maar wij zijn gewoon mensen die U, de klant, ALTIJD helpen tot het laatste moment.
Maar weet U ook dat U, de klant, ALTIJD van mening is dat de buurman beter in gekocht heeft dan het voorstel dat U wordt gedaan! En weet U ook dat Uw buurman ALTIJD liegt om naar U toe de flinke jongen uit te hangen!
Kies gewoon een keukenzaak die U vertrouwt, ga met een adviseur in gesprek en als "het klikt", probeer tot zaken te komen en ben niet zo ontzettend achterdochtig! Een keukenverkoper is een mens van vlees en bloed die het LEUK vindt om U te helpen en hopelijk ook een keuken te verkopen!
Graag tot ziens bij de door U uitgezochte keukenzaak en let eens op dat een keukenadviseur U altijd vriendelijk aanspreekt. Dat is toch hel wat anders dan in een boetiek, of niet dan?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door 16again »

20 jaar ervaring,
Waar heb je 20 jaar ervaring in? Zeker het nadoen van een struisvogel!
Wij werken ons allemaal uit de naad om de klant blij te maken met de , voor de klant, beste keuken voor de beste prijs.
Wij werken allemaal op provisiebasis, en ons eigen belang staat hierbij haaks op een voor de klant beste prijs. Voor maximale provisie moet je de klant zoveel mogelijk laten betalen. Allereerst proberen wij te voorkomen dat een klant verder gaat kijken om prijzen te vergelijken.
Wij willen namelijk niet dat er provisie de deur uit loopt.
Hiertoe beginnen wij steevast met een kunstmatig hoge prijs, en proberen de klant te strikken door een speciale, alleen vandaag geldige korting. Bij twijfel verhogen we die speciale korting stapsgewijs, totdat de klant uiteindelijk zwicht onder de verkoop druk.
Wij werken liever op zondag dan op maandag, want op maandag valt er geen cent provisie op te strijken.
Wij zijn nooit onderwerp in de consumenten programmas
Niemand licht een klant op of probeert dit!
Wij gaan wel eens failliet, maar dan laten we eerst zoveel mogelijk klanten 100% vooraf betalen

wij geloven niet alleen in sprookjes, we verkopen ze.....

Gastvrij
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:21

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Volgens mij is bovenstaande discussie al -tig keer gevoerd.

Weet je; oplichting komt voor, waarom zou het woord anders bestaan.
Lastige/kritische klanten komen ook voor; bij die gratie worden er verkoop-trainingen ontwikkeld.

En ik ben er ook nog.
Ik ben altijd vriendelijk en eerlijk tegen een verkoper van wat dan ook, alleen bij die gratie krijg je dezelfde behandeling terug.
Maar als de persoon mij onder valse voorwenselen iets wil laten tekenen of vreemde antwoorden op vragen geeft, dan stel ik de wedervraag of hij of zij ook op die basis een dure aankoop doet.
Wanneer de persoon in kwestie rood uitslaat weet ik genoeg. 8)

De meeste verkopers die ik tref vallen mee, gelukkig.



S.

20 jaar ervaring

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door 20 jaar ervaring »

"beste" 16again,
Je bent een schande voor het keukenvak.
Zolang als jij nog met de gedachte leeft dat je een klant zoveel mogelijk moet laten betalen omdat je op provisie staat ben je echt heel erg uit de tijd!
Een klant weet echt wel wat er te koop is en op provisie-basis werken in dit vak is echt uit den boze. Als je zo'n kontrakt hebt moet je eens informeren hoe dat bij anderen gaat want werken op provisie is bij keukens al lang niet meer!
Een klant koopt op uitleg, behandeling, produkt en op het laatst op de prijs!
Maar jij 16again, gedraagt je als je naam!
Je zult altijd op provisie blijven werken want niemand neemt iemand in dienst die zo denkt zoals jij!

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door 16again »

20 jaar ervaring,

Ik ben geen keuken verkoper, maar een consument die aan den lijve ondervonden heeft hoe het er in keukenwereld aan toe gaat.
Jouw eerdere bericht in de "wij-niemand-allemaal" vorm beschouw ik als een onterechte heilig verklaring van de gehele branche.
Ik kon het niet laten om op ridicule wijze dezelfde "wij vorm" te gebruiken in mijn antwoord


Eigen koop ervaring, berichten uit 1e hand, verhalen op dit forum, berichten op keukenadviessites tot programmas als tros radar en zelfs het TV programma opgelicht! maakten mij duidelijk dat het niet in de gehele branche zo netjes geregeld is als jij doet voorkomen.
Mijn "ridicule" eerdere antwoord is wellicht niet van toepassing voor jouw keukenwinkel maar weldegelijk voor de gehele branche dan wel de rotte appels daarin.

mbo

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mbo »

ik verbaas me steeds weer over het feit dat men zich zo rot uitlaat over de mensen die in de keukenbranche werken en de bedrijven, maar vooral over de branche.
de klandizie wordt op deze manier ook nog eens negatief beinvloed, vandaag zegt een klant tegen mij dat de keukenbranche een grote oplichtersbranche is, deze klant is door mij weggestuurd uit onze winkel, zo die durft zeg.
Hij komt ons winkel binnen, wil wel dat er van alles voor hem gedaan wordt, maar is op zijn tenen getrapt als je ook maar even laat blijken dat je hem graag een keuken wil verkopen, is dit nou zo vreemd of ligt dat aan mij?????
dat het tegenwoordig zo rot is, daar hebben we met zijn allen aan meegewerkt, de branche zelf maar ook de consument, want die is tegenwoordig nergens mee tevreden, ga toch lekker naar een winkel waar je je prettig voelt en waar het klikt met een adviseur en handel het daar af,
maar nee, we willen eerst shoppen, echter wat ga je met wat vergelijken daar heeft de consument natuurlijk geen flauw idee over,
ik zal nooit een concollega afvallen, want ook zij werken om hun brood ermee te verdienen.

Hoe dom kan echter iemand zijn om te denken dat er daadwerkelijk 70% of 50% of 30% korting gegeven kan worden, en waar wordt die korting danwel op gegeven, op de adviesprijs of op de verkoopprijs?
Zolang er mensen blijven rondlopen met de vraag naar zo veel mogelijk korting zal de keukenbranche zo blijven zoals het nu is.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@mbo

Ik ben het roerend eens met je je niet moet laten beledigen.
Maar is dit niet het gevolg van de wijze waarop de keukenbranche werkt?
Het is eerder regel dan uitzondering dat van de keukenoffertes nog makkelijk duizenden euro's af valt te praten. Je zal maar denken dat in die fijne winkel die aardige nette verkoper voor jou wel een mooi prijsje heeft bedacht, dan ben je toch dom!
maar nee, we willen eerst shoppen, echter wat ga je met wat vergelijken daar heeft de consument natuurlijk geen flauw idee over,
Daar zal je vast gelijk in hebben en de branche doet er alles aan om die vergelijking onmogeljk te maken! Zelfs consumentenorganisaties zijn niet in staat om objectieve kwalitatieve vergelijkingen te maken. Wat vraag je dan van een klant!

Hoe dom kan echter iemand zijn om te denken dat er daadwerkelijk 70% of 50% of 30% korting gegeven kan worden, en waar wordt die korting danwel op gegeven, op de adviesprijs of op de verkoopprijs?
Adviesprijzen!!!! Zijn er dan adviesprijzen voor keukens?
Voor apparatuur zijn er wel adviesprijzen. Vertel wat je moet doen als consument wanneer je bij het ene bedrijf 15% en het ander 45% korting krijgt op de apparatuur?

Zolang er mensen blijven rondlopen met de vraag naar zo veel mogelijk korting zal de keukenbranche zo blijven zoals het nu is.
Hoe koop jij bijvoorbeeld een auto? Bij de eerste de beste aardige verkoper? En daarbij komt dat die prijzen wel behoorlijk transparant zijn.

Volgens mij is het heel simpel.
De keukenbranche heeft nu te maken met een nieuwe generatie kopers. Deze zijn zeer bewust waarmee ze bezig zijn. De keukenbranche moet daar zo snel mogelijk op inspelen ander gaat de omzet naar bijvoorbeeld Duitsland.

Nogmaals mbo je hebt groot gelijk dat je je niet laat beledigen en als die klant klasse heeft zal die zijn excuus moeten aanbieden.

gast8988

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door gast8988 »

Waar gaat de consumnet voor ??

Keukenzaak A
keukenmeubelen 8000 -/-20% = 6400
Apparatuur 5000 -/-25% = 3750
Granieten blad 4000 -/-20% = 3200
Totaal 13350
Netjes gespecificeerde offerte, met stuksprijzen


Keukenzaak B Laat alleen een eindprijs zien van 17000 en geeft
een algemene korting van 25 %
Niet gespecificeerd Totaal 12750


Keukenzaak C Gebruikt sjoemelcode van 15 % om vervolgens 30 %
korting te geven op de keuken.
Past tevens een sjoemelcode toe van 15 % op
het werkblad, geeft 25 % korting.
Geeft de klant zonder morren 40% korting op de
apparatuur.
Uiteraard worden er hier geen stukprijzen gegeven, maar alleen de
brutoprijzen worden getoont met uiteraard de kortingspercentages.
Totaal prijs ?? Doe eens snel een gok en ga eens na bij welke zaak
de consument als eerst geneigd is om te kopen ?
Zal de insider niet verbazen, de meeste gaan voor de korting en kiezen
voor C.
Consument denkt dat ie koopman is en leverancier is blij.
O ja, prijs bij C is 12890

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door ricky »

Ik denk dat veel consumenten bij dit soort kleine verschillen kiest voor de zaak die het meeste vertrouwen geeft. Hierbij ga ik er vanuit dat de geoffreerde keukens precies hetzelfde zijn. Helaas zijn offertes vaak moeilijk vergelijkbaar, en de verchillen veel groter dan een paar hondert euro!
Het voorbeeld geeft wel mooi weer waarom het fijn zou zijn als keukenproducenten adviesprijzen zouden opgeven. Nu is het wachten op internetzaken voor keukenkastwerk....

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@gast8988

Ik zou voor A gaan en de leverancier confronteren met de vraag waarom :
- ik de apparatuur bij hem zou kopen terwijl ik elders met 45% korting kan kopen. (scheelt 1000 euro)
- ik het granieten blad bij hem zou kopen terwijl ik elders 2200 euro kwijt ben. (scheelt 1000 euro)
(het verschil van totaal 2000 euro is erg veel en daar moet ik heel lang voor werken)

Natuurlijk kan ik ook rekenen en becijfer dat het gemak van alles bij dezelfde keukenleverancier duidelijk is. Zijn toegevoegde waarde van deskundige heeft zeker waarde. En die dingen moeten redelijk betaald worden. Maar dat moeten zijn argumenten zijn.
Wanneer het verschil te groot is koop ik alleen de keukenmeubelen bij hem. Heeft hij omzet en ben ik een tevreden klant (die nog een hoop werk te heeft.)

Tja en over die keukenmeubelen is al zoveel gezegd. Er zijn geen fabrieksadviesprijzen en de keukenbranche doet er alles aan om dat troebel te houden.

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ach Scara ga koken zou Pim zeggen.

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten