LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] € 2750 voor kunststof blad?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dessa
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 08:39

€ 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door Dessa »

Wij hebben een offerte voor een Siematic keuken liggen. Wij twijfelen of men probeert ons wat meer dan gewoonlijk te rekenen. Zo moeten wij 2750 euro incl btw excl montage neerleggen voor een kunststof werkblad met 8 cm dikke rvs randafwerking, afmetingen 2,3 x 60 met randafwerking aan voorzijde over 2,3 m en 3,00 x 90 met randafwerking 3,00, kopse kant 90 cm, achterzijde 2,60 (schiereiland met uitsparing). Als ik vergelijk met granietshop.nl ben ik incl. alle uitsparingen, randafwerking en montage minder kwijt voor graniet, er zat zelfs een spoelbak bij in met mooie rechte hoeken :shock:. Of zijn die nou juist extreem goedkoop?

Haal liever alles bij 1 zaak, ivm service enz geen gedoe.

Áls iemand de tijd zou willen nemen en prijzen van Siematic bij de hand heeft, de kastjes SL101 komen op 6795. Het gaat om:

ladekasten met 2 lades 50 - 120 - 50 (beide zijkanten ingesloten door muren)

schiereiland totaal 300 m met vaatwasserkast 60 cm, spoelunit kast met deurtje met afvalbak 60 cm, 60 cm ladekast 3 lades met bestekla, 90 cm ladekast 3 lades waar kookplaat boven komt, 30 cm ladekast 3 lades, deze aan zijkant afgewerkt, over de voorzijde 2 planken voor het creëren van een open kast met lengte 2.60 en 1 vertikale plank voor draagkracht.

losstaande wandkast 3 x 60 cm kasten, 1 voor koel/vries, 1 voor combimagnetron, 1 voor koffiezetter, beide zijkanten afgewerkt, alles verder normale deurtjes.

Ik weet echt niets van keukens en prijzen :oops:

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: € 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Deze 2750,- is de brutoverkoopprijs voor een kunststof blad van deze afmetingen inclusief een spoelbak.

Het kan inderdaad voorkomen dat een dergelijk blad bruto meer kost dan een granieten blad netto bij de "granietboer".
Met de genoemde heb ik in dit forum nog geen ervaringen gevonden.

Succes,
Mr.P

bla_bla_bla
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:38

Re: € 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door bla_bla_bla »

Wel een hoop geld voor kunsstof. Als graniet goedkoper is waarom neem je dat dan niet? Is toch ook fraaier?

Dessa
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 08:39

Re: € 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door Dessa »

Bedankt voor de reacties.

@bla_bla_bla Graniet is inderdaad fraaier, maar had verwacht met kunststof goedkoper uit te zijn en met die besparing betere kwaliteit apparatuur te kunnen kopen. Nu blijkt het dus duurder :?
En ben denk ik een beetje 'bang' om van verschillende fabrikanten aangeleverd te krijgen, want als er dan een keer iets is met de keuken kunnen ze elkaar de schuld gaan geven. Voorbeeld: Bij de zaak waar ik ben geweest vroeg ik of het mogelijk was om zelf de kraan los aan te schaffen (zij offreerden netto € 600 voor zo'n spoelding, maar ik heb mooie gezien van goede merken bij internetzaken voor € 250 en ik vond het verschil wel erg groot) Toen zeiden zij dat dat kon, maar dat als die kraan dan ging lekken en het werkblad schade op liep, dat dat dan niet onder de garantie viel en je dan dus 2750 kwijt was t.o.v. de 'winst' van € 350.

@mr P
De brutoverkoopprijs, is dat de prijs als je het los koopt? Want we hebben een offerte gevraagd voor blad+kasten+apparatuur. En in kwaliteit van kunststof, is daar nog verschil in (we willen een magnoliawit blad, zelfde kleur als de kastjes, maar misschien is dat voor het ene merk vlekgevoeliger dan het ander?)

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: € 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Hallo Dessa,
de brutoverkoopprijs is de adviesverkoopprijs die de fabrikant aangeeft. Het is aan de verkoper of hier korting op wordt gegeven.
Normaliter geeft men op een dergelijk blad circa 20-25% korting.

De nettoprijs zal dus circa 2000 a 2200,- bedragen.
Los of in combinatie met een keuken zal dit niet veel uitmaken.

Mr. P

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: € 2750 voor kunststof blad?

Ongelezen bericht door Mr.P »

En om de laatste vraag te beantwoorden :

Het HPL oppervlak is in feite in hars gedrenkt 'krantenpapier' voorzien van een printlaag waardoor er een design onstaat.
Er zijn een paar merken : resopal, pfeidelerer, erpa, formica e.d.
Sommige kleuren zijn alleen geschikt voor gebruik als achterwanden / panelen en dus niet als werkblad. Dit zal uw adviseur duidelijk aangeven. Een en ander heeft te maken met de uiteindelijke toplaag van het laminaat.
Voor de keukenindustrie worden een paar verschillende hardheden gemaakt.

Er zit tussen de merken onderling niet zoveel verschil als het werkbladmateriaal betreft.
Afgelopen week bezocht ik twee klanten voor een nieuw werkblad. Bij de eerste was het blad na 11 jaar finaal doorgesleten op de meest gebruikte werkplek. De andere klant had het blad 17 jaar en er mankeerde niets aan. Men wilde slechts een andere kleur.
Over de levensduur is dus niet zo heel veel te zeggen.

Twee dingen absoluut niet : erop snijden en er hete pannen opzetten.
Mocht dit laatste toch gebeuren dan dekken de meeste verzekeringsmaatschappijen dit als brandschade.

Heb je nog vragen?
Stel ze gerust.

Mr.P

een aantal bladenfabrikanten vindt je ook op http://www.keukenfabrikant.nl

Gesloten