LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evaringen wit blad Bulthaup B1

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KeesvW
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 22:13

Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door KeesvW »

Hallo,

Ik lurk al een tijdje mee omdat wij ook een keuken aan het uitzoeken zijn.
De keus is gevallen op een witte Bulthaup b1.

Zijn er mensen met ervaring met het witte keukenblad? We vragen ons af of dit er na een paar jaar ook nog zo strak wit uitziet.

Alvast bedankt.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door legoleek »

materiaal is Volkern (a.k.a. Trespa, TopCore e.d.) uitermate waterbestendig (wordt dus daarom ook als gevelbeplating, dakgoten e.d. gebruikt)
vuiligheid trekt er niet in, als je vlekken nog steeds ziet, is het een kwestie van beter schoonmaken.
Let op !
het is niet hitte bestendig, dus door een hete pan recht van het vuur op het blad zetten gaat het geheid (brand)-vlekken geven

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door echwel »

het bulthaup blad is door en door wit gekleurd, dus als er een krasje in zou komen, blijft het wit.
kwalitatief zeer hoogwaardig en probleemloos.

KeesvW
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 22:13

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door KeesvW »

OK, legoleek en echwel. Bedankt voor de info. Dit lijkt me vooral een beschrijving hoe het product is samengesteld en hoe het zich zou moeten gedragen.
Hebben jullie ook ervaring met het dagelijks gebruik van zo'n blad? B.v. theezakjes die er een uur op hebben gelegen, rode wijn druppels etc. Al die vloeistoffen die mooie vlekken maken. Vandaar mijn vraag of iemand met praktijkervaring het blad met dagelijks gebruik ook zo mooi wit kan houden (zonder extra veel te hoeven boenen tov andere bladen).

Groet,
Kees

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door kweenie »

Schoonmaken van het Bulthaup blad gaat in het algemeen makkelijk, maar kost soms even moeite. Het blijft wel mooi wit. Vooral sommige rode wijn of tomaat zijn soms lastig.

Officieel mag je allerlei middelen niet gebruiken, maar dat is vooral indekken van Bulthaup zelf. Bv. spuitflessen cilit bang en die gifgele cif powercream werken goed. Vooral in combinatie met (zacht!) wrijven met de groene kant van schuursponsjes. Mag volgens mij eigenlijk niet, maar werkt in de praktijk erg goed bij lastige vlekken.

Het enige is dat ons koffieapparaat een keer gelekt had, waar we pas na een halfjaar achter kwamen. Daar zat dus een bruine plek die moeilijk weg gaat; als je erg goed kijkt, kun je nog zien waar dat was. Maar bijna alles daarvan is weggegaan, de rest zal door de tijd heen nog wel wegslijten.

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door echwel »

koffievlekken met een beetje chloor reinigen( mag officieel niet) en
daarna in de bijenwas zetten, zodat het weer een afstotend laagje krijgt.
werkt prima :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor de tip, maar de vlek is nu eigenlijk al niet meer te zien (behalve als je heel goed kijkt en je weet waar de vlek zit...). Maar voor de toekomst zal ik het onthouden!

KeesvW
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 22:13

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door KeesvW »

Bedankt voor de reacties en tips. Met chloor reinigen zat ik ook al aan te denken, maar vroeg me af wat het effect op de lange termijn zal zijn.

spikes305
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2011 19:32

Re: Evaringen wit blad Bulthaup B1

Ongelezen bericht door spikes305 »

Ik ben ook bezig met een bulthaupkeuken b1 en ook ik had mijn twijfels over het witte keukenblad, maar ik moet zeggen dat jullie mij toch wel gerustgesteld hebben en dat het toch goed schoon te houden is. Hoe is verders jullie ervaring met bulthaup b 1 ????

Gesloten