LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grando keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
voetbal

grando keukens

Ongelezen bericht door voetbal »

hallo hierbij dien ik een klacht in tegen grandokeukens. deze zouden week17/18 bij mij de keuken plaatsen ,maar 3 dagen voor week 18 kreeg ik een brief met daarin dat de keuken zomaar in week 21 zou komen,Daarbij beloofden ze me een noodkeuken die ik tot op heden (week 20/21 nog steeds niet heb ontvangen, ze laten gewoonweg niets meer van zich horen, Daarbij sturen ze mee een rekening dat ik voor 26 mei 2005 75% moet betaeln Dat is een bedrag van 4800 euro. Daar door belde ik hun op met de mededeling dat ik dit bedrag pas betaal als de keuken gelevert is. 5% had ik al betaald(1200 euro). Ik ben ook al 3 weken aan het bedelen om de algemene voorwaarden, tot op heden ook niets van gehoord. Ze omen me helemaal met niets tegenmoet, de keuken heb ik al moet veranderen van hun want het werkblab en achterwandblad was er ook al niet meer wat ik uitgezocht had en de apothekerskast kon ook opeens niet meer aan elkaar gemonteert worden. Ik krijg dus eigenlijk een keuken die ik niet uitgezocht had, mag dit zomaar allemaal en heb ik dan nog wel rechten. Alvast bedankt dat jullie deze email lezen en misschien hoor ik nog iets van jullie, want ik heb echt geen vertrouwen meer in de zaak. Maar er is zoveel gebeurt dat het eigenlijk te veel is om op te noemen. b.v.d m.lubbersen @home.nl

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben ook al 3 weken aan het bedelen om de algemene voorwaarden, tot op heden ook niets van gehoord.
Grando is aangesloten bij het CBW en zijn dus verplicht deze voorwaarden te gebruiken:
http://www.ser.nl/_upload/cca_15.pdf
Deze voorwaarden hadden voor de koop overhandigd moeten worden. Omdat ze dit blijkbaar niet gedaan hebben gelden die voorwaarden eigenlijk niet.
...deze zouden week17/18 bij mij de keuken plaatsen ,maar 3 dagen voor week 18 kreeg ik een brief met daarin dat de keuken zomaar in week 21 zou komen
Meestal vermeld de winkelier een vermoedelijke levertijd. Volgens de voorwaarden mag de winkelier dan gewoon tot 1 maand later leveren.
Daarbij sturen ze mee een rekening dat ik voor 26 mei 2005 75% moet betaeln Dat is een bedrag van 4800 euro.
Helaas is het betaalgedrag van de nederlander niet al te best. Daarom laten de meeste keukenwinkels (alle winkels die bij Mandemakers-reus horen) je alles vooruitbetalen. Dit zal ook op je bon staan.
Alles vooruit laten betalen mag eigenlijk niet. Je kan daar wel onderuit, maar dat is niet de weg van de minste weerstand:
http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/qna/0/21
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
Ze omen me helemaal met niets tegenmoet, de keuken heb ik al moet veranderen van hun want het werkblab en achterwandblad was er ook al niet meer wat ik uitgezocht had en de apothekerskast kon ook opeens niet meer aan elkaar gemonteert worden. Ik krijg dus eigenlijk een keuken die ik niet uitgezocht had, mag dit zomaar allemaal en heb ik dan nog wel rechten.
Grando heeft gewoon de plicht om de keuken te leveren zoals besteld. Indien onderdelen niet meer leverbaar zijn hoef je niet elk alternatief te accepteren. Gaat de keuken daardoor te veel afwijken van de bestelde keuken, dan moet je de koop gewoon kunnen ontbinden zonder extra kosten.

zuidlimburgchat

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door zuidlimburgchat »

Hallo, ook ik had een keuken bij grandokeukens gekocht voor een totaalbedrag van 25000 euro.Men zou verwachten dat bij zo een aankoop alles in goede banen geleid zou worden.Niks is minder waar!!
De verkoper(eigenaar?)is zelf alles komen opmeten.Wat wij wilden was geen probleem totdat hij ons kwam vertellen dat hij een kastje niet leveren kon(aangeziens die niet in italie gemaakt kon worden,pedini keuken)Hij had echter al een aanzienlijke aanbetaling.Gevolg was dat ik mijn raam moest verplaatsen.We kregen een afzuigkap geplaatst die we niet besteld hadden!We kregen een verkeerde ijskast geleverd!
Al met al puur ellende.Nadat de koop gesloten was is de verkoper niet of nauwelijks te bereiken.
Wel moet ik zeggen dat alles goed gekomen is.Ik zou nooit reklame maken voor grandokeukens maar ben desondanks nu tevreden.Alleen
zijn we door alle ergenis jaren ouder geworden.
groetjes en veel succes!

Gast

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Gast »

haha, man wat jij getilt

grando lelystad

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door grando lelystad »

Geachte Grando Klanten,

Wanneer u een probleem heeft met de afspraken of met de levering, deponeert u deze dan, het liefst schriftelijk bij het filiaal waar de keuken is gekocht, nog beter is de zaak verzoeken bij u langs te komen, de klacht bespreken en u ontvangt dan een service bevestiging.

Mocht het nu echt niet lukken neem dan contact op met Grando retail in Best, www.grando.nl en ik als ondernemer weet dat zij die klacht zorgvuldig behandelen en het filiaal controleren op de afhandeling.

Grando Lelystad

Gast

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, is vervelend he, als de klachten hier te lezen zijn.

Marxa

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Marxa »

En wat heeft mandemakers met Grando te maken ?

geckoman

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door geckoman »

Mandemakers is voor zo'n 50% medeeigenaar van..jawel...Grando.

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Onze keuken zou op maandag week 28 geleverd worden om op dinsdag geplaatst te worden. plotseling valt er een schrijven in de bus dat de leverdatum naar maandag week 31 is verschoven (reden: de italianen hadden de order terug getrokken nadat de keukenleverancier het aanrechtblad had teruggetrokken echter bij het bestellen van de keuken hadden wij al laten weten een ander blad te willen.
Na bezoek van de keukenleveracier werd ons een gewijzigde offerte onder onze neus geduwd waarop een prijsverhoging van € 550,- stond volgens de keukenleverancier kwam dit dat het blad dat wij hadden uitgezocht eenmaal een stuk duurder was dan het geoffererde blad. Echter tijdens het opstellen van de offerte is ons meerdere male medegedeeld dat hij het duurste blad had geteld dus het maakte voor de prijs niets uit wat wij zouden uitzoeken. wij zijn dan ook niet akkoord gegaan met deze prijsverhoging omdat wij daar ook niet voor getekent hadden.
Vrijdag's voor week 31 kregen wij weer tel. dat de keuken niet de maandag daarop geleverd kon worden maar dat dit donderdag morgen zou worden.
Na donderdag de hele dag te hebben gewacht op de keuken was de keuken nog niet geleverd. Na zelf div. malen gebeld te hebben werd ons medegedeeld dat de keuken vrijdag morgen geleverd en geplaatst zou worden toen werd het vrijdag middag en uit eindelijhk was het vrijdag rond 17.00 uur dat de keuken geleverd werd.
Nadat de monteur de kasten had uitgepakt blijkt dat de onderkasten niet 130 cm zijn maar 120 cm echter de ladefronten zijn wel 130cm (kan iemand mij vertellen of dit gebruikelijk is ) volgens de offerte is een kast van 130 cm geofforeerd. maar volgens de leverancier klopt dit perfect.
Na het leveren van het blad blijkt dit niet overeenkomstig met de bestelling wij hadden namelijk een ronde afwerking besteld maar een rechte gekregen volgens de leverancier kon dit niet anders.een telefoontje daarover hebben nooit ontvangen.
Zaterdag's werd de keuken provisories geplaatst zodat wij toch de keuken tijdens de verjaardag van onze dochter konden gebruiken.
Maandag/dinsdag week 32 is de keuken uiteindelijk geplaats echter de keuken blijkt zo'n 3 cm te krab te zijn. (leverancier is ook nooit komen meten). hierdoor loopt de zijwand van de vaatwasser niet geheel door tot onder maar tot onderkant blad en het blad is met zo'n 2 cm ingekort.
Dinsdagavond was de keuken nog niet in zijn geheel geplaatst (opleverpunten) en bleek dat zij vergeten waren de vaatwasser vast te zetten met het gevolg dat tijdens het gebruik ervan het water langs alle kanten uitkwam.
Wij zijn dus op een paar dagen tijd jaren ouder geworden alleen al van de ergernis en de stress. NOOIT MEER EEN KEUKEN VAN GRANDO.

pebbels
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:31

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door pebbels »

Ron Hendrickx,

Bij welke Grando (plaats) heb je de keuken gekocht?
Wij zijn nl. op zoek naar een keuken en keken oa bij Grando.
Maar als ik dit lees, wil ik in die zaak dus niet terecht komen.

Alvast bedankt voor je reactie,

Mvg

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Combiwitch »

ga je akkoord met al die punten blad vaatwasser ed/???? ik zou dit niet pikken hoor

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Bij grando in Geleen, wij gaan zeker niet akkoord met deze gang van zaken, een aangetekende brief waarin zij in gebreke worden gesteld is inmiddels de deur uit.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

ik kan al niet begrijpen dat iemand akkoord gaat met de wijziging in leveringsdatum zo'n 3 a 4 dagn van te voren, dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
afspraak is afspraak toch? ik zou het niet in me hoofd halen zo met me klanten om te gaan, dat gaat snel rond ben ik bang.

Wanneer een levertijd niet gehaald wordt is dat toch al veel langer duidelijk voor de leverancier?

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Dat een keer een leverdatum niet gehaald wordt daar kan gebeuren zeker in een vakantie periode. echter de eerste overschrijding van 3 weken was de fout van de keukenleverancier.
bij de 2e uitstel waren het de italianen omdat er (volgens italiaanse directeur) een probleem met de lakstraat was achteraf hebben wij begrepen dat een order uit amerika voorang heeft gekregen.
Maar wat ik oneccaptabel vindt is dat men niets van zich laat horen om je te informeren van de stand van zaken en je gewoon maar laten wachten alsof je eenof andere gek bent en dat jezelf maar erachter aan moet gaan om enige informatie te krijgen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Dat een keer een leverdatum niet gehaald wordt daar kan gebeuren zeker in een vakantie periode
Bij een normale en goeie organisatie maakt het niet uit of het vakantieperiode is of niet, keuken heeft meestal een besteltijd van 6 tot 10 weken dus daarmee kan je gewoon prima plannen
en dus prima de afgesproken levering op tijd nakomen.

Ik ben er echt verbaast over dat je begrip voor zoiets hebt.

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Hoe onze situatie is verlopen daar heb ik geen begrip voor omdat dit duidelijk een fout van de keukenleverancier was.
Wat ik echter bedoel is dat het een keer kan voorkomen dat iets niet op tijd geleverd wordt en als men maar goed en op tijd communiceert met de betrokken mensen dan kan ik daar inderdaad begrip voor opbrengen.

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Ik kan inderdaad begrip opbrengen als een leverdatum eens een keer niet gehaald wordt dat ligt natuurlijk wel aan de oorzaak waarom die niet gehaald kan worden. daarbij komt dat een keukenleverancier een levering 4 weken mag opschuiven tenminste zo staat het in de voorwaarden van keukenbedrijven.
Maar nog maal waar ik geen begrip voor kan opbrengen dat men gewoon niets of veel te laat van zich laten horen.
Misschien dat een goede keukenleverancier wel goed kan communiceren daar heb ik echter geen ervaring mee dus kan ik daar niet over oordelen.

arno kersten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:32

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door arno kersten »

Ron, Ik las dat je de keuken bij Grando in Geleen hebt gekocht. Wij hebben vorig jaar een keuken bij Grando Heerlen gekocht. Hier hebben we de grootste problemen mee gehad. Het heeft ruim een 1/2 jaar geduurd voordat we echt tevreden waren. Het voordeel hadden we dat we met de verkoper hadden afgesproken dat we pas betaalden bij levering van de keuken. Iedere keer dat ze iets goed hadden gedaan kregen ze weer wat geld mee. Ik moet zeggen dat dit wel werkte. Ondertussen ken ik onderhand al het personeel van Grando dat in Heerlen werkt. De verkoper die ons in Heerlen de keuken heeft verkocht, is overgeplaatst naar Geleen. We wachten nu nog steeds (na ruim een jaar) op filters voor de afzuigkap....

Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Ik heb ondertussen al zoveel negatieve verhalen gehoord van Grando dat ik mij afvraag hoe het mogelijk is dat deze zaak nog bestaat.
Trouwens de zaak in heerlen is opgeheven nadat er was ingebroken een paar maanden geleden.
Grando geleen wordt nu een Mega store.
Arno heb je er wel eens over nagedacht om een bezoek aan de schowroom te brengen om vervolgens de filters maar zelf op te halen. Desnoods dat ze de filters uit een schowroomkap halen.
Volgens de monteurs staat er apparatuur in overvloed in het magazijn van grando geleen misschien dat daar iets tussen zit.
Ik vind het belachelijk dat je keuken na een jaar nog steeds niet compleet is. Ik wacht in iedergeval niet zo lang totdat alles af is. Indien hij niet gereageerd binnen de gestelde termijn gaat er een klachtenbrief naar het CBW. Dan moet de geschillencommissie er zich maar over buigen. Maar voorals nog ga ik ervan uit dat dit op een goede manier afgehandeld wordt.

arno kersten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:32

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door arno kersten »

Bedankt voor de tip. Hier had ikzelf ook al aangedacht. Onze kap hebben ze speciaal in Italie besteld (Elica) dus denk niet dat deze terug te vinden is in de showroom. Wijzelf hebben ook een schriftelijke ingebrekestelling gestuurd (aangetekend). Ik moet zeggen dat ze toen wel wakker zijn geworden en e.e.a. bespoedigt heeft. Ik wens je in ieder geval veel succes met de afwikkeling van deze zaak.

Gesloten