LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto's keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Eindelijk zijn de laatste punten op de I gezet wat betreft de keuken.
Nu nog wat kleine dingetjes zoals fatsoenlijke gordijnen i.p.v. de douchegordijn die er nu hangt :o en wat deurkozijnen verven.
Aanrecht lekker leeggemaakt voor de foto's :wink:

:D :idea: :o :lol: 8)

Valt niet helemaal mee om nette foto's te maken met een simpele camera in een kleine keuken... :roll:
Hopelijk hebben jullie zo wel een goede indruk.

Wensen waren strakke keuken met speelse accenten, die hopelijk wel tijdloos is...
Zo groot mogelijk werkruimte, ruimte tussen muur en kookplaat, vaatwasser en liefst zo transparant mogelijk.
Transparant wordt dan wat lastig met alle apparatuur onder terwijl je toch ook bergruimte nodig heb :shock:
Keukenruimte is ca. 3.40x1.65. Dus geen balzaal. Afzuigkap is niet mijn gedroomde maar de ruimte daarvoor is 60 cm en dan heb je je beperkingen in keuze...
Compromis gedaan in werkblad t.b.v. apparatuur. Beter goede apparatuur i.c.m. kunstblad i.p.v. graniet i.c.m. minder kwaliteit.
Wasmachine had ik graag inbouw gehad... maar ja, kostentechnisch en ik heb een goede machine, zonde geld dan...
Achter de frontje boven de wasmachine zit de CV-ketel. Vandaar het naar voren springende wandje boven de aanrecht.
Die wilde ik eerst weggewerkt hebben en dat is dus nu eindelijk gebeurt, half jaar nadat de keuken is geplaatst ;)

Ben er zelf erg content mee. Op de foto's komt ie niet echt tot zijn recht vind ik...

Edit Schijnbaar doet mijn keuken zo´n pijn aan andermans ogen, dat ik de foto´s dan maar verwijderd heb...
Ieder z´n meug, maar op deze manier gaat de lol er ook vanaf...
Ik ben en blijf blij met mijn keuzes, dat is het belangrijkste
Laatst gewijzigd door Treasa77 op 19 jan 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door marpet »

Afschuwelijk. Meteen eruit slopen en desnoods bij Ikea een nieuwe kopen.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Tja smaken verschillen zullen we maar zeggen :o
Vraag me alleen af wat je er dan zo afschuwelijk aan vind?
En wat jij dan gedaan zou hebben?

Vind zelf hoogglans-keukens niet mooi, en al helemaal geen witte.

Trouwens wel bij Ikea gekeken voor een keuken, maar die vond ik echt afschuwelijk...

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door siemens »

ziin dit nog de oude tegels??

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Flauwe reacties zeg! De stickers op de afzuigkap vind ik niet sjiek en verder ben ik niet van de bovenkasten. Ik hoop dat jij er blij mee ben en let maar niet op die zeikerds hier.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Zo te zien heb je de ruimte volledig benut.

1 vraagje nog, hoeveel ruimte heb je tussen kasten en tegenoverliggende muur?

btw beste leuke handgrepen, hoop dat je veel plezier mag beleven met je keuken.
Kleur van tegels heeft niet mijn voorkeur, maar dat is mijn mening.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door elianne »

Het is niet helemaal mijn smaak(kleur front en tegels) maar ik moet zeggen dat je de ruimte goed hebt benut. De wasmachine in het zicht is jammer maar de reden zeer begrijpelijk. CV-ketel is mooi aan het zicht onttrokken. Ik vind de greepjes erg leuk, mooi strak en de kraan is ook erg leuk. Goed dat je de bewuste keuze hebt gemaakt voor goede apparatuur en dan een kunststof/goedkoper blad. Ik kan me voorstellen dat je trots op je keuken bent dus geniet er maar lekker van!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 jan 2009 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Tja , wat zal ik zeggen
De kraan vind ik mooi
Hahaha je bent te lief.
Van mij mag je gerust je mening schijven.
Die van jou vind ik interessanter dan van een marpet.
Er staat in ieder geval geen senseo of druppelaar of zeeppompje op de aanrecht ;)

Smaken verschillen nu eenmaal.
Verder zit ik met een beperkte ruimte en budget.
En doe ik graag me eigen ding.
Als ik a) het geld had en b) de ruimte had ik heel graag de fronten gehad van de keuken die Zelfstandigste toen had geplaatst, wel in een andere opstelling e.d.
Maar ja, je kan niet alles hebben.

Tegels was ik gelijk verliefd op, in het echt lekker fris van kleur.
Zijn dus ook nieuw...
Gelukkig ben ik niet zo gek om stickers op de afzuiger te plakken, zijn gewoon magneten. Vind het zelf ook niet sjiek, maar keuken is ook niet als sjiek bedoeld. Vind het zelf de RVS-oppervlak lekker breken.
Bovenkasten zijn een noodzakelijk kwaad i.v.m. bergruimte.

Keuken is geplaatst en geheel aangesloten door de keukenzaak, tot wasmachine toe. Alleen jammer dat daar wat CV-leidingen in de weg zaten. Keukenzaak is er 1 met goede service en geen DMG-praktijken.
Al moet je natuurlijk zelf wel altijd scherp blijven...
Prijs was pittig genoeg. Ik vermoed dat ze genoeg winst gemaakt hebben op me.
Tja, ik ben blij met de keuken en ik weet dat ik goede service kan verwachten nu en in de toekomst, dus vind het prima.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tja, ik ben blij met de keuken en ik weet dat ik goede service kan verwachten nu en in de toekomst, dus vind het prima.
That's all that matters......

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Gefeliciteerd Treasa77! Mooi Atag spul zie ik?

Mag ik vragen naar je afwijkende tegelkleur, komt dat terug in de huiskamer of andere muren? Je schreef over strak en transparant, wellicht waren van die tegels met houtlook welke je kasten benaderd een idee geweest?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 jan 2009 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Dilay »

Niet mijn smaak, maar veel plezier ermee!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het juist wel rustig dat de achterwand naast de afzuigkap het zelfde is als de bovenkastjes, en onder de afzuigkap net zoals de rest van de muur boven het aanrechtblad. Zo zie je, smaken verschillen.

Ik weet niet precies wat Pff bedoelt met het 'afwerken naar het plafond toe'. Ik kan op de foto's sowieso niet heel goed zien hoe het daarboven afgewerkt is. Maar wellicht bedoel je dat je het boven de kastjes zou afsluiten, zodat je één lijn hebt? Dat vind ik zelf vaak juist benauwend werken.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Jep, Cola, alles lekker Atag. De branders van hun rules 8)
Mag ik vragen naar je afwijkende tegelkleur
Hoe bedoel je: afwijkend?
Hmm iets bedaderen betekend dat het nooit gelijk is, vind dat zelf niet zo mooi.
Ben zelf gek op blauw en paars.
Paars voor een keuken vind ik niks, al helemaal niet in zo'n kleine ruimte. Dus blauw, en deze was ik gewoon gelijk verliefd op.
Blauw komt terug in slaapkamer en badkamer, paars in woonkamer en eetkamer en aardetinten in toilet en hal.

pfffff, ik beken dat ik daar zelf niet diepzinnig over nagedacht heb.
Diegene die het ontwerp verder uitgewerkt had heeft die achterwand erin gebracht, evenals de luifel en de "streep" in de benedenfrontjes.
Zou tegels doortrekken echt een rustiger beeld geven dan?
De tegels zijn 10x10 met een brede voeg... ik kan me die beeld niet goed vormen om eerlijk te zijn...
Over ruimte tussen bovenkasten en plafond af te werken, neem ik aan dat je dichtzetten bedoel? Daar zit ik nog over te twijfelen, misschien in de toekomst als mijn financien weer op adem zijn :? :)
Wasmachine is inderdaad jammer... ach wie weet als ie kapot gaat, kan ik altijd kijken of ze dezelfde front en greep nog verkopen en of het mogelijk is om dat alsnog te realiseren.
Merci. Enne afzwemmen??

kweenie, boven is het nu gewoon open tussen plafond en bovenkasten.
Alleen de leiding naar buiten voor de CV is afgewerkt.
Ik twijfel er zelf over, om af te werken. Enerzijds ben ik ook bang dat het benauwd wordt, anderzijds... schoonmaken is wel een stuk relaxter ook :wink:

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

't is niet mijn smaak, maar wel eens blij te zien dat mensen een keuken kiezen naar hun eigen smaak en niet wat er in de "glossies" staat.

Als je nog ruimte hebt, waarom je stopcontacten niet vervangen voor rvs-kleurige. Deze (creme) witte zijn het net niet. zo blind uit m'n hoofd BERKER serie B1 hele mooie strakke rvs-kleurige stopcontacten.

houdt de kopskanten van je kasten links en rechts van de afzuigkap in de gaten. deze kunnen wel eens aangetast worden door de warmte van de kookplaat. je zou er evt hitte schildjes kunnen plaatsen. (niet mooi wel effectief)

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Legoleek, Bedankt voor de tip van stopcontacten.
Die zal ik noteren en checken hoe die eruit zien.
Kunnen natuurlijk altijd vervangen worden nu of later :wink:
Oke, ik hou de kopse kanten in de gaten, wederom thanks voor de tip.

Ach, kan de glossys wel volgen maar die vind ikzelf toch algauw niet zo mijn smaak en over 8 jaar is het zo gedateerd...
Valt me op dat de mensen die over de vloer komen en op een ander forum allemaal overwegend positief reageren terwijl men hier hun bedenkingen hebben...

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door siemens »

Slechte RVS die magnetisch is??? :P

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Slechte RVS die magnetisch is???
"AISI 430, AISI 410, AISI 409 zijn daarentegen wel magnetisch"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rvs

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Foto's keuken

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Waarom geen tegels achter de afzuigkap?……Waarom al die bovenkasten?…….Wel goede Atag apparaten! Wat een kontegedraai. De keuken is gewoon lelijk. Beuken deurtje of iets wat er op lijkt. Verkoop ik al honderd jaar niet meer. Verschrikkelijk lelijke kleuren combinaties. Waterkering aan het blad. Afzuigkap uit de tijd van Karel VI. Volgens mij was de keuken adviseur een bejaarde Duitser uit Noord-Duitsland. Nou nog even iets positiefs dan.....................................................................................................................................................................ik weet niets dus laat maar.

GWTE :wink:

Gesloten