LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nino
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:47

Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door Nino »

Beste,

Ik zit met een probleem.
Gisteren zouden ze mijn nieuwe keuken plaatsen van de keukenconcurrent.
Nu is het geval een nieuwe keuken plaatsen is helemaal niet voor mij.
Nu kwamen ze gister langs om de keuken te instaleren maar mijn leidigen lagen dus niet goed.

Dus ging de instalateur weer weg met de mededeling dat het mij nog even 250 euro ging kosten.
Tevens laat ik de keuken plaatsen door het aangewezen bedrijf van de KC.

Nu had ik direct de keukenconcurrent gebeld.
Die zeiden dat ik de 250 maar moest betalen en als ik er echt recht op had dan kon ik deze weer terug krijgen.

Ja nu geloof ik dat dus ook niet want als ik betaal dan zie ik dat geld nooit meer
Die verwezen me weer door naar de verkoper van mijn keuken.

Deze was gister niet te bereiken.
Vandaag weer gebeld nu zegt hij dat het leidingadvies alleen maar een advies is.

Hoe wil ik dan in vredesnaam mijn keuken in orde hebben voor de instalatie.

Wat Nu?

Vriedelijke Groet,

Nino

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door legoleek »

beetje onsamenhangend verhaal maar ik denk dat ik je begrijp

De man die is geweest kwam je keuken inmeten,
Dit is :controleren of de maten kloppen en of de leidingen op de juiste plaats zit. Zoals ik het lees is dit dus niet het geval en heeft de beste man een bedrag genoemd wat het zou kosten (250 eur.) om de leidingen aan te passen. Je bent niet verplicht om dit door deze man te laten doen.
Als je het niet door deze man laat doen, moet je zelf iemand vinden die de leidingen kan aanpassen.
Je verkoper zal je een technische tekening moeten geven waar alle stroom, water, gas en dergelijke moet komen.

De keukenmonteur die straks jouw keuken komt plaatsen zal het NIET doen. Ook zal hij niks aansluiten ! dus zul je dezelfde leiding-man weer moeten laten komen om de boel aan te sluiten. (zal niet bij de 250 euro inbegrepen zitten)

wat moet je doen ?
een afspraak maken met die man en vragen wat hij letterlijk voor die 250 euro gaat doen, verlegt hij de leidingen ? is materiaal inbegrepen? komt hij na het plaatsen van de keuken ook de boel aansluiten? Laat alles op papier zetten.
Vraag eens in je kenniskring of iemand en adresje heeft die dit werk ook kan doen en wat het kost. Of pak het telefoonboek, rubriek installateurs/ klusjes mannen.

succes

Nino
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:47

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door Nino »

Nee ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
De keuken is 2 maanden geleden ingemeten alles perfect.

Maar na het inmeten heb ik nooit het leidingadvies gekregen.
Het leidingadvies die de Kc mij zou moeten sturen hebben ze nooit gestuurd.

Dus gister zou het bedrijf langs komen om de keuken te plaatsen.Deze brengt 250 euro in rekening omdat hij voor niks is langs geweest. (voorrij kosten ofzo)

nu heb ik gister in all spoed een klusman ingeschakelt en deze heeft de leidingen wel goed geplaats aan de hand van een tekening die de keukeninstalateur had

Maar heb is toch niet mijn fout dat die leidingen niet goed zaten omdat ik geen leidingschema van de KC heb gekregen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door 16again »

Probeer je te beroepen op CBW voorwaarden, art 7.4:
ARTIKEL 7 - Rechten en plichten van de ondernemer
De ondernemer wijst de afnemer voorts op:
- onjuistheid in de opdracht of opgedragen werkzaamheden, waaronder het werken op een ondeugdelijke ondergrond;
- gebreken en ongeschiktheid van zaken, waaronder materialen of hulpmiddelen, die door de consument ter beschikking zijn gesteld;
een en ander voor zover de ondernemer deze kent of redelijkerwijs behoort te
kennen. Voldoet de ondernemer niet aan deze informatieplicht, dan is hij
aansprakelijk voor de schade, tenzij hem deze niet is toe te rekenen.
Doordat de keukenwinkel is komen inmeten, behoren vereiste wijzigingen bekend te zijn bij de keukenwinkel, en lijkt het mij dat niet aan informatieplicht voldaan is.

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door Raven001 »

Ik vraag me zelf dan gelijk af waarom u zelf niet even heb gebelt voor het leidingschema,vind het erg makkelijk om in dit geval de leverancier de schuld te geven dat hij niets heeft opgestuurd.
Wat betreft de 250 euro lijkt mij redelijk aangezien de monteur voor niets is gekomen.

Mvg,

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door 16again »

waarom u zelf niet even heb gebelt voor het leidingschema
Indien CBW art7.4 van toepassing is, dan geldt een informatieplicht voor de keukenwinkel. Dit betekent dat initiatief tot verstrekken van leidingschema van de keukenwinkel moet komen.
250 euro lijkt mij redelijk aangezien de monteur voor niets is gekomen
Allereerst gaat het er hier om wie die 250euro dient te vergoeden: De winkel of de consument?

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door striker009 »

Normaal gesproken moeten de chauffeurs die de keuken komen brengen controleren of de leidingen goed zitten.

Als ze niet goed liggen krijg je aanwijzingen hoe ze wel moeten.

Hoe is dat hier gegaan?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Normaal gesproken moeten de chauffeurs die de keuken komen brengen controleren of de leidingen goed zitten.
Jaaah :shock: en komt dan de loodgieter het electrawerk controleren en gaat de tegelzetter dan de keuken plaatsen? :wink:

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door striker009 »

Als je 2x zo'n leidingschema hebt gezien en logisch nadenkt, kan je zo zien of alles goed zit.

Maar feit blijft dat de chauffeur bij DMG bekijkt of alle leidingen op zijn plaats zitten, anders komt er niet eens een monteur langs om te plaatsen.

Overigens heb ik wel eens het gevoel gehad dat een tegelzetter aan de slag was geweest!! :D

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Chauffeurs die de leidingen moeten nakijken? Laat jezelf nakijken zeg. Slaat nergens op, als een GOEDE keukenzaak jouw keuken komt inmeten sturen ze erna het complete keukenplan met alle details toe of sterker nog, je hebt een goede persoonlijke sessie (wat tijdens het ontwerpen van de keuken al een normale zaak is, met alle details) en krijgt alle papieren met alle details, zelfs het kleinste schroefje is dan niet vergeten. Zo hoor het.
Maar ja, DMG, ik weet genoeg.
Leg niet de schuld bij de verkeerde, zelf kun je ook nadenken en dien je je verantwoording te nemen.
Heb zelf 6 sessies van een uur of wat gehad om alle details te bespreken en ze hebben hier alles opgemeten en alle leidingen bekeken en al dat werd zwart op wit aan ons gegeven en de keukenmonteur heeft perfekt alle leidingen angepast, alles aangesloten en de keuken perfect gemonteerd. Da's het grote verschil tussen DMG en de betere keukenboeren. :roll:

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Vergeet iets, het gaat hier om een offerte die al twee jaar openstaat? Ik mag seniel zijn maar raar verhaal, en indien waar, schaam je dood maar waar haalt dat bedrijf dan die 30 % vandaan?
Vindt u het erg dat dit mij een broodje zeer oud belegen kaas lijkt, maar dan met schimmel.
Maar ja, alles voor de aandacht zullen we maar zeggen.
Zet het hele verhaal nou eens eerlijk neer en dek jezelf niet in, hoe zit het nu echt? Dit maak je me niet weijs en anders ben je van hetelfde kaliber als degenen welke jij iets verwijt.

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door striker009 »

Chauffeurs die de leidingen moeten nakijken? Laat jezelf nakijken zeg
Sorry dat ik de werkwijze van dmg uitleg, maar deze heb ik niet zelf bedacht.

Bedankt voor je belediging

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door Janny »

We zijn zelf op dit moment bezig een keuken uit te zoeken. Wat me daarbij opviel was dat steeds in de voorwaarden stond, dat de offerte alle aansluitingen, van gas water en licht, en tegelwerk, en plaatsingskosten niet bij de offerte zijn inbegrepen.

Wanneer zij dus komen plaatsen, wanneer u dat laat doen, moet al het leidingwerk en tegels van vloer en wanden klaar zijn en de keuken direct aan te sluiten zijn, zeg maar de stekker in het stopcontact kunnen steken.
Wanneer dat niet voor elkaar is, kunnen zij de keuken niet volgens afspraak plaatsen , en moeten ze terug en later terugkomen. Wonder dat die extra kosten bij u in rekening worden gebracht. het lijkt me niet meer dan normaal.
Eerst goed de offerte lezen, en dan pas accepteren. dan weet je wat je krijgt en wat er niet bij hoort.
Groet janny

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door adkoster »

Dat is nou precies de rede dat ik liever in zee ga met een keukenbedrijf dat ALLES zelf doet.
In het voorjaar hebben wij een nieuwe keuken laten plaatsen door Keukentrend uit Alphen a/d Rijn.
Ze komen inmeten, houden je keurig op de hoogte van de leverdatum en komen op de afgesproken dag de oude keuken slopen, de leidingen omleggen (gas, water en elektra) en plaatsen de keuken.

Uiteraard mag je die oude keuken ook zelf slopen en dat scheelt natuurlijk in de prijs.
Maar het grote voordeel van zo'n bedrijf (er zijn er zeker meer die zo werken) is dat je nooit tegen problemen aanloopt zoals de vragensteller nu tegenkomt.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Wij hebben onze keuken bij Keukenmaxx (ja is ook dmg) gekocht,
hebben netjes leidingschema thuisgestuurd gekregen.
Toen de keuken geleverd werd heeft de chauffeur gecontroleerd (met leidingschema erbij) of de wandcontactdozen en wateraan- en afvoer op de juiste plaats zat.
Dit was bijna allemaal goed (1 wcd 3 cm te hoog, maar dat was gelukkig geen probleem).

Deze werkwijze vindt ik wel prettig zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan zoals topicstarter

martellys
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2009 11:40

Re: Geen Leiding advies gekregen 250 euro betalen.

Ongelezen bericht door martellys »

Ik kan je helaas geen advies geven maar wel vertellen hoe wij het hebben aangepakt.
Wij hebben onlangs een keuken in Duitsland gekocht en ons werd heel duidelijk gemaakt wat de voorwaarden waren. Dus zelf alle voorbereidende werkzaamheden (laten) verrichten aan de hand van een ,overigens heel duidelijke, tekening. Bij elke onduidelijkheid die zich in het proces voordeed hadden we per mail contact met het keukenbedrijf en zij gaven altijd keurig antwoord. Zo hadden we alles op schrift staan.
De keuken werd vervolgens zonder problemen geplaats en we moesten zelf weer voor de aansluitingen zorgen. Is allemaal prima verlopen maar je moet natuurlijk wel zelf de regie in handen houden.
Ik weet niet wat er in de voorwaarden van Keukenconcurrent staat maar lees altijd goed de leveringsvoorwaarden voordat je zo'n aankoop doet.
Succes verder.

Gesloten