LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grepen voor 500 euro ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pet
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:16

grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door pet »

Omdat ik er nog niet uit ben wat voor grepen er op mijn keuken komen heeft de keukenhandel een bedrag op de koopovereenkomst gezet van 500 euro voor 20 grepen. Dan maakte het hem niet uit wat ik later voor grepen neem.
Is dit niet erg veel of is dit wel redelijk als ik bijv. RVS staafgrepen of ingefreesde randgrepen neem ?

Pfffff

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Staafgreep bruto ca 44 euro, dus 500 is redelijk te noemen

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door mar53 »

Staaf of ingefreesd heeft een meerprijs,
128 mm of 160 mm is over het algemeen in de kastprijs meegenomen.

farang
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:15

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door farang »

kijk eens op www.keukenwinkel.nl
Daar zijn staafgrepen ongeveer 13 euro per stuk.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door loesjes »

asjeblieft zeg, keukenwinkel een slechtere organisatie als die moet er nog uitgevonden worden

veel beloven, niets nakomen

zelfs 13 euro is daar nog teveel voor grepen hoor.

Raven
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2006 21:36

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door Raven »

redelijke prijs.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door slik »

Evenzien... dus grepen kosten €500.-
[quote]500 euro voor 20 grepen. Dan maakte het hem niet uit wat ik later voor grepen neem.

Deze verkoper verdient een medaille...en die sukkel die je naar keukenwinkel verwijst is slecht....zeer slecht. De keuken verkoper is namelijk eerlijk. Je kunt natuurlijk ook grepen kiezen (bij hem) die niets kosten, die keus maak je zelf. Hij gaat uit van het minst gunstige geval...dat is perfect, kom je niet voor tegenvallers te staan....kan het alleen maar meevallen, oftewel voordeliger worden. Eindelijk goed advies van een adviseur...is het weer niet goed. We zijn niet allemaal slecht weet je. Er zijn veel, zeer veel prima keukenzaken...geloof me!

pet
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:16

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door pet »

Nou, ik denk niet dat hij wat van de prijs afhaalt als ik hele eenvoudige grepen kies.
Maar bedankt voor de reacties. Het is dus geen absurd bedrag.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door loesjes »

en toch zou ik dat wel met hem willen afspreken

In de meeste gevallen zit trouwens de greep gewoon bij de eindprijs in begrepen en hoeft daar niet extra voor betaald te worden, echter staafgrepen, ingefreesde grepen en soms nog wat exclusievere grepen hebben soms een meerprijs.

Ik zou met je keukenleverancier afspreken dat die 500 euro een stelpost is en ik zou niet klakkeloos zomaar 500 euro gaan betalen voor grepen ( joehoe is nog steeds wel 1100 gulden hoor, das geen kattepies toch??)

pet
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:16

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door pet »

Oke Loesje. Ga ik doen. Bedankt.

Iets anders nog: Ik wil een (bijna) vierkante spoelbak van Franke. Niet heel bijzonder duur. De verkoper had geen prijs op de koopovereenkomst gezet.
Is hij die gewoon vergeten of of wordt er voor een standaard spoelbak ( onderbouw) wel vaker niets gerekend als je een duur composietblad neemt ?

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door Iz »

Wat denk je zelf,
Laatst gewijzigd door Iz op 17 jan 2008 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Je spoelbak zit in de prijs van het composiet.

farang
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:15

Re: grepen voor 500 euro ?

Ongelezen bericht door farang »

Deze verkoper verdient een medaille...en die sukkel die je naar keukenwinkel verwijst is slecht....zeer slecht.
Waar slaat dit nou op? Ik zeg gewoon dat ik ze daar voor dat bedrag heb gezien hoor. Bij de IKEA zijn ze 8 euro. En bij Siematic zijn ze waarschijnlijk 30 euro. Ik neem (ben zelf bezig een keuken te kopen) de prijzen daar als ijkprijzen.

Ik vind het persoonlijk raar dat er een 500 euro voor keukengreepjes wordt berekend, en dat er wordt gezegd 'dat het dan niet uitmaakt welke greepjes er worden gekozen'. Daaruit lees ik niet dat het een stelpost is, dus dat die prijs minder wordt als er goedkopere greepjes gekozen worden. Dat zou ik zelf willen (zoals iemand eerder ook al opmerkte).

Bovendien vraag ik me af - gezien dat alles zo'n beetje in brutoprijzen gaat in keukenland - wat er van die brutoprijs nog af gaat nadat de offerte is ondertekend.

Gesloten